ClausN Skrevet August 6, 2005 Rapporter Skrevet August 6, 2005 Er der nogle af jer som kører motorcykel, der kan fortælle mig hvem i er forsikret hos og hvad i betaler? PT har jeg en Yamaha WR450F som er forsikret hos Motorsport & MC. De har noget der hedder en offroad forsikring som er yderst fornuftig. Overvejer at skifte cykel til en mere "almindelig" type. Og så vil min forsikring stige 10.000 SEK om året til trods for at cyklen kun er 20.000 SEK dyrere end min WR. Nogle anbefalinger med rimlige MC forsikrings priser?
thsk Besvaret August 6, 2005 Rapporter Besvaret August 6, 2005 Hvad betaler du for din ofroad forsikring?
ClausN Besvaret August 6, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret August 6, 2005 5.800 SEK om året for min WR 2004. Dette dækker ALT, året rundt.
SanneJ Besvaret August 10, 2005 Rapporter Besvaret August 10, 2005 Betaler godt 13.000,- om året i ½-forsikring for min ZX6R ´04 hos Folksam. De var de billigste, da jeg tjekkede priser... (af dem som overhovedet ville forsikre min cykel...) Af betydning for prisen var: -min alder -min bopäl -mc-typen (sportscykler=dyrt) Men kan tilgengäld köre året rundt
Guest Palle... Besvaret August 10, 2005 Rapporter Besvaret August 10, 2005 Jeg har ringet rundt idag.... Salu ... 44.000 for helforsikring !!! Jeg endte med Folksam... 1600 i kvartalet for trafik. MC'en er en Duc Monster S4 = dyr forsikring.
ClausN Besvaret August 11, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret August 11, 2005 Jeg har ringet rundt idag.... Salu ... 44.000 for helforsikring !!! Det kan jeg slå. Fik tilbud fra If... De vil have 69.950,- for en helforsikring!!!!!
Gio Besvaret August 11, 2005 Rapporter Besvaret August 11, 2005 Kan de ikke bare sige "vi gider ikke have noget med dig at gøre!"!!?. De dér priser er jo latterlige. Og det er ment i ordets bogstaveligste forstand!
andersen Besvaret August 11, 2005 Rapporter Besvaret August 11, 2005 Kan de ikke bare sige "vi gider ikke have noget med dig at gøre!"!!?. De dér priser er jo latterlige. Og det er ment i ordets bogstaveligste forstand! Jeg synes det er bedre at de rent faktisk giver dig en pris istedet for bare at sige nej. Så har du, som kunde, noget at forholde dig til. Du har en valgmulighed og løber ikke bare panden mod muren. Hvis man brændende ønsker sig dette køretøj (og en forsikring), så er det muligt at få ønsket opfyldt - omend det bliver hamrende dyrt Spørgsmålet er bare hvormeget man brænder for det ;) Når det er sagt, så vil jeg dog også godt tilslutte mig at de nævnte priser er totalt urealistiske - det er jo nærmest ikke til at betale...
ClausN Besvaret August 11, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret August 11, 2005 Så heller sige NEJ. Det er da fuldstændig latterlige at man skal betale 2/3 af ny prisen for 1 års forsikring. Nu skal det lige siges at jeg ikke er fuldstændig grøn og 18 år. Har haft kørekort og egen egen MC i 12 år uden skader.
andersen Besvaret August 11, 2005 Rapporter Besvaret August 11, 2005 Det er da fuldstændig latterlige at man skal betale 2/3 af ny prisen for 1 års forsikring. Ja ok, min fejl - har vist tænkt lidt for meget bilforsikring da jeg skrev mit indlæg - sorry. Var ikke klar over at det var 2/3 af nyprisen vi snakkede om - det er jo komplet til grin!
Guest Palle... Besvaret August 11, 2005 Rapporter Besvaret August 11, 2005 Min mc har en værdi af 65-75.000, så 44.000 er jo også latterligt. Jeg har haft køretkort til mc i 15 år, og aldrig haft en skade.
Quark Besvaret August 25, 2005 Rapporter Besvaret August 25, 2005 Omregistrering af MC Hejsa! Når jeg skal ud til besiktning med min MC for at få svensk plade på, skal jeg så medbringe et forsikringsbevis ligesom i Danmark? Eller hvordan foregår det?
Bjarne233 Besvaret August 25, 2005 Rapporter Besvaret August 25, 2005 Det tror jeg ikke du skal.....jeg havde ihvertfald ikke.....men kig på : http://www2.bilprovningen.se/
Guest Trine Besvaret August 25, 2005 Rapporter Besvaret August 25, 2005 Jeg ved intet om det (men svarer alligevel!!). Hvis det er ligesom biler, og det er det jo nok, så er det skattemærket der er afgørende for om du må køre på cyklen ikke selve nummerpladen. Og mærket kan du først få når den er forsikret..så besigtning og plade først, så forsikring og påstälning.. også kan du køre...
Quark Besvaret August 25, 2005 Rapporter Besvaret August 25, 2005 Takker takker! Så må jeg jo finde et billigt forsikringsselskab. Men mon det er et problem for en gammel mand som mig på 37? Kender nogle af jer til et godt selskab?
Quark Besvaret August 25, 2005 Rapporter Besvaret August 25, 2005 HJÆÆÆÆÆÆLP!!! tak. Hejsa! Er der nogen der kan fortælle mig hvor lang tid der går fra man har nummerpladen til man kan få det lille klistermærke fra Vägverket? Skattemærket? Og er der nogen her der kender til et godt selskab at få forsikret min gamle Suzuki? Jeg er en gammel mand på 37 år.
andersen Besvaret August 25, 2005 Rapporter Besvaret August 25, 2005 Quark: Nu ved jeg ikke hvordan det er med MC om der gælder noget specielt, men da jeg havde min bil til importbesiktning og fik pladerne, så kunne jeg gå ind på Vägverkets hjemmeside (efter at have bestilt forsikring hos forsikringsselskabet) og påställe bilen. Så vil man kunne udprinte et PDF-dokument der angiver at du er berettiget til at køre i bilen uden klistermærke, fordi klistermærket er på vej i posten til dig... Som sagt, om det også gælder sådan med MC ved jeg ikke, men det gjorde det med min bil...
andersen Besvaret August 25, 2005 Rapporter Besvaret August 25, 2005 Fandt lige denne mail jeg modtog fra Vägverket omkring det er påställe bilen og hvornår man må køre i den: Det måste finnas uppgift om giltig trafikförsäkring i vägtrafikregistret för att fordonet ska kunna ställas på (gäller ej släpfordon). Kontakta ditt försäkringsbolag om fordonet saknar trafikförsäkring. Vi skickar ett inbetalningskort på fordonsskatten till den som är registrerad som ägare i vägtrafikregistret när fordonet ställs på. Skatten ska betalas inom 21 dagar från påställningsdagen. Under dessa 21 dagar får fordonet användas utan att skatten är betald, om - föraren har ett "Bevis om påställning" med sig vid färd eller - det finns ett gällande tillfälligt kontrollmärke på fordonet. Ett "Bevis om påställning" skickas alltid ut, när ett fordon ställs på. Ett tillfälligt kontrollmärke skickas ut vid påställningen, om det finns en godkänd kontrollbesiktning och om det inte finns obetald fordonsskatt för tidigare period. Vill du kunna använda fordonet direkt efter anmälan? Du kan få ett "Bevis om påställning" faxat till ett valfritt nummer genom att du anmäler via telefon. Om du anmäler påställning via Internet, kan du få beviset till valfri e-postadress. För att kunna läsa beviset krävs att du har Acrobat Reader installerad på din dator. Du ska ta med beviset när du kör. Om du inte kan ta emot beviset via fax eller e-post, måste du vänta med att använda fordonet tills du fått beviset om påställning eller det tillfälliga kontrollmärket med posten. Umiddelbart vil jeg tro at det er samme fremgangsmåde ved MC, men da jeg ikke selv har sådan en kan jeg jo tage grueligt fejl Håber bare at kunne hjælpe...
Bjarne233 Besvaret August 25, 2005 Rapporter Besvaret August 25, 2005 Det ER Samme fremgangsmåde med MC :)
Quark Besvaret August 25, 2005 Rapporter Besvaret August 25, 2005 Takker endnu engang!! Har en nogle tyske weissbier der skal drikkes!! Hvornår? GGG!
Guest Palle... Besvaret August 26, 2005 Rapporter Besvaret August 26, 2005 Takker endnu engang!! Har en nogle tyske weissbier der skal drikkes!! Hvornår? GGG! Når du har fået plader på din mc, og vi har været rundt i Skåne på alle de fantastiske småveje der er her.... Bagefter invitere du bare på øller... Jeg er klar ;o)
Quark Besvaret August 26, 2005 Rapporter Besvaret August 26, 2005 Det er en aftale Palle! Tager du Gocarten!?
Guest Palle... Besvaret August 26, 2005 Rapporter Besvaret August 26, 2005 Det er en aftale Palle! Tager du Gocarten!? Jeg tror jeg napper Duc'en :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu