Guest Thomas H. Skrevet September 11, 2005 Rapporter Skrevet September 11, 2005 Tjuhejsa, Er løbet ind i problemer med at tegne livsforsikringer. Vi ville gerne tegne krydsende livsforsikringer, så vi hver især havde råd til at blive boende i vores dejlige lejlighed i Malmö. Men de svenske forsikringsselskaber (som vi har talt med) kræver, at man er medlem af 'Försäkringskassan' - og det kan vi ikke blive så længe vi arbejder i Danmark. De danske forsikringsselskaber (som vi har talt med) siger, at de ikke vil livsforsikre os, når vi bor i Sverige Som det vist fremgår ganske tydeligt (af mine paranteser) så håber jeg at nogen der har erfaringer med problemstillingen kan anbefale mig og min kæreste et selskab (dansk eller svensk) der ikke forskelsbehandler som ovenfor beskrevet. Vældig venligt Thomas
Nils Besvaret September 11, 2005 Rapporter Besvaret September 11, 2005 Jeg har ikke erfaring med livsforsikring, men det undrer mig, at I skal være "medlem af Försäkringskassan", da samme kasse ikke er noget, man sådan melder sig ind i. Hvis det især er boligen, I vil sikre for hinanden, kan I overveje i jeres bank at få såkaldt "låneskydd", hvor restgælden bortfalder for den person, der dør.
Malezar Besvaret September 11, 2005 Rapporter Besvaret September 11, 2005 Jeg har livsforsikring hos TopDanmark via en firma ordning, og der er ingen problemer, bare man har et DK cpr nr.
Guest Trine Besvaret September 11, 2005 Rapporter Besvaret September 11, 2005 Nu er jeg ikke skrupskrap til forsikringer, men jeg har en sundhedsforsikring med udbetaling af et ret stort beløb i tilfælde af dødsfald.. den er via mit arbejde og kører på det danske cpr.nummer. Hvad omfatter en livsforsikring helt præcist udover udbetaling af et større beløb i tilfælde af dødsfald?
Niels Erik H Besvaret September 12, 2005 Rapporter Besvaret September 12, 2005 Nu er jeg ikke skrupskrap til forsikringer, men jeg har en sundhedsforsikring med udbetaling af et ret stort beløb i tilfælde af dødsfald.. den er via mit arbejde og kører på det danske cpr.nummer. Hvad omfatter en livsforsikring helt præcist udover udbetaling af et større beløb i tilfælde af dødsfald? Det kommer meget an på hvilket selskab du har den igennem, og hvilken ordning du vælger. Mange kan skræddersy en livs/sundhedsforsikring, hvor summen kan udbetales ratevis hver måned, eller som enkelt beløb, nogle dækker kun dødsfald, andre dækker kritisk sygdom, og ved flere skal der tilvælges om den også skal gælde død ved arbejdsulykke.
dan Besvaret September 12, 2005 Rapporter Besvaret September 12, 2005 Ved ikke nok om livsforsikringer, men vi har gennem Nordea en gruppelivsdækning, hvor Nordea "ejer" udbetalingen i den forstand at de først får penge til at betale lån ud, og resten tilfalder så den der er i live. Den koster vistnok 170 eller 360 kr i kvartallet. ( kan ikke huske hvad for en der dækker hvad :-) )
Guest Martin - Grevie Besvaret September 18, 2005 Rapporter Besvaret September 18, 2005 Hej Thomas Jeg arbejder blandt andet med livsforsikringer (ikke assurandør...), og jeg har formidlet livsforsikringer (gruppeliv) til mange danskere og svenskere bosat i Sverige med job i København. Du burde uden problemer tegne gruppeliv hos et af de store selskaber(PFA, Danica, Nordea, Codan etc.), sålænge du opfylder deres normale betingelser. Mvh Martin
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu