Pippi Skrevet August 3, 2005 Rapporter Skrevet August 3, 2005 Er der nogen der ved noget om de her valutavogne der bliver omtalt i denne artikel (nederst under bil)? http://www.boligtorvet.dk/Boligtorvet/web.nsf/HidIDLookup/XE5E42E9B341F633BC1256DE10052CA94 Vil godt vide mere om dette: Hvis du synes, at de svenske nummerplader devaluerer prestigen ved din nye svenske Mercedes, kan du med fordel leje eller lease en såkaldt ”valutavogn” hos de store udlejningsselskaber. Når du bor i Sverige, er du nemlig valutaudlænding og må køre i disse afgiftsfrie biler, som har danske nummerplader! Hvor leaser man sådan en bil? Det må vel være i Danmark, da det er med dansk nummerplade, og hvad koster det?
Homer Besvaret August 3, 2005 Rapporter Besvaret August 3, 2005 Det er en sandhed med modifikationer... Du må som "svensker" ikke køre en sådan bil i Sverige "permanent" - kun hvis din egen bil er brudt sammen, og du har fået stillet en erstatningsbil til rådighed... I Danmark og resten af verden kan du køre i dem lige så meget du vil. Om der er nogen der opdager det, eller får ondt i r.... over det er så en anden sag... Men det kan næppe heller betale sig...
Pippi Besvaret August 3, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret August 3, 2005 Nej - det er jo lige det. Hvad koster det mon? Det lyder jo umiddelbart som en fed idé (synes kæresten) - at han kan køre rundt i sin dyre mercedes i Danmark på hvide plader.... Men den kommer naturligvis også lidt rundt i Sverige og hvis det er ulovligt....hm.
Peter H. Besvaret August 4, 2005 Rapporter Besvaret August 4, 2005 Det er lavet sådan ,at hvis du nu er tysker og er i dk for at arb i 3 mdr og skal bruge en bil,så kan du göre det, jeg ved politiet ikke er glade for det. jeg kender en der ulejer biler på den måde... men det er en meget dyr lösning
Homer Besvaret August 4, 2005 Rapporter Besvaret August 4, 2005 Nej - det er jo lige det. Hvad koster det mon? Det lyder jo umiddelbart som en fed idé (synes kæresten) - at han kan køre rundt i sin dyre mercedes i Danmark på hvide plader.... Men den kommer naturligvis også lidt rundt i Sverige og hvis det er ulovligt....hm. Regn med ca. 8-10.000/md for en Mercedes C-klasse (KEDELIG bil) med fri km. og forsikring... Skal du bruge en lille bil i 2-3 mdr. kan det svare sig - ellers ikke...
larscph Besvaret August 4, 2005 Rapporter Besvaret August 4, 2005 Stort set alle udlejningsselskaberne i Danmark har dem. Men det er altså dyrt. Tror kæresten kan lære at glæde sig over sin fine Mercedes på svenske plader - følelsen inden i er den samme kan jeg næsten garantere...
Guest Trine Besvaret August 4, 2005 Rapporter Besvaret August 4, 2005 Stort set alle udlejningsselskaberne i Danmark har dem. Men det er altså dyrt. Tror kæresten kan lære at glæde sig over sin fine Mercedes på svenske plader - følelsen inden i er den samme kan jeg næsten garantere... Nej Larschp det har du helt misforstået!! Følelsen indeni er langt bedre, fordi man ved hvad man har betalt for den;) og iøvrigt ville de fleste af os vist slet ikke kende til følelsen af at køre i sin egen super lækre slæde på danske plader... personligt kan jeg kun sammenligne følelsen en lækker Fiat Brava 1,6 16 V årgang 98 med tågelygter og lækre blå/grå polyestersæder, med en sød Audi A4 V6 2,5 TDI Quattro med næsten alt i udstyr (dog ikke kølet handskerum )...
Guest jxhab Besvaret August 4, 2005 Rapporter Besvaret August 4, 2005 Nej Larschp det har du helt misforstået!! Følelsen indeni er langt bedre' date=' fordi man ved hvad man har betalt for den;) og iøvrigt ville de fleste af os vist slet ikke kende til følelsen af at køre i sin egen super lækre slæde på danske plader... personligt kan jeg kun sammenligne følelsen en lækker Fiat Brava 1,6 16 V årgang 98 med tågelygter og lækre blå/grå polyestersæder, med en sød Audi A4 V6 2,5 TDI Quattro med næsten alt i udstyr (dog ikke kølet handskerum )...[/quote'] Undskyld.. Men handler det ikke om Bilen mere end om hvad for en nummerplade der står på den? Jeg mener, hvis folk gerne vil have en dyr bil på danske plader, kan de jo bare låne penge til den eller et eller andet? Jeg vil da til hver en tid hellere køre i en bil der er betalt kontant eller så godt som, på svenske eller danske plader er jo lige meget. Men okay, hvis man køber bil efter hvad andre skal synes om den, så er det jo en anden snak.
Guest Trine Besvaret August 4, 2005 Rapporter Besvaret August 4, 2005 Ok, er følelsen af at køre i en fuldt betalt bil på svenske plader så ikke bedre end følelsen af at køre i en fuldt belånt bil på danske plader??? Hvis vi siger bilerne er ens, bortset fra pladerne?? Men det er vist mest blandt danskboende danskere at biler med svenske plader er "mindre værd"...
larscph Besvaret August 4, 2005 Rapporter Besvaret August 4, 2005 Nej Larschp det har du helt misforstået!! Følelsen indeni er langt bedre' date=' fordi man ved hvad man har betalt for den;) og iøvrigt ville de fleste af os vist slet ikke kende til følelsen af at køre i sin egen super lækre slæde på danske plader... personligt kan jeg kun sammenligne følelsen en lækker Fiat Brava 1,6 16 V årgang 98 med tågelygter og lækre blå/grå polyestersæder, med en sød Audi A4 V6 2,5 TDI Quattro med næsten alt i udstyr (dog ikke kølet handskerum )...[/quote'] Nåhja.. Dén følelse kender jeg så godt - griner lidt indvendigt hver gang jeg ser en bil magen til min på danske hvide plader ;) Men nogen må jo have pengene... Her i gården på mit arbejde er der "lige" dukket en Volvo XC90 V8 med læder, aut., DVD i nakken på forsæderne, navi og alt op.. Og ja, den har hvide danske nummerplader på! Man skulle være advokat.
larscph Besvaret August 4, 2005 Rapporter Besvaret August 4, 2005 Men det er vist mest blandt danskboende danskere at biler med svenske plader er "mindre værd"... aka "janteloven"
Guest Trine Besvaret August 4, 2005 Rapporter Besvaret August 4, 2005 Jeg griner sgu mere når jeg ser en A4 1,6 uden udstyr velvidende at jeg har givet mindre...
larscph Besvaret August 4, 2005 Rapporter Besvaret August 4, 2005 Jeg griner sgu mere når jeg ser en A4 1' date='6 uden udstyr velvidende at jeg har givet mindre...[/quote'] Jammen det kan jeg også sagtens grine af... Men jeg har også en ganske bred og god humor!
Guest jxhab Besvaret August 4, 2005 Rapporter Besvaret August 4, 2005 Ok, er følelsen af at køre i en fuldt betalt bil på svenske plader så ikke bedre end følelsen af at køre i en fuldt belånt bil på danske plader??? Hvis vi siger bilerne er ens, bortset fra pladerne?? Men det er vist mest blandt danskboende danskere at biler med svenske plader er "mindre værd"... Mine ord.. eller det var det jeg prøvede at sige... Man vil jo se langt flere store biler i danmark i takt med villaejere har fået mere friværdi i deres huse. De (Mener det var Berlingske red.) lavede en statistisk for nogle måneder siden om at flere og flere husejere trækker penge ud for at udleve drømmen om en stor bil og det er da fint. Jeg føler med folk der synes bilen er mindre værd pga nummerpladen. Come on. Det er en bil! ..
Guest Trine Besvaret August 4, 2005 Rapporter Besvaret August 4, 2005 Jammen det kan jeg også sagtens grine af... Men jeg har også en ganske bred og god humor! HA, Det havde min chef iøvrigt ikke da studenten (undertegnede) om rullende første dag.... han så helst det var ham der havde gårdens fedeste bil.....NOT Men igen, min gjalt jo ikke.... den er jo på svenske plader...
larscph Besvaret August 4, 2005 Rapporter Besvaret August 4, 2005 HA, Det havde min chef iøvrigt ikke da studenten (undertegnede) om rullende første dag.... han så helst det var ham der havde gårdens fedeste bil.....NOT Men igen, min gjalt jo ikke.... den er jo på svenske plader... Ahh.. HEHE! Det var da humor! Så kan han lære det... Du kunne jo altid vælge at være en sød studine og tilbyde den flinke mand en tur i din top-lækre Audi mod en passende lønforhøjelse
Guest jxhab Besvaret August 4, 2005 Rapporter Besvaret August 4, 2005 Ahh.. HEHE! Det var da humor! Så kan han lære det... Du kunne jo altid vælge at være en sød studine og tilbyde den flinke mand en tur i din top-lækre Audi mod en passende lønforhøjelse Hehe ja og når vi snakker om bil fordelen, så er vi jo slet ikke startet på hus fordelen. Jeg tror ikke min kæreste og jeg ville kunne finde samme hus som vi har fundet, så tæt på centrum osv.
Guest Trine Besvaret August 4, 2005 Rapporter Besvaret August 4, 2005 Ahh.. HEHE! Det var da humor! Så kan han lære det... Du kunne jo altid vælge at være en sød studine og tilbyde den flinke mand en tur i din top-lækre Audi mod en passende lønforhøjelse Altså han fik tilbuddet "men han bryder sig ikke om tyske biler". Og han har senere ansat mig fuld tid;)
larscph Besvaret August 4, 2005 Rapporter Besvaret August 4, 2005 Altså han fik tilbuddet "men han bryder sig ikke om tyske biler". Og han har senere ansat mig fuld tid;) Nåååh.. Det er med den på.. Hehe.. Ja føj-for-tyske-biler!
larscph Besvaret August 4, 2005 Rapporter Besvaret August 4, 2005 Hehe ja og når vi snakker om bil fordelen' date=' så er vi jo slet ikke startet på hus fordelen. Jeg tror ikke min kæreste og jeg ville kunne finde samme hus som vi har fundet, så tæt på centrum osv.[/quote'] Den fordel er i virkeligheden nok langt større end det med bilerne for de fleste! Der er bare åbenbart flere der føler sig provokeret over at man tillader sig at beholde sit danske bilbudget når man flytter til Sverige
thomas_lund Besvaret August 4, 2005 Rapporter Besvaret August 4, 2005 Hehe - jeg kender for godt til det. Heldigvis indtil nu positivt. Jeg arbejder som konsulent i Kbh Amt, og du kan tro de glor når der kommer en 911 Carrera 4 rullende ind i gården - som ellers er befolket af rimelig gamle/rustne biler. De fleste i afdelingen tager det med et smil og har været ude og prøve en tur. Så her bruger jeg "se på de svenske plader" lidt for at dæmpe janteloven. Egentlig møg irriterende at man skal det. Suk. Men en hurtig køretur får altid smilet frem. Fandme en dejlig bil
Malezar Besvaret August 5, 2005 Rapporter Besvaret August 5, 2005 Nu ser jeg forholdsvis ung ud, og i en fuldudstyret A4 1.8T, modtager jeg da også flere blikke når man holder i kø eller ved rødt. Jeg kan nærmest hører dem tænke "Hvordan fanden har han råd til den?" og så nærmest se dem i bakspejlet ånde lettet op når de ser pladerne. Men jeg griner mest af dem som har ondt i røven, og forklarer dem om den frie vilje og prioriteter, og at der stadig er masser af billige boliger i Malmø. ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu