Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Jeg er ved at sælge min bil privat. Nogle som ved hvordan jeg går med omregistering. Lader jeg bare den nye køber ordne det og får jeg så automatisk for meget betalt fordonsskatt retur. ? eller hvordan. ? Ellers nogel som jeg skal være særlig opmærksom på i forhold til i Danmark. Tim

Besvaret

Det er meget nemt. I udfylder i fællesskab 2. del af registrings attesten (Anmälan om ägerbyte och avregistrering) (BEMÆRK... dette gælder kun ved den nye gule attest, ellers er bagsiden på den gamle til det samme) Når I begge har udfyldt den, så vil jeg anbefale at du sender den ind, og det skal ske inden 3 arbejdsdage... altså, afsted med den med det samme. Du får ikke skatten retur. Det er derfor du kan se annoncer hvor der står "nyskattet" (det står naturligvis på svensk, og ikke dansk).

Besvaret
.. men det er jo som regl kun små penge' date=',:):)[/quote'] Tja....når man i mit tilfælde handler bil, så er skatten da en væsentlig del af beløbet :lol: Men, naturligvis lægger man det ind i prisen (når man ved hvordan det er i sverige)
Besvaret

Hvad skriver man i felterne Avställning eller påställning? Jeg har solgt og skal bare foretage et ejerskift. Hvad med min forsikring, skal den afmeldes eller sker det automatisk?

Besvaret
Ifgl. Salus så sker det automatisk når de modtager besked fra VV om at der har været ejerskifte.
Ok...jeg fik så andet at vide for to år siden. Men måske der er sket ændringer siden....og det ville jo også være lækkert :)
Besvaret

Hvilken adresse skal jeg sende omregistreringen til og endnu engang ved jeg stadig ikke om jeg skal udfylde "avställning eller påställning i samband med ägerbyte2"??? :confused:

Besvaret

På den gule del af dit registringsbevis, udfylder du den del der hedder eger bytte, du skal ikke skrive noget i avställning eller påställning for det er jo ikke det du skal. På bagsiden står adressen allerede udfyldt så du skal sådan set bare få den nye ejers navn og adresse på, samt begges underskrifter og sætte frimærke på og så spasere ned til postkassen :-)

Besvaret
Jeg spurgte dem i sidste uge' date=' da jeg solgte en af vores biler der :-) Så nu må vi jo lige se om det stemmer :-)[/quote'] Hmm det håber jeg da ikke, vi har solgt bilen med skatten betalt t.o.m.... Den tid den sorg;)
Besvaret
Moerke' date=' det jeg har svaret på er i forhold til forsikringen :-)[/quote'] DOH... tak M, jeg var helt hundrede på I skrev om skatten.. Salus har også sagt til mig at det bliver registreret automatisk og forsikringen bliver afmeldt når VV får ejerbytteblanketten.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...