Jump to content

Advarsel mod værksted

Recommended Posts

Guest Palle...
Skrevet

Dette er skrevet til Toyota klubben i DK, og herefter lagt herind. Jeg ved flere herinde fra benytter dette SKOD værksted, og jeg ved også at andre heller ikke er tilfreds It goes like this... Ok, nu får i lige en langt ude historie.... Som bekendt hang min bagkaliber i højre side. Jeg bor i lejlighed, og har derved ikke rigtig mulighed for at skrue selv. Bilen skal synes hvert år (bor i sverige) og hvis den ikke synes indtræder der et kørselsforbud. Jeg kørte til syn 6. maj, og fik konstateret nogle små-fejl, så den skulle omstilles. Ud på et værksted som jeg var blevet anbefalet (www.autotech.nu), det ligger i Malmö hvor jeg bor. De rettede diverse små-fejl (skiftede en pære og sprinkler motoren). Jeg lavede selv nogle nye stabilisatore bag på, da de var tæret. Toyota skulle ha' 2200 SEK for at skifte dem, det kostede mig 72 SEK på et GDS værksted, plus noget kvalitetsrør (rustfrit, som jeg fik fra en kammi) Så manglede jeg kun lige den kaliber. 4. juni kører jeg bilen på værkstedet, da jeg skal på 3 ugers ferie. Så har de 3 uger til at lave det, og til at køre bilen igennem syn. Det skulle være særdeles smertefrit. Da jeg kommer hjem, fortæller han mig, at han aflevere kaliberen til et "bremsesevice værksted". Om torsdagen (jeg kom hjem efterfølgende weekend) havde de ringet til ham og fortalt at den ikke kunne renoveres, og han monterede den så igen. Han havde taget kablet af, da bremsen ellers hang når man trak håndbremsen. Sådan en idiot, var min første tanke... han kunne idet mindste ha' ringet til mig, og bestilt en ny hjem, så min bil ikke fik "körforbud"... Men, det fik den så...altså, jeg må ikke køre i den overhovedet. Så tænkte jeg... Hvis jeg nu kører til syn, og bliver omstillet igen, så ophæves körforbudet. Derfor bestilte jeg idag (18/7) tid til syn (og kommer til på onsdag, dette er jo ikke Danmark) Så ville jeg da lige bruge 5 min. på et gds værksted, og montere kablet, som ganske rigtigt var pillet af. Og, han havde ret... Den hang når man trak håndbremsen, men det var TYDELIGT at den ikke havde været af. ALLE skruer var stadig beskidte, og de har tydeligvis ikke været af i flere år !!! (bilen kører ikke ret meget, da det bare er min legebil) Jeg kiggede lidt på den arm det sidder på kablet, pillede fjederen af, ga' den lidt olie og arbejdede lidt med bremsen. Da jeg satte fjerderen på igen... SÅ VIRKER LORTET !!! Sådan en forpulet amatør mekaniker.. Nu har jeg sat himmel og hav i bevægelse, ringet til england, skrevet 10 emails til tyskland, brugte jeres tid herinde, bare fordi den NAR ikke gider kigge på mine bremser, som han iøvrigt havde 3 uger til at lave !!! Nu skal jeg så til syn på onsdag, og jeg forventer helt ærligt, at der ikke er noget som helst at bemærke.... Hvor er jeg dog træt af sådanne værksteder. De er iøvrigt gode til at tune og style, bare gik efter dem når der er DHB (guldfarvet cossie), men... service er vist ikke deres favorit ord !!! Update... Bilen er synet og godkendt d.d. Brug ALDRIG Autotech !!!!

Besvaret
Og vil da lige tilføje at de nu har haft min Chevy Van i 2 måneder' date=' og venter stadig:([/quote']Hvad sker der lige for det dér firma!!? Thomas...VÅGN OP! :scared: :p
Besvaret
Hvad sker der lige for det dér firma!!? Thomas...VÅGN OP! :scared: :p
Kan jo ikke hente en bil der ikke kan køre, ej heller når firmaet er helt umulig at få fat på! Ved dog nu at bilen er kørt ud til en privat der skruer på den, men han venter så på dele til den... Men autotech har været utrolige dårlige til at informere om hvad der sker, og håber da så sandelig ikke at han kommer med en regning for det som tog ham 1 1/2 måned at finde ud at han ikke kunne finde ud af:( Aner sku bare ikke hvad man kan gøre?
Besvaret

Jeg vil gerne knytte en kommentar. Det er mig, der har anbefalet Thomas værkstedet, og jeg er ked af, at der har været/er problemer med Vanen (og det er helt korrekt!) men min bil er blevet lavet hver gang stort set med det samme (det var derfor jeg anbefalede værkstedet) .... og altid max. inden for 3-4 dage (service, tandremsskift og i den dur).....en enkelt gang er den endda efter et service blevet afleveret personligt på min bopæl kl. 20.30 om aftenen. Så jeg personligt har kun godt at sige om værkstedet. Vores naboer har også haft deres Avensis på værksted der...og har altid været fuldt tilfredse.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...