Jump to content

Danskerne presser huspriserne op i Malmø

Recommended Posts

Besvaret

Faren ved "knockout-bud" er vel, at man bagefter aldrig helt ved, om man kunne være sluppet billigere... Og når øjnene ruller rundt i hovedet over prisstigningen på en lejlighed så husk, at "prisen" egentlig svarer til FRIVÆRDIEN, for man får også en andel af foreningens gæld, når man køber en bostadsrätt.

Guest michaelbo
Besvaret

Rolig nu .. hvis og hvis.. Havde du nu købt den lejlighed for 5 år siden, så havde du jo "bare " siddet billigt i den ikke! Havde du solgt den skulle du jo have købt noget andet og det ville være steget tilsvarende i pris. Dem der tjener på på denne bolig haussé (er det ikke sådan det hedder) er dem der sælger og ikke har brug for en ny bolig i samme område, fordi de tilfældigvis har fået job i Norrbotten eller lign. At din bolig akkumulerer friværdi er jo kun umiddelbart ensbetydende med at du har mulighed for at låne mere, betale højere skat osv. 68 generationen har igen melet deres egen kage til skade for de næste generationer, i hvert fald i Danmark hvor provnuet ved boligsalg af uransagelige grunde ikke er skattepligtigt, i modsætning til næsten al anden indkomst. Beklager,men jeg synes at udviklingen er helt gal. Jeg gruer for dem der evt. bliver arbejdsløse og skal klare en kommende rentestigning. De sidste gange der var krise gjorde det ondt, rigtig ondt, og dengang (1985) der var understøttelsen omkring ca 70 % af en almindelig løn, ydermere blev der kun brugt ca 16 % af husholdets inkomst på boligen. Idag bruger folk rask væk 30 % af deres indkomst på boligen , og understøttelsen udgør mellem 30 - 45 % af deres løn. Jeg vil ikke korsfæstes pga. % satserne det er hvad jeg løseligt kan huske. Vi er selv husejere og ifølge en vurdering blevet 300 000 "rigere" på 10 måneder, uden at løfte en finger,og det mener jeg faktisk er helt urimeligt.

Besvaret
Rolig nu .. hvis og hvis.. Vi er selv husejere og ifølge en vurdering blevet 300 000 "rigere" på 10 måneder, uden at løfte en finger,og det mener jeg faktisk er helt urimeligt.
Jeg synes alle med friværdi burde skamme sig!!! Jeg skammer mig i hvert fald!! Lad os alle sammen henvende os til skattevæsnet (i Danmark eller Sverige efter eget valg), og indbetale beløbet på et girokort. Jeg er sikker på at det offentlige er langt bedre til at bruge pengene fornuftigt end os selv.... Afsted det går!! :laugh:
Besvaret
Jeg synes alle med friværdi burde skamme sig!!! Jeg skammer mig i hvert fald!! Lad os alle sammen henvende os til skattevæsnet (i Danmark eller Sverige efter eget valg)' date=' og indbetale beløbet på et girokort. Jeg er sikker på at det offentlige er langt bedre til at bruge pengene fornuftigt end os selv.... Afsted det går!! :laugh:[/quote'] Selv når det er sagt med ironi, så klinger det hult.. Jeg synes slet ikke det var SJOVT homer, på nogen måde =)
Guest carspar
Besvaret

Med den indstilling bliver du en god svensker i samhallet. Välkomman

Guest Supermule
Besvaret

Jeg synes det er fedt at ha' "tjent" den første million på den måde.... :)

Besvaret

Alvorlig talt: Effekten af at beskatte kapitalgevinsten ved salg af egen bolig er, at folk ikke kan flytte, fordi de ikke har råd måske endda bliver insolvente. Det har man taget konsekvensen af i Sverige og gjort det muligt for folk at udsætte skatten, så de ikke skal betale den, hvis de køber en dyrere bolig. Derimod falder hammeren, når man flytter til noget mindre. :sick: En sådan misundelsesskat, der præmierer apati, og giver din uheldige nabo et ekstra velfortjent gok, er da hamrende asocial, for ikke at sige infamt sociopatisk: At der gælder specielt elendige spilleregler for dem, der må flytte til en billigere - eller ingen - bolig på grund af sygdom, arbejdsløshed, skilsmisse, nedtur - samtidig med at kapitalvinstskatt ved salg af egen bolig for virkeligt velhavende svenskere reelt er et frivilligt anliggende, ligesom formueskatten er det. Lad os straks indføre det system i Danmark. :rolleye:

Besvaret

Synes nu det er lidt synd for svenskerne at de ikke længere har råd til at bo i byen. Kun danskere og indvandrere der har råd til at bo i Malmö. Nå ja, der er jo en del svenskere der arbjeder i DK, så de har vel også råd.

Guest michaelbo
Besvaret

tja det anede mig jo.. Man tillader sig at skrive et mere eller mindre polemisk indlæg og der bliver svaret godt og grundigt, men ikke begavet på dette formastelige indlæg der stiller spørgsmål til Danskens EU certificerede , grundlovssikrede ret, og pligt(ifølge ham selv) til med alle midler og på alle måder at rage så meget til sig som overhovedet muligt :sick: Det er såmænd nok de samme gøgeunger der skriger sig hæse nu der om føje år bliver gasblå i deres Danskrøde ansigter ved tanken om Kommunen ikke kan skaffe lærere til deres uvorne, uopdragne unger, ikke kan kan skaffe polis der kan beskytte deres friværdi, ikke kan skaffe hjemmehjælp til de af selvtilfredshed og millionparcel, podagraplagede nysvenskere. simpelthen fordi de indkomstgrupper ikke har råd til at bosætte sig i miles omkreds af byzonene. Jeg havde dog ikke ventet andet fra det sædvanlige slæng , der ser det som deres fornemste opgave at besvare indlæg de ikke forstår med oneliners lært på handelshøjskolerness ølstinkende,tilrøgede kantiner. "citat: En sådan misundelsesskat, der præmierer apati, og giver din uheldige nabo et ekstra velfortjent gok, er da hamrende asocial, for ikke at sige infamt sociopatisk: At der gælder specielt elendige spilleregler for dem, der må flytte til en billigere - eller ingen - bolig på grund af sygdom, arbejdsløshed, skilsmisse, nedtur - samtidig med at kapitalvinstskatt ved salg af egen bolig for virkeligt velhavende svenskere reelt er et frivilligt anliggende, ligesom formueskatten er det. Lad os straks indføre det system i Danmark." En ellers begavet og saglig debatør illustrerer her hvad der sker når man har indtaget for meget Rød AAlborg med citronvand: dømmekraften svigter, man kan ikke flyve , slet ikke køre og polisen skal høre på noget fordrukkent sludder ! Jeg mener ikke at din uheldige nabo har noget med sagen at gøre, et individ kan være sociopat (uha) men en regel eller lov kan squ da ikke vel ! Hvad de virkeligt velhavende kan er ikke relevant i denne sammenhæng, de virkeligt velhavende er en minoritet ligesom begavede Danskere og fylder følgeligt lidt i statistikken. Fakta er at det der sker nu er medvirkende til at skævvride velfærdsstaten mere end noget andet i den danske velfærdsstats historie. Den ulige fordeling af værdier der sker nu vil være med til at forstærke den polarisering og deling af det danske samfund som 5 årtiers socialdemokratisk/liberal tankegang har prøvet at modvirke. Det vil i den sidste ende føre til en styrkelse af den yderste venstrefløj og så kører vi i ring igen. Hvis du iøvrigt værner om ejendomsretten og dens ukrænkelighed som du slår på stortromme for , så meld dig ind i Retsforbundet, et mere eller mindre hedengangent parti, også behæftet med svulstig kaloriefattig retorik :love2: med venlig hilsen Michaelbo

Besvaret
...et individ kan være sociopat (uha) men en regel eller lov kan squ da ikke vel !
Hej michaelbo, sprogrøgter i træskostøvler - Det er en skam, at den svenske Skat på Social Nedtur ikke må kaldes infamt sociopatisk, når det udtryk nu er så infamt præcist. Man hører den indre svinehunds glammen og dens tænders raspen mod frisk knogle, når man læser de lovparagraffer. :eek: Der er nogen, der rager til sig, kan man forstå. Det er ikke Mærsk McKinney eller Danske Bank, der rager til sig (de har overordentligt tilfredsstillende resultater), men samfundets bærme rager til sig - folk af funktionærstanden :eek: , der ikke kender deres plads rager til sig. Jeg har også raget en million til mig over den sidste halve snes år, men er det andres penge, vi rager til os? Er der nogen ofre - ud over de forældreløse? Alle og enhver kan jo p.t. samle historisk billig boligfinansiering op fra fortovet, hvis de orker at bøje ryggen, og fra dag ét kan de være i fuld gang med glad og samfundsnyttig ragen til sig. Dem, der ikke rager til sig, er ikke ofre for mine eller andres privatøkonomiske dispositioner. De er ofre for deres egne dispositioner, ligesom jeg selv er offer for MINE dispositioner, når kursen på den svenske krone ikke følger mine dagdrømme, eller bunden generelt går ud af markedet i det øjeblik, hvor jeg desværre skal sælge. Sånt er livet for små og store kapitalister, og alle er nok bedst tjent med, at det forbliver på den måde. Det bliver trods alt lidt svært at afskaffe den frie ejendomsret for hele middelklassen og reservere den til brug for storfinansen, selv om det synes at være den linje, dens hysterisk bjæffende skødehund Berlingske Tidende driver i øjeblikket. I øvrigt er det jo ikke sådan nogen som os, du skal lade din udsøgte vrede gå ud over, michaelbo, for vi betaler jo netop den slags skat, som du og indebrændte radikale lektortyper i Danmark ønsker at nedkalde over hovedet på deres naboer (hvad pengene skal bruges til fremgår ikke, de skal vel brændes i et bål på torvet): Vi betaler jo forhåbentlig ikke nedtursskat, men vi betaler tilbagetursskat - vi er skattelovgivningens Udvalgte Folk, hvad det angår. Pissehamrende uretfærdigt, :mad: men vi bærer med smil vor byrde. :D
Guest Supermule
Besvaret

Udemærket indlæg og sagligt begrundet, men helt igennem vanvittigt og selvmodsigende. Du beretter at du har "tjent" 300.000 på denne måde. Gå ud og belån dem og forær dem til en politimand eller lærer... Du siger de behøver dem. Alternativt kunne du jo lave en happening ud af det og aflevere dem til borgmesteren i den kommune du er flyttet fra. Jeg vil kraftigt opfordre dig til at holde MEGET lav profil med den slags indlæg her, af den simple årsag, at man har ganske enkelt ikke lov til at være så verdensfjern som dig og stadig være på fri fod... :mad: Det irreterer mit røvskæg i den grad, at visse elementer stadig lever efter den planøkonomiske tankegang med rødder i 20'ernes Sovjet. Det er blevet bevist at den take ikke holder planken ud og man så derved retter sig ind efter strømningerne i det omgivende samfund. Det er sgu ikke danskernes skyld at svenskerne ikke råd til at bo i Malmø...Så må de bare få sig et job mere... :)

tja det anede mig jo.. Man tillader sig at skrive et mere eller mindre polemisk indlæg og der bliver svaret godt og grundigt, men ikke begavet på dette formastelige indlæg der stiller spørgsmål til Danskens EU certificerede , grundlovssikrede ret, og pligt(ifølge ham selv) til med alle midler og på alle måder at rage så meget til sig som overhovedet muligt :sick: Det er såmænd nok de samme gøgeunger der skriger sig hæse nu der om føje år bliver gasblå i deres Danskrøde ansigter ved tanken om Kommunen ikke kan skaffe lærere til deres uvorne, uopdragne unger, ikke kan kan skaffe polis der kan beskytte deres friværdi, ikke kan skaffe hjemmehjælp til de af selvtilfredshed og millionparcel, podagraplagede nysvenskere. simpelthen fordi de indkomstgrupper ikke har råd til at bosætte sig i miles omkreds af byzonene. Jeg havde dog ikke ventet andet fra det sædvanlige slæng , der ser det som deres fornemste opgave at besvare indlæg de ikke forstår med oneliners lært på handelshøjskolerness ølstinkende,tilrøgede kantiner. "citat: En sådan misundelsesskat, der præmierer apati, og giver din uheldige nabo et ekstra velfortjent gok, er da hamrende asocial, for ikke at sige infamt sociopatisk: At der gælder specielt elendige spilleregler for dem, der må flytte til en billigere - eller ingen - bolig på grund af sygdom, arbejdsløshed, skilsmisse, nedtur - samtidig med at kapitalvinstskatt ved salg af egen bolig for virkeligt velhavende svenskere reelt er et frivilligt anliggende, ligesom formueskatten er det. Lad os straks indføre det system i Danmark." En ellers begavet og saglig debatør illustrerer her hvad der sker når man har indtaget for meget Rød AAlborg med citronvand: dømmekraften svigter, man kan ikke flyve , slet ikke køre og polisen skal høre på noget fordrukkent sludder ! Jeg mener ikke at din uheldige nabo har noget med sagen at gøre, et individ kan være sociopat (uha) men en regel eller lov kan squ da ikke vel ! Hvad de virkeligt velhavende kan er ikke relevant i denne sammenhæng, de virkeligt velhavende er en minoritet ligesom begavede Danskere og fylder følgeligt lidt i statistikken. Fakta er at det der sker nu er medvirkende til at skævvride velfærdsstaten mere end noget andet i den danske velfærdsstats historie. Den ulige fordeling af værdier der sker nu vil være med til at forstærke den polarisering og deling af det danske samfund som 5 årtiers socialdemokratisk/liberal tankegang har prøvet at modvirke. Det vil i den sidste ende føre til en styrkelse af den yderste venstrefløj og så kører vi i ring igen. Hvis du iøvrigt værner om ejendomsretten og dens ukrænkelighed som du slår på stortromme for , så meld dig ind i Retsforbundet, et mere eller mindre hedengangent parti, også behæftet med svulstig kaloriefattig retorik :love2: med venlig hilsen Michaelbo
Besvaret
Synes nu det er lidt synd for svenskerne at de ikke længere har råd til at bo i byen. Kun danskere og indvandrere der har råd til at bo i Malmö.
Faktisk burde malmöitterne i stedet for nationaldagen fejre :kiss:Danskernes Dag, :kiss: med klokkeringning, takkeoptog, blomster, gaver og fri bar, :p for alene ved at flytte vores flade nogle kilometer mod øst, har vi genereret en ikke ubetydelig kapital til glæde for ganske almindelige boligejere primært i Malmö, og til glæde for den svenske samfundsøkonomi. Nytilflyttede svenskere fra andre landsdele er ikke tabere. De får del i prisstigningerne, hvis de hopper på nu. :p

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...