Jump to content

Kontraktgennemlæsning

Recommended Posts

Skrevet

Jeg mindes at have læst noget om at man kan få hjælp til oversætning / forklaring af forskellige dokumenter i Danmark? Jeg sidder og læser vores købskontrakt igennem og vil selvf. gerne være på den sikre side, er der nogen der kender et sted man kan få noget bistand til gennemlæsning af købskontrakt på Svensk?

Besvaret

Hvis det drejer sig om at forstå, vil jeg da gerne hjælpe dig. Hvis det desuden drejer sig om at se, om der er noget "fuffens" i den, skal du have fat i sådan en med en ansvarsforsikring, en advokat eller en ejendomsmægler. www.oedegaarde.dk f.eks. er jo et hæderligt gammelt firma med et ben i hver lejr.

Besvaret
Hvis det drejer sig om at forstå, vil jeg da gerne hjælpe dig. Hvis det desuden drejer sig om at se, om der er noget "fuffens" i den, skal du have fat i sådan en med en ansvarsforsikring, en advokat eller en ejendomsmægler. www.oedegaarde.dk f.eks. er jo et hæderligt gammelt firma med et ben i hver lejr.
Det eneste jeg studser lidt over er følgende: "Fastighetsmäklaren har informerat köparen om undersökningsplikten enligt Jordabalken" Jeg går næsten udfra det drejer sig om grunden, som ikke er frikøbt endnu, der har vi selv undersøgt med kommunen omkring prisstigning osv..
Besvaret

Undersökningsplikten drejer sig om hele købet - hus og grund og retslige forhold. Undersøgelsespligten er et centralt begreb i en svensk bolighandel. Skjulte fejl, altså fejl, der opdages af køber efter købet, er sælger ansvarlig for, men kun i et vist omfang begrænset af netop denne undersøgelsespligt. En fejl ved ejendommen, som køber burde have opdaget ved en GRUNDIG UNDERSØGELSE, kan han ikke kræve nogen kompensation for. En skjult fejl, som sælger har kendskab til, men ikke fortæller om, er sælger naturigvis ansvarlig for.

Besvaret

Ahaaa. Super tak Nils!. Vi har besigtningsmand på, som kommer på Tirsdag og gennemgår huset, så der ved vi meget mere omkring det hele.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...