Jette Skrevet October 12, 2005 Rapporter Skrevet October 12, 2005 Godaften, Jeg vil høre, om nogen af jer ved hvad "bokal" er for noget. Vi har fundet det i en bostadsrätts kontrakt. Jeg fik lidt forklaring om, at det var noget med ikke-permanent bostad og uden ret til at klage - det lyder mærkeligt, men jeg kan jo også have taget fejl pga sprogforvikling Jette
Nils Besvaret October 12, 2005 Rapporter Besvaret October 12, 2005 Godaften, Jeg vil høre, om nogen af jer ved hvad "bokal" er for noget. Vi har fundet det i en bostadsrätts kontrakt. Jeg fik lidt forklaring om, at det var noget med ikke-permanent bostad og uden ret til at klage - det lyder mærkeligt, men jeg kan jo også have taget fejl pga sprogforvikling Jette Det er mange sjove ting, du kommer ud for. Det er selvfølgelig en sammensmeltning af lokal og bostad. Det med ikke at kunne klage kan være hyresnämnden, som du ikke kan klage til, da de måske kun tager sig af bostäder. Det mest interessante spørgsmål i forbindelse med denne "lostad" er nok, om den skattemæssigt er "privatbostad" eller beskattes som näringsverksamhet, for det kan få meget dyre følger. :)
Mohlin Besvaret October 13, 2005 Rapporter Besvaret October 13, 2005 Märkligt! Aldrig hört talas om. Tänk på att det inte är tillåtet att bo i kontorslokaler eller annat som inte är klassat som bostad.
Guest Supermule Besvaret October 13, 2005 Rapporter Besvaret October 13, 2005 Hvad med bostadsrättslokal?????
göte_børge Besvaret October 13, 2005 Rapporter Besvaret October 13, 2005 Jag har några möjliga alternativ -Vi att göra med en mycket kreativ kontraktsförfattare som gärna vill vara med att utveckla det svenska språket med nya ord -Vi har att göra med en kontraktsförfattare som talar en marginell dialekt där ordet bokal finns -Vår kontraktsförfattare skulle skriva "lokal" men råkade av okänd anledning hamna på ett b istället för ett l. -Vår kontraktsförfattare talar om ett skadedjur som gör att de boende bör vara försiktiga med sin litteratur men missade ett "m" - det skulle varit "Bokmal" - ...
Jette Besvaret October 13, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 13, 2005 Tak Jeg ved ikke om jeg kommer nærmere lige nu, men så snart jeg ved hvad "bokaler" dækker over, deler jeg gerne denne viden her på sitet. Det er altid rart, at der er hjælp at hente her lige for enden af tastaturet :th2: Jette
ulmus Besvaret October 14, 2005 Rapporter Besvaret October 14, 2005 Hvad med boligkalkyl - altså en opsætning over anslåede boligudgifter. Bare et forslag. :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu