louisekarup Skrevet September 25, 2005 Rapporter Skrevet September 25, 2005 min familie og jeg bor her i malmø og har gjort det i snart 4 år og vi betaler 38 % i skat ( arb i dk) vores venner vil gerne flytte herover men de har undersøgt det med skatten og siger man både skal betale top og bund er det rigtig? i såfald hvor står der noget med de 38% en anden ting vi har lige købt hus, og skulle kunne trække renteudgifterne fra i skat, hvordan fungere det? håber i kan hjælpe
Nils Besvaret September 25, 2005 Rapporter Besvaret September 25, 2005 min familie og jeg bor her i malmø og har gjort det i snart 4 år og vi betaler 38 % i skat ( arb i dk) vores venner vil gerne flytte herover men de har undersøgt det med skatten og siger man både skal betale top og bund er det rigtig? i såfald hvor står der noget med de 38% en anden ting vi har lige købt hus, og skulle kunne trække renteudgifterne fra i skat, hvordan fungere det? håber i kan hjælpe I betaler dansk skat som alle andre danskere. Hvis man lægger kommuneskat og bundskat sammen får man de 38 procent, men du glemmer arbejdsmarkedsbidraget på 8 procent, så reelt er det 46 (ca.). I og jeres venner betaler også dansk mellemskat og topskat, men mellemskattens bundgrænse er jo flyttet kraftigt i vejret i de seneste år. Hvis I er grænsegængere kan de svenske renteudgifter trækkes fra på den danske grænsegængerselvangivelse. :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu