Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Opel Omega eller Saab 9-5 begge st.car. Ved godt der er lidt morfar over dem men er nu heller ikke ude efter en racer. God motorvejs cruising og komfort er jeg vist nået frem til at vil ha' :scared: Det er årgang 2001-2003 jeg tænker på. Men er det dårlige bud?

Besvaret
Same same - masser af rygter om ...eh..... kvalitet? og mangel på samme i Opels biler. Baseret på disse ville jeg gå efter Saab'en ;-)
Der er også et noget større udvalg må man sige af disse elgsikre biler :D Nogen der kender nogen noget til benzin økonomi i sådan en 2.3T eller 2.0T monteret i en 9-5 st.w?
Besvaret

Hej. 2.0T'ere ved jeg ikke med, men har selv en 2002 Aero sedan som er samme 2,3T bare med lidt flere Hk. Dens økonomi er såmænd ganske fin og Stationcar'en ville man nok have hørt om hvis der var ret megen forskel på. Mit normale pendler snit mellem Malmö og Ballerup ligger på 11km/l. Ved 160 på en (tysk) motorvej lægger den sig på præcis 10km/l Kører man hurtigere, ja så bruger dem mere :rolleyes: Har kørt fra Ålborg til Malmö med et snit på 13,3km/l. - men det var også en kedelig tur. Serviceomkostningerne hos bilpartner i malmö var 2700 for et lille og 7800 for et stort service, intervallerne er 20.000km (det store omfattede dog også udskiftning af parkeringssensoren som var død efter en skitur til Østrig) Ingen tandremsskift eller andet at bekymre sig over på hverken 2,0 eller 2,3. Bilpartner kan for resten anbefales. De 2 service har jeg fået udført er sket uden nogen problemer, til aftalt tid & pris og de har ringet hvis de fandt mere der burde laves. (og så har de en dansk værkstedschef derude hvis man ikke er 100metermester i værksteds-skånsk) Men lige et par Menner. Vær MEGET opmærksom på servicebogen. Lige efter jeg købte min var der en del i medierne om et oliepumpe problem på 2,3 og 2.0'erene som gør at biler der kører mange korte ture ikke smørres ordentligt og derfor har en lidt høj tendens til at brænde stempelringe af (koster efter signende 20.000 at få reppet efter haveri). SAAB har IKKE indkaldt til reperation af dette, men har istedet udvidet garantien på motoren til 10-eller12 år og såfremt det pågældende problem der kan påvises at være årsag. Jeg så for et par uger siden en artikkel om en fyr der var blevet afvist fordi bilens serviceeftersyn havde været overskredet med 2000km. Desuden har SAABs kørecomputer (SID 2) en ubehagelig tendens til at lave pixelfejl i displayet. Det er ikke en-eller 2 pixels. det er MANGE. Hvis der er fejl på den bil du prøver, så forlang det er ordnet inden du køber den. Min havde det da jeg fik den (og opdagede det først bagefter) men fixede det selv da jeg ikke gad begynde på en garantisag for noget jeg på indernettet (herligt sted) fandt et "do it yourself fix" der med lidt snilde tager 20 minutter at ordne. Intet af ovenstående skulle nu afskrække mig for at købe en bil med samme motor igen. Det er nok nærmere faktorer så som Turbolag i Aero modellen, morfar imaget og en lidt træls gearkasse der kommer til at få indflydelse på det. Ikke at der er noget mekanisk galt med gearkassen, men SAAB burde købe en stak tyske biler og så undersøge hvordan man skal skrue gearkassen til en sportsmoddel sammen. Det kunne med garanti gøre Aeroen 0,5 sek hurtigere til 100. Håber du kan bruge mine erfaringer. Held og lykke med det. Mvh. Nicolaj

Besvaret

Det var da en anmeldelse der kunne bruges til noget! De småting du nævner er ikke noget der gør jeg ikke ville lade den komme i betragtning. Tak skal du have.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...