Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal til at få taget mig et kørekort, men er lidt skeptisk ved at skulle tage det i Sverige, da jeg ikke er så god til det svenske endnu. Er der nogen som ved om man har mulighed for at tage kortet i Danmark, når man er grænsegænger?? Eller nogen som evt. kender til en kørelærer der kan tale lidt dansk?? Karina

Besvaret
Du kan ikke tage dit kort i Dk! Og tror ikke du skal regne med at der er nogen kørelærer i malmø der underviser på dansk! Du må bare til at lære svensk:)
Og du kan jo glæde dig over færdelsloven er den samme som i DK...bortset fra et par enkelt afvigelser;)
Besvaret

Jeg er sørme da også ved at prøve at lære svensk. Der er bare langt fra at kunne dagligdags svensk og så til at kunne alle de tekniske udtryk i forbindelse med at tage kørekort. Det med færdselsloven er jeg ligeglad med, jeg skal jo først nu til at lære de ting, man ikke ved når man ikke har kørekort..... og det er en hel del i mit tilfælde. Jeg må nok bare vente til jeg enten er blevet super til svensk eller jeg evt. engang flytter tilbage :o( Karina

Besvaret

Jeg tror altså det er ligefedt langt hen ad vejen. Hvis du ikke har "færdselserfaring" fra DK kender du jo heller ikke de danske udtryk. Køreskole teori drejer sig udelukkende om en ting, memorisering af de "rigtige" svar. Og det kan en svensk kørelærer helt sikkert også lære dig. jeg ville bare springe op på hesten og komme afsted.

Guest Palle...
Besvaret

Karina, se det fra den lyse side. I Sverige behøver du faktisk ikke at betale for køretimer. Du må køre bil, så længe der sidder en ved siden af som har haft svensk kørekort i 5 år og hvis du husker at sætte en skilt på bilen hvor der står "Övningskörsel" (tror jeg nok det staves) Dog er det jo nok en god ide at få et par timer inden prøven. Men, det burde kunne gøres væsentlig billigere i Sverige... og, så er det "gratis" svensk undervisning samtidig

Besvaret

Jeg kender så ikke nogen, som bor derovre så jeg skal alligevel betale for alle køretimer. Jeg har undersøgt priserne og det er nogenlunde det samme. Det er meget rart at høre andres meninger, når jeg nu ikke ved en dyt om hvordan det er at tage et kort. Så tak for jeres tilbagemeldinger. Jeg kaster mig nok bare ud i det :)

Besvaret
Når du nu alligevel skal betale for køretimerne' date=' så kan du jo glæde dig over at samtidigt bliver en slags sprogtimer[/quote'] Nu ved jeg ikke lige hvor hurtig du er!!! Men det står allerede længere oppe;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...