Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa igen! Jeg skal bruge en mekaniker i Malmø området til at kigge på min Mercer! Den lader ikke ordentligt. Er der nogen der kender en? Eller er der en herinde der vil tjene på deres ekspertise? Hilsen Peter

Besvaret

Mekaniker Mekaniker af uddannelse er jeg ikke, men her er et par råd hvis du selv er fingernem. Den hyppigste årsag til at generatoren ikke lader ordentligt kan jo være at denne simpelthen er slidt. i de fleste tilfælde er det kullene der er slidte i generatoren. Undersøg generatoren ved at bruge et kombineret voltmeter/ampermeter. Jeg mener at de fleste 12 voltsgeneratorer skal lade med ca 14-15 V. de må dog ikke overstige meget over de 15 V. Hvis generatoren lader ordentligt, så kan det tyde på at dit batteri er ved at være slidt, desuden kan der være et problem med ladningen hvis du har et for stort strømforbrug. Kæmpe anlæg, navigation, flere LCD skærme o.s.v. Så er du nød til at sætte et batteri med større styrke. Et almindeligt batteri er på ca 45-55 A, så det kan være du skal op i noget der ligner 70-80 A. Dette kommer an på som nævnt overfor hvor meget ekstraudstyr der er i bilen. Prøv at lege lidt med det selv, det er den bedste måde at lære tingene på. Ellers skriv igen. Hilsen Splint

Besvaret
Mekaniker af uddannelse er jeg ikke, men her er et par råd hvis du selv er fingernem. Den hyppigste årsag til at generatoren ikke lader ordentligt kan jo være at denne simpelthen er slidt. i de fleste tilfælde er det kullene der er slidte i generatoren. Splint
Jeg er heller ikke mekaniker, men der er sgisme da ingen kul i en moderne bilgenerator - eller alternator. :)
Besvaret
Mekaniker af uddannelse er jeg ikke, men her er et par råd hvis du selv er fingernem. Den hyppigste årsag til at generatoren ikke lader ordentligt kan jo være at denne simpelthen er slidt. i de fleste tilfælde er det kullene der er slidte i generatoren. Undersøg generatoren ved at bruge et kombineret voltmeter/ampermeter. Jeg mener at de fleste 12 voltsgeneratorer skal lade med ca 14-15 V. de må dog ikke overstige meget over de 15 V. Hvis generatoren lader ordentligt, så kan det tyde på at dit batteri er ved at være slidt, desuden kan der være et problem med ladningen hvis du har et for stort strømforbrug. Kæmpe anlæg, navigation, flere LCD skærme o.s.v. Så er du nød til at sætte et batteri med større styrke. Et almindeligt batteri er på ca 45-55 A, så det kan være du skal op i noget der ligner 70-80 A. Dette kommer an på som nævnt overfor hvor meget ekstraudstyr der er i bilen. Prøv at lege lidt med det selv, det er den bedste måde at lære tingene på. Ellers skriv igen. Hilsen Splint
+ Undersøg ( stel ) forbindelsen. (Jeg ved ikke om det er stavet rigtig ) :flov:
Besvaret

Til allesammen! Takker for jeres indlæg! Jeg ved ikke så meget om det! el er ikke min stærke side. jeg har lige købt et nyt batteri som bilen kørte på en uges tid og så BRRRRR GRUNK GRUNK! og så var det slut. Det var på 60amphr. så blev jeg hidsig og kørte ud og købte et idag på 72 amphr. og satte i! Det underlige er at ladelampen lyser ikke! Og jeg har været vidt omkring på det andet batteri! Har ikke masser af lamper eller andet udstyr i bilen. Så der er ikke noget der bruger en masse strøm! Hilsen Peter!

Besvaret
Jeg ved ikke hvad du mener med moderne' date=' men kulstænger 2 stk. er der i hvert fald i min ford fra 99.[/quote'] Det må jeg jo bøje mig for. Jeg er på gyngende grund her, men jeg mener at de holder nærmest evigt fordi, det ikke er ladestrømmen, der går igennem, men kun den strøm, der skal magnetisere alternatoren. Min "viden" stammer fra (famlende) forsøg med alternativ energi. :o
Besvaret
Hey drenge! Lad nu være med at gøre det hele til et fysikstudie og hjælp mig med min bil! :sick: Hejsa Peter
Nå ja. Har du prøvet at tage stikkene af og sætte dem på igen? Og du har vel en oplader (ca. 98 kr i Jula), for det bliver lidt dyrt i strøm at smide batteriet væk, når det er afladet. :sick: :)
Besvaret

Ja jeg har en lader, men det ville nok være lettere hvis bilen selv ladede batteriet op! Nå men nu vil jeg ligge mig og sove! Kan I alle sove godt! Takker endnu engang! hilsen Peter

Guest michaelbo
Besvaret

Hvis din ladelampe ikke lyser er det din generator eller laderelæ. Check generator som beskrevet, kan ikke huske hvordan relæet checkes. Har haft samme problem med gammel Mercer, da var det en vinding der var gået. Hvis din generator er "død" så kan bilen ikke køre med fladt batteri, hvis fejlen ligger i batteriet så vil starthjælp få bilen igang og den vil forblive igang.

Guest Supermule
Besvaret

Hvad med strømtyve til bilalarm eller noget?? Evt. noget krybestrøm på batteriet der tapper det igennem noget tid...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...