Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har ikke været medlem af debatten særlig længe, men allerede nu er jeg ved at brække mig over tonen herinde. Jeg troede at stedet skulle bruges til at hjælpe hinanden, give gode råd og støtte hinanden. Men nej - dag efter dag læser jeg om folk der sviner hinanden til ved en hver kærkommen lejlighed. Helt ærligt - Grow up!!!!!!!! Hvis folk har en syg trang til at "hævde" sig ved computeren (fordi de sikkert ikke tør gøre det i hverdagen) var det det måske muligt at oprette en tråd til "svinene". JEG gider i hvert fald ikke læse jeres latterlige kommentarer som ofte slet ikke har noget med den egentlige debat at gøre. Hvis I alle sammen er så sk... kloge (og dem som føler sig truffet er jeg overbevist om godt selv ved hvem de er), så synes jeg ærlig talt ikke I behøver et forum som dette, fyldt med uvidende individer (som jeg - eller???), som tilsyneladende kun gør jeres dag værre end den allerede er. Kort sagt: Get a life!!!! Og please lad dette være det sidste sure opstød i laaaaang tid :mad: :th2:

Besvaret
Jeg har ikke været medlem af debatten særlig længe, men allerede nu er jeg ved at brække mig over tonen herinde. Jeg troede at stedet skulle bruges til at hjælpe hinanden, give gode råd og støtte hinanden. Men nej - dag efter dag læser jeg om folk der sviner hinanden til ved en hver kærkommen lejlighed. Helt ærligt - Grow up!!!!!!!! Hvis folk har en syg trang til at "hævde" sig ved computeren (fordi de sikkert ikke tør gøre det i hverdagen) var det det måske muligt at oprette en tråd til "svinene". JEG gider i hvert fald ikke læse jeres latterlige kommentarer som ofte slet ikke har noget med den egentlige debat at gøre. Hvis I alle sammen er så sk... kloge (og dem som føler sig truffet er jeg overbevist om godt selv ved hvem de er), så synes jeg ærlig talt ikke I behøver et forum som dette, fyldt med uvidende individer (som jeg - eller???), som tilsyneladende kun gør jeres dag værre end den allerede er. Kort sagt: Get a life!!!! Og please lad dette være det sidste sure opstød i laaaaang tid :mad: :th2:
Puh sikke en svada. Det er jo svært ikke at lade være med at kommentere. Jeg har heller ikke været med særlig længe, men jeg har dog ikke den samme negative opfatning af tingene som du har. Problemet med forums er, at der bliver stillet en masse spørgsmål. Tit drejer disse om det samme emne og derfor er flere og flere sites begyndt at lave så kaldte sticky's, hvor man kan læse lidt omkring regler osv. Folk har måske en tendens til at svare negativt på et spørgsmål der er blevet stillet mange gange og tit kan de spørgende jo gøre sig selv den tjeneste at kigge de forskellige emner igennem og evt. søge på deres spørgsmål før de stiller det. Indtil videre har jeg da fået svar på mine spørgsmål og det er sikkert ikke første gang nogle stiller dem, så jeg synes bestemt ikke tonen herinde er ond eller negativ. Nå det så er sagt, så vil du jo altid finde folk der er generelt ueninge eller måske har noget at sætte på hinanden og sådan er det jo alt her i livet og det må man jo prøve at undgå eller gøre op med, så godt som man nu kan, dog synes jeg ikke problemet er særlig stort. Nu er dit indlæg jo ikke særlig konkret og derfor synes jeg måske at det i sidste ende vil bidrage med mere mudderkastning, som du jo prøver og stoppe og det er måske lidt uheldigt, for det er ikke sådan jeg forstår det du skriver?
Besvaret

Resser, Jeg kan til en vis grad forstå dit synspunkt og følge din tankegang. Mest fordi du skriver, at du "er ny her". Jeg har selv været med i dette forum i temmelig lang tid. Derfor kan jeg fortælle dig, at det meste at det, som på overfladen måske ser lidt hårdt ud, sandsynligvis er ment nogenlunde gemytligt. De forskellige debattører her på stedet lærer ligesom hinanden at kende - selvom det kun foregår via tør tekst. Når man først er nået dertil, begynder man nok at bruge lidt mere "bramfri" vendinger - uden at mene noget ondt med det. Gemytlighed og ironi bør der være plads til på dette sted - men det er ikke altid let at gennemskue dette i skriftlige fremstillinger. Gi' os en chance - måske bliver du efter et stykke tid selv "en af os" og vil selv "slippe lidt ud" via dit tastatur.

Besvaret

Jo, men som maaardet gammel debatør, må jeg sige, at jeg personligt finder, at tonen er væsentligt forbedret i de sidste måneder. :th2: Min pointe er bare, at der er jo ingen, der tvinger en ny til at være med, hvis han ikke kan lide tonen. Det er noget "flot", at starte med at brokke sig. Så kan han jo bare finde et andet sted, IKK. :eek: I øvrigt vil jeg tilslutte mig den tidligere ærede taler: Vi er mange "gamle", der efterhånden "kender" hinandens måder og toner, derfor ryger der nogle indforståede finker af panden en gang imellem, og det skal der også være plads til. Men derfor skal vi også bruge "smilierne" flittigt, for at bøde op på det skrevne. :)

Besvaret
Jo, men som maaardet gammel debatør, må jeg sige, at jeg personligt finder, at tonen er væsentligt forbedret i de sidste måneder. :th2: Min pointe er bare, at der er jo ingen, der tvinger en ny til at være med, hvis han ikke kan lide tonen. Det er noget "flot", at starte med at brokke sig. Så kan han jo bare finde et andet sted, IKK. :eek: I øvrigt vil jeg tilslutte mig den tidligere ærede taler: Vi er mange "gamle", der efterhånden "kender" hinandens måder og toner, derfor ryger der nogle indforståede finker af panden en gang imellem, og det skal der også være plads til. Men derfor skal vi også bruge "smilierne" flittigt, for at bøde op på det skrevne. :)
Jeg er enig. Forstået på den måde, at man jo som ny måske skal nærstudere de forskellige indlæg lidt. Jeg har aldrig rigtig lagt mærke til tonen i de forskellige indlæg. Men det måske ikke den bedste starte at starte med at brokke sig. Men.. Webmaster/Forum Master. Sticky's ville være fedt i de forums hvor der er en masse FAQ / OSS spørgsmål. Ala Bil registrering, Forsikring, Bank informationer osv osv. Ikke fordi jeg tror folk ikke vil svare, men det ville måske få folk til at bruge de tidligere indlæg, før man stiller spørgsmål.
Besvaret
Så vidt jeg ved findes der ikke mange andre steder :) :) Men ja tonen har forbedret sig, det er jeg enig i, men stadig et lidt hård tone overfor de nye som bare har nogle basale spørgsmål...
Derfor kunne det jo være fedt med en slags FAQ.. Det er i hvert fald min erfaring at det er meget behjælpeligt på andre forums.. Dertil må jeg sige at bestemt ikke har oplevet en hård tone over mig eller på mine indlæg.
Besvaret
Så vidt jeg husker' date=' er der flere gange blevet efterlyst nogle, der kunne give en hånd med på det område, da webmaster ikke kan vide alt om alting. Så det er da bare at melde sig. :)[/quote'] Tjah jeg ville gerne.. Men måske når vi har vundet vores villa og er flyttet, kan det være jeg kan være behjælpelig, men indtil da er kan jeg ikke andet end at pege på nogle af dem der allerede bor i sverige eller som har erfaring inden for de områder der måtte være..
Guest carspar
Besvaret

Tonen er belvet bedre herinde da det tidligere har været debatteret. Tonen i Fri Debat kan være lidt hårdere fordi der er der de "dom Gamla gnäller av hverandra", så hvis du ser bort fra det så har det været værre. Men jeg holder delvist med dig hvis man ikke har noget positivt at tilføje kan man jo bare lade være at kommentere det hele.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...