TheMustangMan Skrevet October 7, 2005 Rapporter Skrevet October 7, 2005 Jeg har fundet en andelsbolig i Malmö på 90Kvm, som jeg godt kunne tænke mig at købe, også er det lige jeg undre mig over det er så billigt. Kan de være rigtigt? Her kommer tallene lige: Boligen koster: 750000 skr. Min kontant indsats: 50000 skr. Månedlig ydelse: 5800 skr. Regnestykke på comboloan.se: Lånebelopp i bottenlån, 1 år (2,75%) 700.000 Totalt lånebelopp i bottenlån 700.000 Totalt lånebelopp 700.000 Räntekostnad Bottenlån före skattereduktion, 1 år 1.604 Räntekostnad Bottenlån före skattereduktion kr/mån 1.604 Total räntekostnad före skattereduktion kr/mån 1.604 Amortering bottenlån kr/mån 0 Amortering topplån kr/mån 0 Aviavgifter kr/mån 25 Total utgift kr/mån 1.629 Total skattereduktion kr/mån 481 Räntekostnad efter skattereduktion kr/mån 1.123 Total låneutgift per månad efter skattereduktion kr/mån 1.148 Månadsavgift 5.800 Total boendeutgift per månad 6.948 Det jeg får ud af det er at jeg så vil kunne komme til at sidde for lige under 7000 skr. om måneden (og det er jo ikke meget, da jeg lige nu betaler 6500 dkr. for en lille lejlighed herhjemme) alt inklusiv, men kan det virkelig være rigtigt? Og er der evt. nogen som gider forklare tallene for mig? Takker...
Guest Trine Besvaret October 7, 2005 Rapporter Besvaret October 7, 2005 Hejsa.. Jah sådan med et par forbehold så er det i teorien rigtigt. Jeg har dog 2 pointer jeg gerne lige vil trække frem. 1) de 6948 sek er efter skattereduktion altså det man vil kalde nettoudgiften på dansk. Du skal altså hver måned rent faktisk lægge hele rentebeløbet (1629) til banken og ikke kun de 1148 plus afgiften til foreningen. 2) Som comboloan stiller lånet op her så kører du bundlån på hele lånebeløbet samt amorteringsfrit(afdragsfrit). Det kan du ikke være sikker på du kan få din egen bank til. Desuden siger de fleste banker 10 % i udbetaling, altså 75.000. I praksis ville jeg forvente du endte med et højere månedsbeløb end dit eksempel, da jeg forventer banken enten vil dele lånet op i top/bund samt kræve at du amortere på et af dem. Jeg ville kontakte en bank og få dem til at regne på et lån til dig.
TheMustangMan Besvaret October 8, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 8, 2005 Hvor meget vil i gætte på jeg i det hele kan komme til at sidde for om måneden?
Gio Besvaret October 8, 2005 Rapporter Besvaret October 8, 2005 Du burde ringe til din bank, da alt andet kun ville være gætterier. Og det kan du jo, i sidste ende, ikke bruge til en hujende hat. Som Moerke bemærker, så var der et par ting i dit oprindelige indlæg der kunne stilles spørgsmål ved. Og resten bør du jo forhandle med din bank. Nogle får gode priser - andre mindre gode. Kommer jo an på hvor fleksibel din bank vil være, og hvor hård du er til at handle :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu