kikkomaniac Skrevet June 21, 2005 Rapporter Skrevet June 21, 2005 Betyder dette mon at vi nu får ENDNU billigere renter på vores bolån? http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=298701 Mvh Peter
Toft Besvaret June 21, 2005 Rapporter Besvaret June 21, 2005 Betyder dette mon at vi nu får ENDNU billigere renter på vores bolån? http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=298701 Mvh Peter Ja, det kan du godt regne med. Den rörliga boränta styres direkte af Riksbankens reporänta, men folk med bundne lån kan også se frem til et billigere bolån :D
Toft Besvaret June 21, 2005 Rapporter Besvaret June 21, 2005 Desuden vil en af side-effekterne blive, at SEK bliver en lille sjat mindre værd i forhold til Euro/DKK - altså en "lille lønforhøjelse" til alle der arbejder i DK :th2:
kikkomaniac Besvaret June 21, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret June 21, 2005 Verdensklasse, bare ned under 2% på den 2 årige så er jeg glad ;-)
Toft Besvaret June 21, 2005 Rapporter Besvaret June 21, 2005 Verdensklasse' date=' bare ned under 2% på den 2 årige så er jeg glad ;-)[/quote'] Hehe, så stor en gevinst skal du ikke regne med. Den bedste 2 årige rente er pt 2,75%, så det er utopi at den ryger under 2% ;) Men en lidt bedre rente, end en i forvejen pæn lav rente, er vel også værd at tage med
Toft Besvaret June 21, 2005 Rapporter Besvaret June 21, 2005 SBAB sætter den 2 årige rente ned fra 2,75% til 2.60%. Den rörliga ränta (3 mdr) sættes ned fra 2,74% til 2,53%. Det er da ok :th2:
thsk Besvaret June 21, 2005 Rapporter Besvaret June 21, 2005 Og det bliver endnu bedre, "Bolåneföretaget SBAB sänker från och med den 22 juni alla löptider förutom 7 och 10 år med mellan 0,05 och 0,21 procentenheter." De nye renter bliver for 3mdr - 2,53%, 1år - 2,62% Så nu er det billigere at låne i Sverige, jeg mener ikke at et flexlån kan fås til under 2,53%, eller kan man det?
thsk Besvaret June 21, 2005 Rapporter Besvaret June 21, 2005 Hov, min fejl. 1års renten bliver nedsat fra 2,62% til 2,45%
Bjarne233 Besvaret June 21, 2005 Rapporter Besvaret June 21, 2005 Øhhhh....hvis man har bundet renten et år på ex.2,78%......så får men vel ikke umiddelbart glæde af denne rentenedsættelse før der skal kigges på bindingstid igen eller....???? <------økonomi nOOb :)
Toft Besvaret June 21, 2005 Rapporter Besvaret June 21, 2005 Øhhhh....hvis man har bundet renten et år på ex.2' date='78%......så får men vel ikke umiddelbart glæde af denne rentenedsættelse før der skal kigges på bindingstid igen eller....???? <------økonomi nOOb [/quote'] Nej, man får selvfølgelig kun glæde af de nu extremt lave renter, hvis ens lån (eller en del af lånet) skal genforhandles inden for det næste stykke tid, dvs inden renten stiger igen Men hvis man f.eks. har købt ny lejlighed, og overtager den i starten af juli, ja så er det jo lidt af en gave det der er sket idag hehe
csa Besvaret June 22, 2005 Rapporter Besvaret June 22, 2005 Som mig feks der skal overtage pr 15. juli og skal forhandle med banken om ca 14 cage :-)
Guest carspar Besvaret June 22, 2005 Rapporter Besvaret June 22, 2005 Ja eller hvis man har rörlige lån så kan man omlægge dem. Hvis de skal omlægges så få en ny vurdering, fordi så kan der komme en større del ind under bundlånet, da boligerne stiger meget her i området. Det kan jo også være at i skal låne op hvis et boliglån er billigere end jeres billlån? Men hvis i har et bundet lån i 1 eller flere år så få lige prisen at vide på indfrielse før tid inden i bestiller et nyt lån!!
kikkomaniac Besvaret June 22, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret June 22, 2005 Så er mit lån omlagt :-) Hej alle. Ja så fik jeg vores lån omlagt idag. Jeg skal betale 1.950,- svenske i "ränteskillnadsersättning", tilgængæld sparer min kæreste og jeg 2.656,- sek pr MÅNED. Vi har bundet lånet i 2 år (2,75%) da vi forventer at flytte ind i Dockan om netop 2 år :th2: Een af grundende til at vi sparer så meget er også fordi vores lejlighed er steget fra 1.250.000 til 1.750.000 på et lille år. Så inden vi alle render ned i banken for at omlægge pga de lave renter så husk lige at tage en vurdering med i hånden - der er MANGE kroner at spare Så det blev en god dag alligevel Med venlig hilsen Peter
aj Besvaret June 22, 2005 Rapporter Besvaret June 22, 2005 Hold da fest, den stigning er jo langt over de gennemsnitlige (også for city). Tillykke med det. Hvor har I købt? Hej alle. Ja så fik jeg vores lån omlagt idag. Jeg skal betale 1.950,- svenske i "ränteskillnadsersättning", tilgængæld sparer min kæreste og jeg 2.656,- sek pr MÅNED. Vi har bundet lånet i 2 år (2,75%) da vi forventer at flytte ind i Dockan om netop 2 år :th2: Een af grundende til at vi sparer så meget er også fordi vores lejlighed er steget fra 1.250.000 til 1.750.000 på et lille år. Så inden vi alle render ned i banken for at omlægge pga de lave renter så husk lige at tage en vurdering med i hånden - der er MANGE kroner at spare Så det blev en god dag alligevel Med venlig hilsen Peter
kikkomaniac Besvaret June 22, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret June 22, 2005 Hej AJ. Ja, vi var også meget overraskede. Havde endda 3 mæglere ude. Det er den creme farvede 100 år gamle bygning ved amiralsgatan/Henrik Smith gatan. (50 meter ved koncerthuset) Der er netop blevet solgt en af de rigtigt store lejligheder oppe på 5 sal for 3.495.000,- jeg talte med sælgeren - han gav 195.000 for den for ca. 8 år siden
spiff Besvaret July 2, 2005 Rapporter Besvaret July 2, 2005 Eurolån Har nogen erfaring med Eurolån? Jeg syntes det kan være svært at finde aktuelle renter. Er renten på eurolån fulgt med ned, eller er det blevet dyrere at låne i euro end i SEK? Så længe Danmark kører fastkurspolitik, og Sverige ikke gør det, er man vel bedst sikret med eurolån. Jeg mener: Låner man 1 million SEK i dag, svarer det til 785.800 DKK. Stiger kursen efterfølgende til niveauet for blot 5 år siden, svarer afdrag, renter og restgæld til at man havde lånt > 900.000 DKK.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu