Guest carspar Besvaret September 1, 2005 Rapporter Besvaret September 1, 2005 Ja du er velkommen til at maile dem til mig, så vil jeg sätte dem ind i materialet som udleveres. Du er også velkommen til at deltage og berette lidt.
bluee Besvaret September 1, 2005 Rapporter Besvaret September 1, 2005 Kan i ikke også poste materialet herinde. Der er jo nogen (suk) der ikke kan være med til mødet. Er det Svenske svar på 'Told & Skat' lige så slemme i Sverige som i Danmark?
Guest carspar Besvaret September 1, 2005 Rapporter Besvaret September 1, 2005 Jeg forsöger at se om jeg kan få materialet elektronisk og så skal jeg nok lägge det herinde hvis der er plads. Min erfaring med det svenske Skatteverket er, at de er nogle söde mennesker, som er til for kundernes skyld, hvor min erfaring er at det danske ToldSkat anser "kunderne" for potentielle kriminelle mennesker, bare se skatteministeren, altid straf aldrig gulerödder.
bluee Besvaret September 1, 2005 Rapporter Besvaret September 1, 2005 Ellers vil jeg gerne tilbyde at scanne det hele ind hvis det er A3/A4 sider. Vi har en scanner som kan tage en hel bunke og scanne det på et øjeblik.
Guest carspar Besvaret September 1, 2005 Rapporter Besvaret September 1, 2005 Kanont jeg vender tilbage når vi har haft aftenen. Hav en god dag.
Guest carspar Besvaret September 6, 2005 Rapporter Besvaret September 6, 2005 Så er det snart (den 15 september klokken 18.00) at vi holder denne aften. Jeg skriver her da jeg er väk resten af denne uge, men meld jer bare vi er allerede nok til at det bliver afholdt og der er plads til flere interesserede. Hav en god dag.
credde Besvaret September 6, 2005 Rapporter Besvaret September 6, 2005 Godt initiativ, desværre kan jeg ikke selv komme. Jeg har dog arbejdet en del i / med Sverige i mit arbejde, og jeg er generelt stødt på noget, som hedder "arbetsmiljöplan", som der skal udarbejdes. Jeg er dog ikke sikker på, at det er i alle brancher, at der skal udarbejdes en sådan plan, samt jeg kunne forestille mig, at det kun var aktuelt såfremt man har ansatte.
Guest carspar Besvaret September 12, 2005 Rapporter Besvaret September 12, 2005 Ja det er når du har ansatte eller når du har med levnedsmidler at göre. Hvis du får ansatte, så strammer skruen, og så er kravene lidt hårdere end i Danmark med man skal blot läre sig at lave lidt kvalitet i det man gör samt kunne se omdet i virkligheden er gjort. Men det kan vöre meget mere. Miljöverket holder meget nöje med dette men er samtidigt behjälpelig. En arbejdsmiljöplan findes også i Dk. Hav en god dag.
steffenr Besvaret September 14, 2005 Rapporter Besvaret September 14, 2005 er også frisk jeg bor dog stadig i dk, men har et ti turskort der skal bruges
Guest carspar Besvaret September 14, 2005 Rapporter Besvaret September 14, 2005 Du er velkommen Stennenr men send mig lige en mail på carsten@vedelsparre.com og bekräft.
steffenr Besvaret September 17, 2005 Rapporter Besvaret September 17, 2005 hey caspar du må godt smide lidt oplysninger om dette i min retning "I får lidt om et eventuelt mere uddybende kursus på 2 dage hvor der gås mere i dybden." for det kunne virkelig være spændene
Guest carspar Besvaret September 19, 2005 Rapporter Besvaret September 19, 2005 Hej Steffen, et sådant kan/tör jeg ikke holde selv, men Almi som var på vort möde holder et i November. Det er et 2 dages arbejdsseminar hvor alle også får lidt hjemmearbejde med deres eget koncept. Det koster 1500 skr det er vel ok når det er et eget firma der skal investeres I. Her er linken. http://skane.almi.se/ArticlePages/200509/14/20050914115036_Skane979/20050914115036_Skane979.dbp.html
Camilla Madsen Besvaret October 12, 2005 Rapporter Besvaret October 12, 2005 Hejsa Fik ikke lige læst hele debatte (Det er sent og jeg er træt .. Pakker jo ;)) Jeg vil meget gerne med hvis i holder en aften. Jeg har tidligere givet udtryk for dette og håber meget at hvis i allerede har afholdt den, at i så vil holde 1 til .. Vi flytter den 1 november .. Og herefter så er jeg klar :) Men lad høre hvad der sker :) Kh. Camilla
Gio Besvaret October 12, 2005 Rapporter Besvaret October 12, 2005 Hej Camilla.... Aftenen er afholdt - men jeg måtte melde pas grundet arbejde. Så jeg er også gået glip af al den gode info. Men hvis du spørger carspar pænt, så svarer han garanteret på de spørgsmål du måtte have. Men ellers, så er en svensk revisor nok vejen at gå.
Camilla Madsen Besvaret October 14, 2005 Rapporter Besvaret October 14, 2005 Hej Uha det var da smadder ærgeligt ... Ja både at den er afholdt og at du måtte melde pas på den. Caspar: Overvejer i at afholde en aften igen? .. Og ved du hvad revisor hedder på svensk? :) Og ved du hvad de ca. koster i drift derovre? (Altså hvis man har en fast revisor til at ordne det regnskabsmæssige?) På forhånd rigtigt mange tak :) Kh. Camilla
Bjørnen Besvaret October 14, 2005 Rapporter Besvaret October 14, 2005 Revisor Hej Camilla Revisor er det samme på svensk som på dansk. Søg på eniro.se eksempelvis. Pris er selvfølgelig afhængig hvor kompleks din virksomhed er i setup og hvormange posteringer du har iløbet af året! Jeg driver et Aktieselskab (AB) som fungerer som Holdingselskab i sverige. Dette bruger jeg forventeligt ca. 20000 SEK/år på både bogføring & revision. Håber dette hjælper dig, eller så kontakt mig igen! mvh Bjørnen
Camilla Madsen Besvaret October 15, 2005 Rapporter Besvaret October 15, 2005 Hej Bjørnen. Okey jamen så skulle de jo være nemme at finde de revisore ;) .. Havde min første sprog barriere forleden jeg snakkede med Länsforikring. Der troede hun jeg havde sagt jeg var fra 1924 og spurgte mig 3 gange og jeg sagde bare ja fordi det lød som 1974 i mine øre ... Til sidst måtte jeg næsten stave det for hende fordi hun ikke troede på mig .. Og jeg tænkte.. Lyder jeg SÅ ung når hun ikke tror på jeg er fra 1974 ;) Nå men vi fik det ihvertfald rettet og grinet ;) Men 20.000 lyder da ikke af så meget i forhold til herhjemme hvor de ca tager 10-13 bare for årsregnskaber. Det er en børnetøjs butik jeg skal starte med eget design. Og ved absolut intet om regnskab. Kan du evt. anbefale at jeg finder en dansk revisor der ved noget om de svenske love som kan forklare mig det hele på dansk før jeg kontakter en svensk. Jeg er nemlig lidt bange for at der måske går vigtige informationer tabt pga. sproget. Ikke at jeg ikke forstår svensk men det er jo i et område hvor jeg ikke ved noget i forvejen. Og er ikke 100% stærk i svensk men kan da forstå det meste i daglig tale. Er der egentligt nogen der ved noget om hvordan man gør rent betalings mæssigt .. Altså når nu jeg åbner butikken .. Så ville jeg gerne have et betalingskort system... Er der nogen bestemte krav til at have sådan et? Kh. Camilla
Bjørnen Besvaret October 15, 2005 Rapporter Besvaret October 15, 2005 øhhhhhhhh Mht. betalingssystem er jeg blank!!! Mht. at kontakte en dansk revisor så glem det med mindre det er et af de internationale så som KPMG, Deloitte eller PricewaterhouseCoopers. De har revisorer på tværs af øresund. Jeg har selv brugt KPMG ifbm. opstart. De er dyre! Alternativt tag fat i en svensk revisor og hør om hanhar andre danske kunder i butikken! Held & lykke!
Camilla Madsen Besvaret October 15, 2005 Rapporter Besvaret October 15, 2005 Ja det kunne man gøre ... Det ville måske nok være mest oplagt at finde en i Malmø så .. Men jeg vil forsøge mig :) Ved du hvem jeg skal kontakte for at få Cvr nummer eller hvad det hedder i Sverige? .. Jeg kan slet ikke finde noget på nettet som kan hjælpe mig .. Desværre. Og rigtigt mange tak fordi du lyster at svare på mine newb spørgsmål :) Kh. Camilla
Guest carspar Besvaret October 18, 2005 Rapporter Besvaret October 18, 2005 Hej Camilla undskyld jeg ikke har set dine tråde, sunddebat er ved at väre enormt stor. Camilla jeg har set at der er et minikursus i det at starte eget i morgen aften i Helsingborg, det ligner det vi havde her hos mig. Du kan finde et minikursus hos de fleste arbejdsformidlinger i Skåne men dette var det förste jeg kunne finde: Information om Starta Eget Tänker du starta eget företag? Stämmer följande på dig? -Är du arbetslös? -Har du svårt att få ett arbete? -Har du en bra affärsidé? Kom till vår information, så vet du hur du skall gå vidare! Ingen föranmälan behövs. Helsingborgs Nyföretagarcentrum medverkar. Samling i Direktservice, Södergatan 39 Helsingborg. Vi hämtar er där. Kom i tid! Tid: 19 oktober kl 10:30 - 12:00 2 november kl 10:30 - 12:00 16 november kl 10:30 - 12:00 30 november kl 10:30 - 12:00 14 december kl 10:30 - 12:00 Plats: Arbetsförmedlingen Helsingborg Typ av tjänst: Starta eget företag Målgrupp: Arbetslösa Arrangör: Arbetsförmedlingen Helsingborg Utbildning Vård För mer information: Kenth Sundberg, 042-188549 eller Lars Kristiansson, 042-188518 Du kan også få en meget dybere kontakt og råd igennem Almi Företagspartner, der afholder 2 dages kurser www.almi.se eller direkte http://skane.almi.se/ArticlePages/200412/21/20041221132735_Skane708/20041221132735_Skane708.dbp.html Det koster kun 1500 skr og vil väre det värd for dig,da du bla skal udarbejde en forretningsplan og de kan hjälpe dig på alle områder. Ellers vend tilbage hertil (eller direkte på min mail) så vil jeg hjölpe dig det jeg kan. Dit Svenske sprog får du kun tränet ved at blive ved og ikke ved at tage Danske rådgivere (der alligevel ikke ved nok om forholdene her i SVerige) Knäk og Bräk
Guest carspar Besvaret October 18, 2005 Rapporter Besvaret October 18, 2005 Efterårets informations träffer (for kommende ägenföretagere i Skåne med Almi Her er listen over de informationsträf der er i SKåne (på Svensk) http://skane.almi.se/ArticlePages/200507/15/20050715115005_Skane270/NYFHT05info%20050817.pdf
Guest carspar Besvaret October 18, 2005 Rapporter Besvaret October 18, 2005 Her er en link til malmös nyföretagercenter, pröv at se lidt på den. http://www.mnc.se/
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu