Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hvordan fungerer det egentlig med beboer parkering i Malmö. Skal man have en eller anden sticker af kommunen til at sætte ind i bilen, eller kan det ses på nummerpladen? Er der begrænsninger på hvor man derefter må holde?

Besvaret
Hvordan fungerer det egentlig med beboer parkering i Malmö. Skal man have en eller anden sticker af kommunen til at sætte ind i bilen, eller kan det ses på nummerpladen? Er der begrænsninger på hvor man derefter må holde?
Normalt har boligforeningerne et antal p-pladser, der alle er nummererede. Du lejer så retten til en nummereret p-plads, og den er så din i lejeperioden (til du selv siger p-pladsen op). Desværre har det gennem tiden været normalt (i hvert fald i Malmö), at man bygger f.eks 100 boliger, og anlægger 50 p-pladser. Så opretter man et kø-system til p-pladserne, da det siger sig selv at der ikke er en p-plads til alle boligerne. Derfor kan man de fleste steder komme til at vente mere eller mindre på at få en p-plads. Mindre foreninger har som regel meget få, eller slet ingen p-pladser. Så parkere man på gaden, og håber på man kan finde en plads tæt på sin bolig.
Besvaret
Normalt har boligforeningerne et antal p-pladser, der alle er nummererede. Du lejer så retten til en nummereret p-plads, og den er så din i lejeperioden (til du selv siger p-pladsen op).
Det kommer nu an på i hvilken del af Malmö man befinder sig.
  • 1 month later...
Besvaret

Åbner lige denne tråd igen: Hvordan med parkering på de større veje ?? (Amiralsgatan, Nobelgatan etc.) Der er skilte med 15 min. standsning, alligevel ser der ud som om at folk parkerer der natten over. Nogen som har erfaring med dette??

Besvaret

Lapp-Lisa dukker sjældent op før kl 8 om morgenen ;) På eks. Amiralsgatan, så er der fri parkering imellem 18 - 08 (mener jeg tidspunktet er) Ellers...så kør ned ad de små veje, og find en plads dér. Jeg parkerer selv på Kiviksgatan og de omkringliggende. Er der ikke plads dér, så har jeg en rörlig plads igennem P-Malmö på Branteviksgatan, som ligger fem minutters gang fra hvor jeg bor. Jeg er skrevet op til P-Malmö´s pladser på "Visheten - Kiviksgatan" (2 minutters gang fra min adresse) - imens så gør jeg som skrevet ovenover. :)

Besvaret

Du skal normalt have en Beboer parkerings-tilladelse (en märkat til at sätte i din bilrude) af kommunen, den räkker for 1 år af gangen. Du kan söge om at få en sådan på kommunens bydeslkontor der hvor du bor. Den sättes så i ruden og når du parkerer så köber du en billig Beboer parkering der sammen med denne märkat er din P-tilladelse

Besvaret
Du skal normalt have en Beboer parkerings-tilladelse
Jeps' date=' hvis en sådan mulighed forefindes i området ("Boende-parkering"). Men det gør den bare ikke herude i "min del" af Nobeltorget. Boende-parkering er typisk en "city-ting"--> http://www.malmo.se/gatortorgtrafik/nardukorbil/attparkera/boendeparkeringsomraden.4.33aee30d103b8f159168000104766.html & http://www.malmo.se/gatortorgtrafik/nardukorbil/attparkera/boendeparkering.4.33aee30d103b8f159168000104746.html Istedet har de forskellige foreninger (eksl. min) private pladser, som beboerne kan blive skrevet op til. Malmö og parkering ér et mindre helvede, som vi må leve med.
Besvaret

Ok Gio jeg kendte den kun fra Södra Innerstaden i 2002 hvor jeg brugte den. Efter ½ år skullejeg ikke bruge den mere og ville afmelde den. Det måtte jeg opgive af beukratiske årsager i Malmö Kommunes Stadsdels kontor.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...