Guest KRK Besvaret August 29, 2005 Rapporter Besvaret August 29, 2005 Skærpelse af Færdselsloven Jo, det er rigtigt at de fleste ikke vil få tre fartbøder på tre år, under normale omstændigheder. Men vi ved jo alle godt, at når man giver politiet dette værktøj i hånden, bliver de helt vilde for at komme ud og bruge lovgivningen i praksis. Det er jo ikke kun ved hastighedsoverskridelser man kan få et klip, der er mange andre muligheder. Hvem kan f.eks. modsige to politifolk i retten, der påstår at man ikke holdt lang nok afstand til forankørende? Man har jo ikke engang mulighed for selv at vide afstanden, og hvem kan i øvrigt huske bremse/standselængder fra teorien? Nej, hvis politiet virkelig ser sig sur på dig som billist, så kan de jo bare sige at du ikke holdt afstand til forankørende, dette kræver jo ikke billedbevis. Jeg tror desværre vi kommer til at se mange med klip i pappet fremover.
Guest jxhab Besvaret August 29, 2005 Rapporter Besvaret August 29, 2005 Tror også jeg lige fået taget skridtet nu til et svensk pappet. Har manglet en begrundelse for at gøre det' date=' men den er der nu.[/quote'] Hvorfor ? Du kan ikke finde ud af at overholde lovgivningen i Danmark?
thomas_lund Besvaret August 29, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret August 29, 2005 Næ - det kan jeg faktisk ikke. Jeg kører for stærkt på motorveje, og sådan er det bare. Hvis du har et problem med det, så kan du bitche et andet sted. Det vil ikke ændre mine kørevaner
Guest Supermule Besvaret August 29, 2005 Rapporter Besvaret August 29, 2005 Ja jeg har altså heller ikke helt let ved at holde 110.... Med trailer..... ;)
Guest jxhab Besvaret August 29, 2005 Rapporter Besvaret August 29, 2005 Næ - det kan jeg faktisk ikke. Jeg kører for stærkt på motorveje, og sådan er det bare. Hvis du har et problem med det, så kan du bitche et andet sted. Det vil ikke ændre mine kørevaner Jeg har ingen problemer med det, nu spurgte jeg bare og mente ikke jeg bitchede, men jeg vidste ikke det stod dig så nært ;) Og når du nu bor i et land med endnu skrappere regler (før dem der bliver indført), så troede jeg da ikke det var noget problem :P Jeg synes bare der blev malet meget fanden på vægen, det er jo ikke fordi det har været lovligt at køre for stærkt før, så hvorfor den store frygt, man skal jo først tages i en kontrol osv. og hvis man alligevel kører 30% forstærkt i DK, så får man jo taget sit kort før de gældende regler pr. 1 september. (Så vidt jeg husker?)
boysen Besvaret August 29, 2005 Rapporter Besvaret August 29, 2005 Den nuværende grænse i DK er en overskridelse på 60% før de "låner" kortet....
DKSEFR Besvaret August 29, 2005 Rapporter Besvaret August 29, 2005 Har hørt noget om at du også som udlænding (svansker) kan få klip i dit udenlandske kørekort. De holder styr på hvor mange klip du har fået og kan så til sidst forbyde dig at køre i danmark. Nogen der har hørt noget om det eller er det en and? mvh peter
Nulla Besvaret August 29, 2005 Rapporter Besvaret August 29, 2005 Så derfor skal i passe på på onsdag, der er der fartkontrol ;)
claus Besvaret August 29, 2005 Rapporter Besvaret August 29, 2005 Har hørt noget om at du også som udlænding (svansker) kan få klip i dit udenlandske kørekort. De holder styr på hvor mange klip du har fået og kan så til sidst forbyde dig at køre i danmark. Nogen der har hørt noget om det eller er det en and? mvh peter Tror det er en and, har dog hørt om en hollandsk lastbilchauffør som fik køreforbud i Danmark, han kørte også 150 og var påvirket af sprut.... og ja en lastbil kan sagtens køre 150 , bare man fjerner begrænseren......
Guest jxhab Besvaret August 29, 2005 Rapporter Besvaret August 29, 2005 Den nuværende grænse i DK er en overskridelse på 60% før de "låner" kortet.... Jaja okay.. mellem 40% og 60% eller hvis du kører over 160km/t =) Og så skal jeg endda passe ekstra på fordi jeg er ny i trafikken ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu