Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har købt lejlighed til overtagelse d. 13. Fik i går at vide af ejendomsmægleren at jeg skal komme til Malmø i morgen aften da der er tilsyn af lejligheden sammen med Bestyrelsen i foreningen. Er der nogen som har prøvet det??? Hvad går det helt konkret ud på, skal de bare tjekke lejlighedens tilstand?? På forhånd tak for hjælpen fra den lidt "forvirrede" :rolleye:

Besvaret

Hej Resser, Vi blev bedt om det samme men vi der var ikke nogen af os der kunne få fri fra arbejde så det var noget at ejendommægleren gjorde for os. Meeen ellers så plejer det at være dig, ejendomsmægleren, sælger og nogen fra bostadförenigen der kigger om alt er som det burde være. Men bare kig efter om der er noget der er utæt, om vaske/opvaskemaskine er koblet til ordenligt og lovligt(det var den ikke hos os), og om der ellers er fejl og mangler det kan godt betale sig at være kritisk og kigge alle steder.

Besvaret

Du menar nog det somkallas "besiktning", eller? Det innebär helt enkelt att man tittar igenom lägenheten tillsammans, och skriver upp eventuella fel eller brister. Trodde dock mest att man gjorde det på hyresrätter.

Besvaret

Ok, tak for svarene. Vil I ikke give mig ret i at det er en anelse underligt med sådan en besiktning når den lejlighed jeg har købt skal renoveres fra top til tå??? Men jeg tager nu gerne derover og ser hvad de har at sige....

Besvaret

Jo men det er jo altid bedre hvis du kan få sælger til at betale for noget af det, hvis der er nogle grove fejl og mangler. Men sådan som jeg kunne forstå det på vores ejendomsmægler så er det sådan altid i en "andel" bostadsrätt. Men ellers velkommen til Sverigesland.....

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...