Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Hov alt afhængig af boligen kan der være bopælspligt på adressen. Der kræver at man er folkeregisterbogført dvs. flyttet "rigtigt"..

Besvaret

okay - nu bliver det lidt kryptisk. Jeg vil beholde min folkeregisteradresse i kbh, for hvis jeg flytter den over, så skal jeg kunne bevise at jeg bor rigtigt i S - og det gør jeg jo ikke. Grunden til at jeg startede denne tråd, var fordi jeg blev i tvivl om, om man må købe et hus i et beboet område, f.eks. ved Trelleborg, og så lade det stå tomt det meste af året. Jeg søger huse på hemnet.se, står der her om der er bopælspligt på adressen? hvad hedder det på svensk? På forhånd tak

Besvaret

Muchacha: Hvorfor bruge en masse penge på en villa/fastighet der skal stå tom? Køb istedet et sommer/fritidshus - da det vel er det du søger/skal bruge det til!?

Guest carspar
Besvaret

Det er ikke så kryptisk endda. Du spørger blot mäklaren om der er bopælpligt og hvis der ikke er det så kan du godt købe den. Den regel der findes i Danmark om at udlændinge ikke kan købe bolig med mindre at de bor der var oprindelig for at bremse opkøbet af boliger fra Tyskere. Denne regel findes ikke her i Sverige. Men der findes en forening for Danskere med hus eller grund i Sverige det er måske rart at vide. Fælles er at de bor i Danmark og har en bolig/grund ved siden af har bolig/grund i Sverige, så det er det samme du vil. http://danske-torpare.pro.dir.dk/index1.asp

Besvaret

Der er aldrig bopælspligt på et svensk hus, som er en "fastighet" - dvs en selvstændigt matrikuleret ejendom. Når du alligevel hører det modsatte, er det fordi mange herinde er bostadsrätts... øhh indehavere. En bostadsrätt ejes af en forening og den forening kan bestemme en masse om, hvad man må og ikke må med boligen, herunder om den skal være beboet og af hvem. Så hold hold dig til fastigheter, så er det frit frem.

Besvaret

Tak for de rigtige gode svar - det har været en stor hjælp. Vi har været i Sverige de sidste par dage, og har budt på en villa, så nu venter vi bare på det meget spændende svar fra mægleren... :-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...