Mrhard2get Skrevet July 23, 2005 Rapporter Skrevet July 23, 2005 Hej jeg er flyttet til malmø, og synes at der her er ret nice jeg skal snart til at købe bil, derfor er der nogle punkter jeg er er ret i tvivl om. jeg regner med at købe Audi A4 Cab 2.4, 2005 udgave. til det skal jeg vide hvor det kan betale sig at købe bil. I Danmark eller Tyskland eller i Sverige. har hørt at hvis man køber bil i udlandet der har kørt under 6000 km så skal man betale afgift, kan det virkelig passe, if so, hvor meget så ??? eller kan det betake sig at købe bil i sverige. dertil kommer den næste spg, omkring forsikring, Audi anbefaler Tryk hansa forsikring, men findes der forsikring selskaber der bedre kan betale sig ?? Hilsen rehman
andersen Besvaret July 23, 2005 Rapporter Besvaret July 23, 2005 Den afgift du skal betale når bilen har kørt under 6000 km. er svensk moms (25%). Dette er ikke noget problem eftersom du køber bilen i Danmark uden moms, så det går lige op.
Mrhard2get Besvaret July 23, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret July 23, 2005 Lyder super. det betyder så hvis bilen i dk koster 20000 og i sverige koster den 300000 så kan det beta´le sig at købe bil i dk, men hvad med omkring forsikring. hvis man køber bil ny bil i sverige så betaler den mærke man køber halvdel af forsikringen i 3 år, gælder den regel stadig hvis man køber bil i DK. og er der nogen forsikring selskab der kab bedre betale sig ?? Hilsen rehman
Thomas Besvaret July 23, 2005 Rapporter Besvaret July 23, 2005 Den afgift du skal betale når bilen har kørt under 6000 km. er svensk moms (25%). Dette er ikke noget problem eftersom du køber bilen i Danmark uden moms, så det går lige op. Man kan sq da ikke købe en bil i dk uden moms, når den er brugt!
Thomas Besvaret July 23, 2005 Rapporter Besvaret July 23, 2005 Lyder super. det betyder så hvis bilen i dk koster 20000 og i sverige koster den 300000 så kan det beta´le sig at købe bil i dk, men hvad med omkring forsikring. hvis man køber bil ny bil i sverige så betaler den mærke man køber halvdel af forsikringen i 3 år, gælder den regel stadig hvis man køber bil i DK. og er der nogen forsikring selskab der kab bedre betale sig ?? Hilsen rehman Kan du lige tage et kig på hvad du har skrevet, og så forklare mig det???
andersen Besvaret July 23, 2005 Rapporter Besvaret July 23, 2005 Man kan sq da ikke købe en bil i dk uden moms' date=' når den er brugt![/quote'] Da han siger at han vil købe en 2005-model, så regner jeg med at han køber en fabriksny bil...?
Mrhard2get Besvaret July 23, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret July 23, 2005 Hej jeg snakker om ny bil. der er ik snak om brugt bil. køber en ny bil fra danmark og får den registreret i sverige. hvilken betydning vil det få for forsikring, der er jo regel i sverige der hedder at hvis man køber ny bil i sverige betaler den købte mærke den halve forsikring i 3 år. vil den blive droppet i tilfælde af det ?? hilsen rehman
Homer Besvaret July 23, 2005 Rapporter Besvaret July 23, 2005 Hej jeg snakker om ny bil. der er ik snak om brugt bil. køber en ny bil fra danmark og får den registreret i sverige. hvilken betydning vil det få for forsikring, der er jo regel i sverige der hedder at hvis man køber ny bil i sverige betaler den købte mærke den halve forsikring i 3 år. vil den blive droppet i tilfælde af det ?? hilsen rehman Ingen betydning for at få forsikring på bilen - bortset fra at nogle (læs: de fleste) forsikringsselskaber tager højere præmie for importerede biler. De 3 års "gratis" forsikring bortfalder naturligvis - men det er naivt at tro at den forsikring er "gratis" - de svenske forhandlere tager sig rigeligt betalt for bilen - inklusiv forsikring. Så er det jo bare frem med kuglerammen - ingen tvivl om at der er penge at spare ved at importere selv - men også mere besvær.
slotski Besvaret July 23, 2005 Rapporter Besvaret July 23, 2005 Der var tidligere et indlæg angående forsikring og importbiler, hvor det blev sagt at den svenske regering havde lavet en lov imod denne forskelsbehandling... Der må være nogen herinde der kan fortælle om dette så er rigtigt. I mange tilfælde er nyvognsprisen billigst i DK, men det er ikke i alle tilfælde. Skal bilen være spritny eller kan det f.eks. være en demobil eller lign? Hvad koster den i Sv?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu