Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hvornår har en Audi eller BMW diesel motor kørt langt???? Sidder og kigge på brugte tyske biler fra ca. 2001-2002 og det er svært at gennemskue om fx. 220.000 km for en Audi eller BMW (diesel) er super meget eller ej??? håber dette spørgsmål ikke er for mærkeligt:D på forhånd tak og smil fra Christina.

Besvaret

ccdj: du köber vel en diesel bil for at i selv skal köre langt . og med de km begynder der at koste. Så hvis jeg var jer ville jeg ikke köbe en bil der ikke har kört mere ind max 100,000 km. Der er jo også alt det andet på bilen der bliver slidt..Tänk også på når i skal af med den igen

Besvaret
ccdj: du köber vel en diesel bil for at i selv skal köre langt . og med de km begynder der at koste. Så hvis jeg var jer ville jeg ikke köbe en bil der ikke har kört mere ind max 100' date='000 km. Der er jo også alt det andet på bilen der bliver slidt..Tänk også på når i skal af med den igen[/quote'] Jeg takker venligst.....Og du har da så ganske ret :) smil herfra
Besvaret

Jeg ville nu ikke frygte at gå op til at omkring 130-140kkm. Min gamle passat fra 98 havde kørt 198kkm da jeg solgte den og den kørte bare uden problemer. Men 220kkm ville jeg nok ikke købe selv.

Besvaret
Hvornår har en Audi eller BMW diesel motor kørt langt???? Sidder og kigge på brugte tyske biler fra ca. 2001-2002 og det er svært at gennemskue om fx. 220.000 km for en Audi eller BMW (diesel) er super meget eller ej??? håber dette spørgsmål ikke er for mærkeligt:D på forhånd tak og smil fra Christina.
Jeg vil så lige sige - motoren burde jo nok kunne køre en del mere end 220.000 km. Men det er jo klart, når bilen har kørt langt - er der jo sliddele som går - og risikoen for at "andet" går i stykker er nok også større. I vores bmw 530dA fra 02 og som lige om lidt runder 200.000 km - har vi fået skiftet kardanaksel som det eneste der vel ikke kan siges at være sliddel. Vi har haft bilen fra omkring 130.000 km. Derudover er alle bremseklodser/skiver skiftet, et baghjulsleje samt i tirsdags støddæmperne+fjedre hele vejen rundt. Derudover almindelig service efter computeren i bilen. Men 220.000 er vej i den høje ende hvad km angår for den årgang, men det kommer vel også an på hvad den så koster... Jeg syntes alt andet lige at vi gjorde et OK køb med vores der kostede omkring eur 22.000 for et års tid siden med alt i udstyr inkl. navigation og alt-i-el. Hvis det er Audi'er du kigger på skal du være opmærksom på at der kan være problemer med deres 6 cyl TDI'er fra 2002 og ældre - har jeg hørt rundt omkring uden at have nogen konkret erfaring.
Besvaret
Hvis det er Audi'er du kigger på skal du være opmærksom på at der kan være problemer med deres 6 cyl TDI'er fra 2002 og ældre - har jeg hørt rundt omkring uden at have nogen konkret erfaring.
Deres største problem med de motorer var når de kørte som taxa. Der kom mange tomgangstimer på og der var ikke højt nok olietryk så topstykkerne gik sig en tur. Det er en ret bekostelig affære.
Besvaret
Deres største problem med de motorer var når de kørte som taxa. Der kom mange tomgangstimer på og der var ikke højt nok olietryk så topstykkerne gik sig en tur. Det er en ret bekostelig affære.
Hér snakker vi de gamle 2.5 TDI-motorer, ikke sandt?
Besvaret
Hér snakker vi de gamle 2.5 TDI-motorer' date=' ikke sandt?[/quote'] Jo, vi snakker t.o.m. årg 2001 - dem med 150 og 180 HK Fra 2002 har Audi 155 og 162 HK uden Quattro, og 180 HK med Quattro. Med disse har der vist ikke været nævneværdige problemer.
Besvaret

Nu vil jeg godt lige bryde ind, for jeg ved fra Audi i Tyskland hvad der er galt. Det var deres 150HK TDi motor, der er fejl i topstykket. De knækker simpelthen, og selv om de skifter det er det ikke nogen garanti for det ikke sker igen. Så en Audi+150HK+TDi = hands off. Deres 180HK er der ikke noget galt med. Bemærk at den 150HK problemmotor kom hurtigt i en ny version på 165HK som er OK. Bemærk der har, jeg ved ikke om der stadigt gør.. stået en hav af 150HK versionen til salg i Tyskland. CCDJ: En betragtning du lige skal være opmærksom på. Det er aldrig billigt at have bil. Hvis ikke du betaler afdrag, så er det reservedele. Så selvom man køber en billigere bil, er det absolut ikke en konstant, men en større sandsynlighed for at der kommer en rækkefølge af reservedele der skal skiftes. (Køler, udstødning, batteriet, støddæmpere m.m.) Er man fingernem selv er det udemærket. Bemærk at eks undervognsdele til Audi A6 er ret dyre, taget i betagtning hvad stumper koster til BMW. Ret over raskende faktisk. Husk hvis bilen har en fancy luftaffjedring mv, prøv lige ta undersøge havd sliddele til sådan noget koster, mange fancy ting kan godt blive pebrede når de skal vedligeholdes efter mange mange KM. Men kigger rman sig godt for kan man godt være heldig at finde en ærlig bil....

Besvaret

Min Audi 80 og min Corrado er lige gamle. Fra 1992 begge to. Audien har 380.000 km på bagen, mens Corradoen kun har kørt 130.000. Audien har altid haft 2-3 fejl ved hvert syn og næste gang går den heller ikke igennem, mens Corradoen har kørt lige igennem syn 2 gange nu og ikke har været til værksted en eneste gang endnu. Ingen tvivl om at antallet af KM har stor betydning.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...