tim_pedersen_ Skrevet September 9, 2005 Rapporter Skrevet September 9, 2005 Hej. Jeg er ved at sælge min bil privat. Nogle som ved hvordan jeg går med omregistering. Lader jeg bare den nye køber ordne det og får jeg så automatisk for meget betalt fordonsskatt retur. ? eller hvordan. ? Ellers nogel som jeg skal være særlig opmærksom på i forhold til i Danmark. Tim
Guest Palle... Besvaret September 9, 2005 Rapporter Besvaret September 9, 2005 Det er meget nemt. I udfylder i fællesskab 2. del af registrings attesten (Anmälan om ägerbyte och avregistrering) (BEMÆRK... dette gælder kun ved den nye gule attest, ellers er bagsiden på den gamle til det samme) Når I begge har udfyldt den, så vil jeg anbefale at du sender den ind, og det skal ske inden 3 arbejdsdage... altså, afsted med den med det samme. Du får ikke skatten retur. Det er derfor du kan se annoncer hvor der står "nyskattet" (det står naturligvis på svensk, og ikke dansk).
credde Besvaret September 9, 2005 Rapporter Besvaret September 9, 2005 Du får kun skatten retur hvis du eksporterer bilen eller den bliver skrottet!
Miriam Besvaret September 9, 2005 Rapporter Besvaret September 9, 2005 Vi købte på et tidspunkt en bil herover, og der ville han have at vi bet pengene til ham, så man kan også lave en intern deal på det.
tim_pedersen_ Besvaret September 9, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret September 9, 2005 okay. tak for svarene. Lidt ærgeligt jeg ikke vidste det før. Så havde jeg nok lavet en deal med køber om det. Men nu er prisen aftalt så det er nok for sendt at lave om på det. Heldigt for ham. Mvh Tim
Peter H. Besvaret September 10, 2005 Rapporter Besvaret September 10, 2005 Ellers skal man afmelde den og den nye ejere skal tilmelde den igen.. så får man pengene retur.. men det er jo som regl kun små penge,,:):)
tim_pedersen_ Besvaret September 10, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret September 10, 2005 jeg fandt ud af en løsning med den nye ejer.. han betaler mig for de 10måneder som der er tilbage.. så det er fint nok.. Tim
Guest Palle... Besvaret September 10, 2005 Rapporter Besvaret September 10, 2005 .. men det er jo som regl kun små penge' date=',:):)[/quote'] Tja....når man i mit tilfælde handler bil, så er skatten da en væsentlig del af beløbet Men, naturligvis lægger man det ind i prisen (når man ved hvordan det er i sverige)
Guest James Besvaret September 11, 2005 Rapporter Besvaret September 11, 2005 Hvad skriver man i felterne Avställning eller påställning? Jeg har solgt og skal bare foretage et ejerskift. Hvad med min forsikring, skal den afmeldes eller sker det automatisk?
Gio Besvaret September 11, 2005 Rapporter Besvaret September 11, 2005 James...jeg har smidt dig et svar på den pm du sendte. Vedr. försäkringan, så skal den afmeldes. Det er kun hvis bilen avställas, at det sker automatisk.
Miriam Besvaret September 11, 2005 Rapporter Besvaret September 11, 2005 Ifgl. Salus så sker det automatisk når de modtager besked fra VV om at der har været ejerskifte.
Gio Besvaret September 11, 2005 Rapporter Besvaret September 11, 2005 Ifgl. Salus så sker det automatisk når de modtager besked fra VV om at der har været ejerskifte.Ok...jeg fik så andet at vide for to år siden. Men måske der er sket ændringer siden....og det ville jo også være lækkert :)
Miriam Besvaret September 11, 2005 Rapporter Besvaret September 11, 2005 Jeg spurgte dem i sidste uge, da jeg solgte en af vores biler der :-) Så nu må vi jo lige se om det stemmer :-)
James Besvaret September 11, 2005 Rapporter Besvaret September 11, 2005 Hvilken adresse skal jeg sende omregistreringen til og endnu engang ved jeg stadig ikke om jeg skal udfylde "avställning eller påställning i samband med ägerbyte2"???
Miriam Besvaret September 11, 2005 Rapporter Besvaret September 11, 2005 På den gule del af dit registringsbevis, udfylder du den del der hedder eger bytte, du skal ikke skrive noget i avställning eller påställning for det er jo ikke det du skal. På bagsiden står adressen allerede udfyldt så du skal sådan set bare få den nye ejers navn og adresse på, samt begges underskrifter og sætte frimærke på og så spasere ned til postkassen :-)
Guest Trine Besvaret September 11, 2005 Rapporter Besvaret September 11, 2005 Jeg spurgte dem i sidste uge' date=' da jeg solgte en af vores biler der :-) Så nu må vi jo lige se om det stemmer :-)[/quote'] Hmm det håber jeg da ikke, vi har solgt bilen med skatten betalt t.o.m.... Den tid den sorg;)
Miriam Besvaret September 11, 2005 Rapporter Besvaret September 11, 2005 Moerke, det jeg har svaret på er i forhold til forsikringen :-)
James Besvaret September 11, 2005 Rapporter Besvaret September 11, 2005 tak for svar, jeg sender registreringsbeviset afsted og tager lige fat i Folksam i morgen. Man får vel forudbetalt forsikringspræmie tilbage, ikk?
Guest Trine Besvaret September 11, 2005 Rapporter Besvaret September 11, 2005 Moerke' date=' det jeg har svaret på er i forhold til forsikringen :-)[/quote'] DOH... tak M, jeg var helt hundrede på I skrev om skatten.. Salus har også sagt til mig at det bliver registreret automatisk og forsikringen bliver afmeldt når VV får ejerbytteblanketten.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu