Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Går og leger lidt med tanken om at 'flytte' til Sverige - dvs. købe en lejlighed som investering, men måske også udnytte fordelen af billig bil osv. Er der regler for hvor mange nætter (f.eks. pr. uge) man SKAL opholde sig i Sverige ? Jeg har læst af flere boligforeninger kræver at man bor i lejligheden - er der også en regel for antal nætter pr. uge ? Hilsen Thomas :th2:

Besvaret
Går og leger lidt med tanken om at 'flytte' til Sverige - dvs. købe en lejlighed som investering, men måske også udnytte fordelen af billig bil osv. Er der regler for hvor mange nætter (f.eks. pr. uge) man SKAL opholde sig i Sverige ? Jeg har læst af flere boligforeninger kræver at man bor i lejligheden - er der også en regel for antal nætter pr. uge ? Hilsen Thomas :th2:
Selvfølgelig skal du bo i lejligheden... ellers ødelægger du det for os som rent faktisk bor herovre.....
Besvaret

Det her forum er nok mest for folk der enten er flyttet til Sverige eller overvejer at flytte til Sverige. De der bare ønsker at "flytte" til Sverige skal ikke forvente at finde megen sympati her.

Besvaret

Hej igen, Jeg er ikke interesseret at snyde elign, men blot at overholde de gældende regler - og måske var det alm viden her i gruppen mht hvor mange nætter man skal opholde sig i Sverige. Hvis kravet f.eks. er én nat pr. uge, så ser jeg ikke det store problem i at overnatte denne ene nat i Sverige. :)

Besvaret

en nat..... prøv med minimum 5 ud af 7.... de kan trods alt ikke bestemme hvad du laver og hvor du er når du har fri......Og ja de fleste boligforeninger kræver at man rent faktisk bor der....

Guest Anders
Besvaret

Jeg har i sin tid stillet samme spørgsmål til told & skat og der findes vist ikke klare regler på dette område, kommer man under mistanke vil man "skønne", hvad der er ret og rimeligt i den konkrete sag - er der f.eks 5 mand, der har adresse på samme lejede værelse i S vil sagen være ret oplagt, drejer det sig derimod om en person der har investeret et større beløb i f,eks. hus el. bostadsrätt vil det nok være vanskeligere for myndighederne, at bevise der er tale om proformaadresse.

Besvaret

Flyt til Sverige hvis du kan li´ landet - kan se mulighederne - ønsker at udvide din horisont og gi´ dig selv en på opleveren - samt hvis Danmark, af juridiske grunde, ikke tiltaler dig o.l. Hvis du vil fuske dig til billig bil eller anden skattemæssig fusk...HOLD DIG VÆK!! :sick:

Besvaret

Ja nu hører jeg jo ikke til dem som svindler og bedrager, MEN kan nu godt forstå dem som prøver at finde et hul i systemet. HVIS du gør dette er det MEGET vigtigt du har tydelige beviser på du har været i S. Har en kammerat som blev knaldet og det er ikke småpenge han betaler af stadig. Din bil kan du beholde i DK men vigtig du har en eller anden form for beviser ! Husk: Pendlerkort til bil, cykel eller lign. Så du kan bevise du HAR været i S. Gør alle indkøb på visa i Sverige hver gang du så er derovre. Sørg for at tanke i Sverige og at bilen ruller min. de km. du har til og fra jobben. Din el-regning, varme og vand skal have et eller andet realistisk forbrug. Jeg siger lige igen jeg ikke vil opfordre nogen til at snyde og HUSK det er dyrt at "hvis" man bliver taget.

Besvaret
Ja nu hører jeg jo ikke til dem som svindler og bedrager, MEN kan nu godt forstå dem som prøver at finde et hul i systemet.... Jeg siger lige igen jeg ikke vil opfordre nogen til at snyde og HUSK det er dyrt at "hvis" man bliver taget.
Fedt at sidde og skrive tips til hvordan det så kan lade sig gøre!! *DOOOOH* Jeg bifalder IKKE ovenstående indlæg! :thumbdown
Besvaret
Ja nu hører jeg jo ikke til dem som svindler og bedrager, MEN kan nu godt forstå dem som prøver at finde et hul i systemet. HVIS du gør dette er det MEGET vigtigt du har tydelige beviser på du har været i S. Har en kammerat som blev knaldet og det er ikke småpenge han betaler af stadig. Din bil kan du beholde i DK men vigtig du har en eller anden form for beviser ! Husk: Pendlerkort til bil, cykel eller lign. Så du kan bevise du HAR været i S. Gør alle indkøb på visa i Sverige hver gang du så er derovre. Sørg for at tanke i Sverige og at bilen ruller min. de km. du har til og fra jobben. Din el-regning, varme og vand skal have et eller andet realistisk forbrug. Jeg siger lige igen jeg ikke vil opfordre nogen til at snyde og HUSK det er dyrt at "hvis" man bliver taget.
Lidt svært at tanke i Sverige hvis man beholder bilen i DK :rolleye:
Besvaret

Jeg MENTE at han skulle tanke når han var ovre men ikke skulle bekymre sig om bilen skulle frem og tilbage hele tiden. Tænkte jo nok at mit indlæg ikke faldt i god jord. Jeg forstår ikke at nogen kan have ondt i røven over nogen vil snyde sig til en dyr bil uden om de latterlige afgifter i DK. Der er ikke tale om svindel med store fradrag og lign. men blot en invistering i en lejlighed og muligheden for at have stor bil. Det er jo ikke fordi samfundet går glip af så meget, for havde man valgt at købe bil i dk blev det jo ikke ligefrem en Lamborghini. Nu har jeg boet herovre i nogle år og kan ikke se hvorfor det skulle ødelægge noget for dem som bor her.... Som der bliver skrevet : ellers ødelægger du det for os som rent faktisk bor herovre..... Det KAN da være ligemeget,,, og må være op til folks samvittighed om man vil hostle eller ej !

Besvaret

Hvad med ekstra-arbejdet i at samle dokumentation og regne det ud i detaljer, fordi T&S vil være sikre på man ikke snyder. Jo mere udbredt fuskeriet bliver, jo mere bliver også de lovlydige öresundare tjekket/bedt om at dokumentere. Og jo mre snyderi og fusk, jo mere bad-will Sverige og Danmark imellem. Så stop den dér "det gør ikke noget, fordi afgifts-Danmark fortjener det"-attitude.

Guest Anders
Besvaret

Jeg er helt enig, snyderi må aldrig kunne betale sig, på den anden side er det vel heller ikke rimeligt at man som dansker bosat i Sverige ikke kan besøge el. overnatte hos familie/venner i DK f.eks. i weekenden, uden at komme under mistanke for bedrageri - det viser vel med al ønskelig tydelighed, hvor skævt det danske afgiftssystem er skruet sammen. Jeg er selv på vej til S, men det er ikke pga bilpriserne, det er mere for at prøve noget nyt og så at det er muligt at købe en lækker bolig, der er til at betale. Mvh Anders

Besvaret

Jeg tror nu heller ikke T&S hænger sig i at man sover ude en gang imellem, ligesom hvis er man er forretningsmand og er i udlandet nogle dage osv... Det er ikke det de vil til livs, det er dem som bevidst snyder og bedrager og gør det sværere for os som holder os til reglerne, som Gio siger , men alle mulige former for dokumentation, der ligger mange timers arbejde i at kunne bevise at man rent faktisk er "svensker"... Så Nif jeg forstår ikke hvordan du kan have den holdning, jo flere der snyder jo sværere bliver det også for dig selv , og det giver da ingen mening... Så "bip" dem der fusker og send dem tilbage til DK....

Besvaret

Bopælspligt er vist belvet fjernet som ord i T&S systemer fordi der var for mange der snød. Som der er blevet skrevet skal du kunne bevise at du rent faktisk bor (dvs sover, opholder, spiser på den addresse du har opgivet til folkeregisteret i dk). Men de siger ikke at 5 overnatninger plus 2 måltider om dagen er miminum. Jeg tror T&S vurdere det individuelt udfra en retspraksis. Bopælspligt er et udtryk de bruger på lejligheder som ikke må stå tomme i DK, for ellers lejer kommunen dem ud.

Besvaret
Jeg er helt enig' date=' snyderi må aldrig kunne betale sig, på den anden side er det vel heller ikke rimeligt at man som dansker bosat i Sverige ikke kan besøge el. overnatte hos familie/venner i DK f.eks. i weekenden, uden at komme under mistanke for bedrageri.[/quote'] Det er jo også lige det modsatte dette indlæg drejer sig om. For der er jo ikke nogen der har noget imod at du som dansker BOSAT i sverige besøger din familie eller holder 1 uges ferie hos dem.
Besvaret

Ja vi har jo forskellige meninger og hvis Thomas Pedersen vil snyde systemet må det være hans sag. Og det gør ikke mig noget, det er hans ejen samvittighed der må stå til regnskab for det. Jeg ved det ikke bliver mere svært for mig som bor her. Og hvis de vil tjekke mig gør de bare det. Ikke noget problem HVIS man bor her.... Er der for mange der kører for stærkt bliver der mere Razzia og det kan jo være fuldstændig ligemeget for OS som holder sig til loven...

Besvaret

Nif: Du får mere papirarbejde, hvis T&S vil sikre sig du gør som du påstår. Og vedr. razziaer, så skal det nok lige passe du ryger ind i én den dag du bare ikke komme for sent til et eller andet. Alt sammen på grund af at andre snyder. Bevares...folk skal gøre hvad de vil. Men jeg farer altså i blækhuset, når sunddebatten´s indlæg pludselig indeholder tips´n´tricks til at snyde systemet. Det er ikke det der er meningen med dette forum.:flov:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...