stagger Skrevet August 14, 2005 Rapporter Skrevet August 14, 2005 Hejsa, har tænkt mig at hente en MC i tyskland og tage den med til sverige når jeg flytter derop. Bor i dag i DK. Jeg ved bare ikke om man skal betale en afgift for at tage den med ind i landet? Har også hørt at der er noget med at den skal være mindst 6mdr gammel og have kørt X antal km. Men ingen har været sikker indtil videre. Nogen som kan hjælpe med dette? MVH Stagger
hr.w Besvaret August 28, 2006 Rapporter Besvaret August 28, 2006 ...er der ingen der har en ide ??? (TOLD OG)SKAT har en hjemmeside til beregning af afgifter i DK - er der en pendant i Sverige ??
MC Manden Besvaret August 28, 2006 Rapporter Besvaret August 28, 2006 ...er der ingen der har en ide ??? (TOLD OG)SKAT har en hjemmeside til beregning af afgifter i DK - er der en pendant i Sverige ?? Jeg tror der er masser der har ideer. Det er da ihvertfald nok noget af det der er skrevet allermest om herinde. Der er ikke afgift på biler og mc'ere i sverige, men brug søgefunktionen så kommer der vel ca. 10.000 indlæg der vedrører dette
hr.w Besvaret August 28, 2006 Rapporter Besvaret August 28, 2006 Nej - pudsigt nok er der ikke mange meninger om det herinde - denne tråd er den eneste der rammes af søgeordene MC, AFGIFT, SVERIGE. Andre gode forslag ?? Eller også et lille svar - en MC købt i fx.Danmark, men UDEN afgift - kan altså indregistreres i Sverige for forholdvis små penge ? - det er en 1989 Ducati 851
MC Manden Besvaret August 28, 2006 Rapporter Besvaret August 28, 2006 Nej - pudsigt nok er der ikke mange meninger om det herinde - denne tråd er den eneste der rammes af søgeordene MC, AFGIFT, SVERIGE. Andre gode forslag ?? Der gælder samme regler som ved import af bil. Søg på det istedet for.
Danielsito Besvaret August 29, 2006 Rapporter Besvaret August 29, 2006 Jeg har hørt der kan være problemer med at indregistrere en MC i Sverige, hvis den ikke har været registreret nogen steder før. Eks.: En motorcykel bliver solgt fra ny i dk, men køberen vælger at ikke betale afgift og dermed ikke registrere den, da den kun skal køres på prøveplader Når den så skal til registreringssyn i Sverige, savner de papirer på tidligere registrering... Jeg har en kollega der var ude for dette. Han fik efter MEGET besvær løst det. Jeg er dog ikke helt inde i detaljerne om, hvad der skulle til. Jeg har selv en Yamaha R6 fra '01, der skal til registreringsbesiktning d. 22/9. Og jeg er meget spændt på, hvordan det går. Den har nemlig ikke været registreret nogen steder tidligere... Daniel
JkMa Besvaret September 6, 2006 Rapporter Besvaret September 6, 2006 Du skal ikke betale nogen form for afgift i sverige men kun indreg.afgift ved syn. Er der betalt moms i tyskland og mcèn har kørt min. 6000 km og er over 6 måneder vil du heller ikke få problemer med moms i sverige. Som Danielsito skriver kan du få store problemer med at få den indreg. hvis den ikke har været godkendt før og der ikke findes reg.papir eller type-godkendelse på den. Tror næsten det er umuligt, (EU-regler).
Danielsito Besvaret September 26, 2006 Rapporter Besvaret September 26, 2006 JUHUU!!! :) Jeg var, som nævnt tidligere, til registreringsbesiktning i fredags. Synsmanden undrede sig over at den ikke havde været indregistreret nogen steder tidligere og ville have en form for bevis på, hvor den havde været!? (Det er vist et krav, at den har været permanent i et EU land). Jeg viste toldpapirer fra dk, hvor der stod at der ikke var betalt afgift på den. Så ville han have have dokumentation på effekt, tankindhold osv. Det eneste jeg havde kunnet fremskaffe på det tidspunkt, var fra en eller anden "random" hjemmeside om motorcykler. Men det var tilsyneladende ok? Desværre bestod den ikke synet, da der manglede dokumentation for støj... Der står på stellet, hvor meget den støjer. Men det kunne ikke bruges. Jeg gik så ned til Aagesen motorcykler, hvor de hjalp mig med at finde typegodkendelsen, på færdselsstyrelsens hjemmeside! På den står alt fra effekt, bremser, akselbelastninger og STØJ! :D Jeg var forbi synshallen i formiddags med de nye papirer. Og nu venter jeg bare på mine plader! Jeg er ikke helt sikker på om jeg har været heldig og finde et smuthul, eller om det er er pga alt mit forarbejde og de rigtige papirer...? Men det lykkedes i hvert fald! Og så lige et link til færdselsstyrelsen: http://www.fstyr.dk/sw24860.asp Jeg kunne ikke finde typegodkendelsen, vha stelnummeret. Så jeg valgte ud fra de søgekriterier der er. Daniel
MC Manden Besvaret September 26, 2006 Rapporter Besvaret September 26, 2006 Cool... tillykke med det... Så er der endnu en der vil med om onsdagen ?
Danielsito Besvaret September 26, 2006 Rapporter Besvaret September 26, 2006 Cool... tillykke med det... Så er der endnu en der vil med om onsdagen ? Tak. Ja, det kan du roligt regne med. Men først til foråret. Jeg skal lige være færdig på køreskolen først. Daniel
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu