Jump to content

HSB Bolina --> Telia???

Recommended Posts

• Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Ingen regning her. Og jeg opsiger mit abonnement inden for de næste par måneder pga flytning. Så må de finde mig i usa... :D
Har du ikke lige bundet dig for 12 måneder ved at skrive under på den kontrakt som Telia sendte? :confused:
Besvaret
Har du ikke lige bundet dig for 12 måneder ved at skrive under på den kontrakt som Telia sendte? :confused:
Gælder ikke i tilfælde af flytning. Jeg stak til dem da jeg ikke syntes det var rimeligt jeg lige var slupppet ud af mine første 12 mdr binding, for at ryge ind i 12 nye. Blot fordi de overtager min gamle aftale. Den fik de vagt vævet sig ud af uden en konkret svar, så jeg tror ikke den holder i retten:)
Besvaret

Jeg har jo ikke boet her så længe, men det første jeg gjorde da jeg overtog min lejlighed var at plugge usb-stikket ind i min bærbare og bestille internet. Dagen efter havde jeg allerede forbindelse - en hurtig én, som nu bare er blevet langsommere og langsommere. Skod Telia. Har aldrig modtaget nogen ordrebekræftelse fra Bo-lina og undrede mig godt nok. I forgårs fik jeg så brev fra Telia, som jeg skal underskrive og sende tilbage, og sjovt nok så er oprettelsesdatoen ligeledes i forgårs. Det vil altså sige at jeg har haft gratis internet i halvanden måneds tid, men hey - hvem klager?? :D

Hvad så? Er er nogen der har fået regning fra Telia siden skiftet fra Bo-Lina den 12/10? Da de fik koblet min forbindelse op til en forkert i lejlighed er jeg sgu lidt undrende over jeg endnu ikke har fået en regning...
Besvaret
Jeg venter også stadig.
Nu ringede jeg så til dem. Iøvrigt så er den magiske "7" genvej lukket igen:( så det er bagerst i køen:cry: Det kører kvartalsvis så der er ikke sendt regninger ud endnu. De mente jeg ville se en regning engang i januar...
  • 2 months later...
Besvaret

Så kom den endelig.. regningen fra Telia. Og jeg må indrømme jeg er positivt overrasket. Set i lyset af de mange forskellige oplysninger jeg har fået på prisen. Det gjalt lige fra at jeg skulle betale for fastnet oveni, betale en kompensation for ikke at have fastnet til at det var helt gratis selvom man ikke havde fastnet... prisen endte på 275 kr hvilket er præcis samme pris jeg gav hos Bo-Lina. Dvs ingen meromkostning selvom jeg ikke har fastnet. Godt så.. Fantastisk, thank you Telia...

• 1 month later...
Besvaret

Er der nogen som har testet jeres nye hastighed med bolina. Hejsa. Nu jeg har i en måned prøvet at fået Telia til oplyse hvordan jeg kommer op på min nye hastighed 10 mbit, efter telia overtog bolina net. Jeg har inu ikke været over 0,7 Mbit/sek for sendt og 2 Mbit/sek for Modtaget med TPTEST 3.1 over en hel dag i de 4 år jeg har haft bolina. Efter en måned med de div. email skriver Telia nu at jeg er LAN - kunde. De skriver at jeg skal sætte LAN kabelet direkte i væggen, men det kan jeg ikke få til at virke. Hvis jeg skal på nettet bliver det med det gamle Orcit modem. Er der nogen som har en 10 mbit, med bolina ???

Besvaret
Har prøvet det med stik i vægge, ingen kontrak. Har også prøvet at vende 1/2-1 time, før jeg gik tilbage til det gamle moden.
Når du sætter stikket i væggen<-->computer...tænder de små dioder så bagpå netkortet? (alternativt: fortæller dit operativsystem dig at der er elektrisk forbindelse, og en eller anden hastighed?) Hvis ingen af delene sker, så er dit RJ45-stik i væggen ikke termineret i Telias udstyr. Så skal du ha´ Telia ud og kigge på sagerne.
Besvaret
Så kom den endelig.. regningen fra Telia. Og jeg må indrømme jeg er positivt overrasket. Set i lyset af de mange forskellige oplysninger jeg har fået på prisen. Det gjalt lige fra at jeg skulle betale for fastnet oveni, betale en kompensation for ikke at have fastnet til at det var helt gratis selvom man ikke havde fastnet... prisen endte på 275 kr hvilket er præcis samme pris jeg gav hos Bo-Lina. Dvs ingen meromkostning selvom jeg ikke har fastnet. Godt så.. Fantastisk, thank you Telia...
Ja, jeg venter stadig, men den dumper vel ind ad døren en dag.
  • 2 weeks later...
Besvaret

Så er hastigheden afklaret med bolina, op til 4 Mbit/sek, hvis man bor parhus eller hus. Nu er har jeg fået det afkræfte med bolina og Telia, at man skal betale for en 10 Mbit, men man kan kun opnå 4 Mbit for Modtaget og 0,7 Mbit/sek for sendt, hvis bor i hus med bolina. Det skulle står i den 10 sider lange aftale med Telia, så der er ingen ændring i hastighed da man skiftede fra bolina til Telia i 4 år. Kun en masse reklamer om højere hastighed. Med Telia og Bredbansbolaget er det muligt at få optil 24 Mbit/s for Modtaget og optil 1 Mbit/sek for sendt.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...