Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Vi har iøjeblikket Danske Bank og tænker på om det gør tingene nemmere hvis vi også bruger dem (Skånes Provinsbank) når vi flytter til Malmø. Jeg vil høre om det er nogen der bruger Skånes Provinsbank evt. med boliglån? Hvad er jeres erfaringer og kan I anbefale en kontaktperson?

Besvaret

Vi har Danske Bank i DK og Skånes Provinsbank i Malmø. Vi har fra første dag fået super service og ikke haft nogle problemer overhovedet, så dem kan vi godt anbefale. Vi har et boliglån hos dem.

Besvaret
Vi har Danske Bank i DK og Skånes Provinsbank i Malmø. Vi har fra første dag fået super service og ikke haft nogle problemer overhovedet' date=' så dem kan vi godt anbefale. Vi har et boliglån hos dem.[/quote'] Mette, I hvilken afdeling i Malmø og hvem er jeres rådgiver/kontaktperson? Det gør måske tingene lidt nemmere når vedkommende har haft med danskere at gøre i forvejen. Må man spørge hvordan jeres boliglån er. De er vist ret strenge med at man kun kan låne x antal %. Har hørt fra andre at de ikke er til at forhandle med.
Besvaret

Har nu ikke de bedste erfaringer med Skånes Provinsbank. Har afd. i Lund og de er smadder flinkte og hjälpsomme, det er skam ikke det. Jeg fik fra start at vide, at Skånes Provinsbank var en del af Danske Bank, og man derfor kunne overföre penge mellem sin danske og svenske konto gratis. Derfor valgte jeg denne bank, men det kan man så ikke... Det var heller ikke muligt for dem elektronisk at lave en fast overförsel af penge ml mine konti, det blev dog ordnet således, at det hver måned bliver ordnet manuelt. Vär også opmärksom på, at deres VISA kort er et VISA-electron kort, som kun kan anvendes i butikker og ikke som betalingskort på fx nettet eller billetautomater på togstationer! Jeg kunne dog bytte efter et år til et Mastercard (som dog ikke er et kreditkort (som mit danske mastercard), men fungerer fuldständig som mit danske VISA kort). Jeg har endelig! også fået lavet en telefonaftale, så man bare kan ringe og få overfört penge mellem sine konti. Det er nemt, hurtigt og gratis! Hvorfor de ikke gav mig den mulighed med det samme forstår jeg ikke... Noget andet smart er deres Webbank med kodbox. Man får en lille box (ligner en flad regnemaskine), og så kan man betjene sin webbank på en hvilken som helst computer. Det er mig uforståeligt hvordan det fungerer, men smart det er det. Min mor som har arbejdet i bank i en menneskealder havde aldrig hört tales om det i DK.... Så ja, alt i alt efter enkelte startvanskeligheder (som dog er jobbigt, når man skal ned i sin afdeling i arbejdstiden) fungerer alt nu upåklageligt, og det er vel en udemärket bank... Ved ikke noget om huslån, men da jeg sögte om et andet lån i Skånes Provinsbank, ringede min bankrådgiver fra Danske Bank til mig dagen efter og vi fik fixet lånet...

Besvaret

Hej Babak Det er på Stortorget 13. Vores kontaktperson hedder Ann Edvardsson og hun er alletiders. Vi får fast hver måned - gratis - overført penge til kontoen i Sverige fra vores konto i Danske Bank DK og har ingen problemer haft. Jeg er helt enig med Sanne at deres Webbank med kodebox er genial. De krævede de sædvanlige 10% i udbetaling. Vi har delt det op i 2 bundlån (et på 1 år og et på 3 år) og 1 toplån. Toplånet afdrager vi på og bundlånene betaler vi kun renter på.

Besvaret

Hej Vi har også Ann Edvardson, og selvom hun er en "farverig personlighed", så har vi kun haft det positivt med dem. Hjælpsom, ingen ko på isen og hun ordnede tingene med vores danske bank uden at vi skulle blandes ind i det. Men vi havde også den tro at vi kunne binde netbankerne sammen - det kan man ikke. Det er faktisk ret irriterende, da man skal have "manuelle" aftaler med banken. Ann delte også vores lån op i 4 klumper. 3 vi betaler renter på, og den 4. vi afdrager på. Så er løbetiderne lagt lidt forskellige, så vi kan tage dem en efter en. Sidder ufatteligt billigt i forhold til Danmark.

Besvaret

Hejsa, jeg vil godt tilslutte mig de positive omtaler om skånes provinsbank. Jeg har afdelingen på stortorget, og har haft to forskellige rådgivere i den tid jeg har været kunde. Begge flinke og kompetente. Som andre har skrevet får man enten et visa electron eller et mastercard, som dog ikke virker som et "rigtigt" kreditkort, men stadig accepteres de steder man nu engang skilter med mastercard. Hembanken virker i samme stil som banke-dansk's netbank. Desværre kan man ikke overføre penge gebyrfrit mellem konti, men man kan godt få ens rådgiver til at sætte en fast månedlig overførsel til f.eks. sin budgetkonto i SE op. Hilsen Rune

Besvaret

Så vil jeg da lige komme med et surt opstød. Jeg har også haft Provinsbanken i de 4 år jeg har boet her, men lige i øjeblikket er jeg lidt irriteret over dem. Jeg måtte skrive til dem 2 gange før de svarede og de har foreløbigt brugt 4 arbejdsdage på at vurdere en fuldstændig indlysende låneansøgning, mens jeg bare går og håber på at den båd jeg har kigget på ikke bliver solgt. :eek:

Besvaret

SteenElm: Det er desværre en del af deres måde at vurdere kunder og deres arbejdsgang herovre i Sverige.. For selvom din egen bankrådgiver har sagt ok for det, så har de en overordnet der skal godkende lånet før de kan aflevere pengene. Denne person kigger som regel kun på de låneansøgninger et par gange om ugen.. Det er ikke kun Skånes Provinsbank der gør sådan men også Nordea har jeg måtte sande..

Guest Lene, Trelleborg
Besvaret

Jeg vil da også lige tilslutte mig koret af begejstrede Skånes Provinsbank-brugere. Vi bruger også afdelingen på Stortorget og vores rådgiver hedder Kerstin Bengtsson. Vi bruger dem dog ikke så meget. Hver måned bliver der gratis overført fra vores konto i Danske Bank til vores budgetkonto i Skånes Provinsbank. Vi har bare vores bundlån og svenske budgetkonto der. Havde også en alm. konto med Mastercard, men droppede det igen. Bruger altid det danske VISA til at handle med. Go' weekend.

Besvaret
Vi har bare vores bundlån og svenske budgetkonto der.
Sjovt. Jeg fik at vide at man havde slet ikke noget der hed "budgetkonto" i Sverige. Det kunne jeg ellers godt tænke mig.
Besvaret
Sjovt. Jeg fik at vide at man havde slet ikke noget der hed "budgetkonto" i Sverige. Det kunne jeg ellers godt tænke mig.
Min konto i SP kalder de en "servicekonto" - men det er jo bare et navn, der er ingen teknisk forskel på en servicekonto og en privatkonto. For øvrigt er jeg lige kommet i tanke om en enkelt skidt ting med SP eller måske mere deres autogiro. Jeg er som andre faldet i fælden med at pengene fra min danske lønkonto bliver overført for sent til min svenske servicekonto, og derfor har jeg misset hyren på min lejlighed et par gange. Desværre kan man ikke se i netbank noget sted at det er sket, man opdager det først når der dumper et girokort ind ad døren. Crap. Det kunne ha været meget rart med lidt "forvarsel" lissom dansk betalingsservice, hvor der står "den xx.xx.xxxx trækker vi xxxx på din konto" Har brugere af andre banker denne forvarsel med deres autogiro-betalinger?
Besvaret
Betalingsservice ! Det savner jeg også herovre.
Der er kommet noget der vist hedder e-faktura. Der popper regningen op et par uger i forvejen under kommende betalinger også kan man godkende eller afvise. Meget lig en dansk betalingsservice aftale. Der lå for få måneder siden en besked i min netbank inbox så det er vist ret nyt. Vi har både autogiro og e-faktura aftaler i Nordea SE og det kører altså fint. Så slipper man også for regningen i papirform, og man kan altid printe den ud fra pdf hvis man ønsker det. Det hele kan aktiveres fra netbanken, ihvertfald Nordea.
Besvaret
SteenElm: Det er desværre en del af deres måde at vurdere kunder og deres arbejdsgang herovre i Sverige.. For selvom din egen bankrådgiver har sagt ok for det, så har de en overordnet der skal godkende lånet før de kan aflevere pengene. Denne person kigger som regel kun på de låneansøgninger et par gange om ugen.. Det er ikke kun Skånes Provinsbank der gør sådan men også Nordea har jeg måtte sande..
Jeg synes det er helt hul i hovedet at lånehajer som Citybank,Ikano og Gemoneybank lover svar helt ned til 3 timer efter og så skal man vente mere end en uge hos sin egen bank.
Guest Supermule
Besvaret

Svenskerne er satme ikke nemme på nogle områder Steen... Man skulle starte en bank kun for danskere der er flyttet herover... ;)

Guest carspar
Besvaret

PS Sten, du kan jo få autogiro hes de fleste kreditorer men det ved du vel nok, du skal bare ringe op til de enkelte kreditorer og bede dem os at sende en seddel hvor du underskriger at du vil have autogiro, til forskel fra Danmark hvor det er banken der arrangerer det hele. DSå foregår resten stort set som PBS. Vedrörende lån har jeg ingen problemer i Sparbanken Finn, men jeg bor også i byen hvor hovedkontoret findes. Men hav en god dag.

Besvaret
Så vil jeg da lige komme med et surt opstød. Jeg har også haft Provinsbanken i de 4 år jeg har boet her' date=' men lige i øjeblikket er jeg lidt irriteret over dem. Jeg måtte skrive til dem 2 gange før de svarede og de har foreløbigt brugt 4 arbejdsdage på at vurdere en fuldstændig indlysende låneansøgning, mens jeg bare går og håber på at den båd jeg har kigget på ikke bliver solgt. :eek:[/quote'] Det lykkes så ikke. Båden er solgt og jeg har stadig intet hørt fra banken her på 8. arbejdsdag efter at de modtog ansøgningen. Det er simpelthen grotest. Det må vist være tid til en ny bank. :fight:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...