Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hvor ligger den magiske grænse, og til hvilken "side"? Jeg påregner at skulle pendle lidt over 40.000km om året, så plus fritidskørsel hvilken "side" skal man kigge til? En sidebemærkning, hvad er "Förmånsvärde" altså det man kan lave en "Bilförmånsberäkning" på når man sidder og kigger på bytbil.com... Thomas

Besvaret

Der er ingen magisk grænse. Det afhænger helt af, hvilke biler du sammenligner. Du må - for hver interessant bil - udregne de samlede brændstofudgifter til at køre dine 40.000+ kilometer og dertil lægge den svenske fordonsskatt - som p.t. er betydeligt højere for diesel-drevne køretøjer end for benzin-drevne. "Förmånsvärde" er et svensk skattebegreb. Hvis man har firmabil og i øvrigt beskattes i Sverige, er det dette beløb som beskattes.

Guest Supermule
Besvaret

Regn med at breakeven ligger et sted imellem 25-30.000 km. Jeg ville klart kigge på en lille diesel racer.... Som jeg har foreslået andetsteds, så er der ikke meget der tæver en Fabia RS som Pendlerbil når økonomien skal gøres op, kombineret med lidt køreglæde og komfort.

Besvaret
Regn med at breakeven ligger et sted imellem 25-30.000 km. Jeg ville klart kigge på en lille diesel racer.... Som jeg har foreslået andetsteds, så er der ikke meget der tæver en Fabia RS som Pendlerbil når økonomien skal gøres op, kombineret med lidt køreglæde og komfort.
Hvorfor er det lige at de ikke kan levere det med automatgear... Vi nogen der ikke finder synderlig glæde i at rode rundt med den gearstang i tide og utide ;) Break even passer nogenlunde så vidt jeg husker var det 25.000 km da jeg forsøgte at lave noget regne-agtigt på en 530d vs 530i... Hmm - man kunne godt overveje en e90 320dA den ser da ud til at ha' en rimelig km/L og samtidig ret nice bil, syn's jeg...
Besvaret

Hvad med den nye Golf GTI?? Jeg snakkede med en der klemte i nærheden af 16 km/l ud af den på motorvej med 6 gear og fartpilot. Jeg tror heller at jeg ville have sådan en end Fabia'en........meeeen jeg tror at jeg skal forbi en skoda forhandler og prøve en på et tidspunkt.

Besvaret

Lars: Husk nu da du sattet dig ind i min 320èr. Der er en del mindre plads. Det som er mest skod ved 3 serien, det er de ikke er så brede nede i bunden ved pedalerne, ind imod kadanboksen. Bremsen sidder næsten til venste for midten på en E46. Man får et mærkeligt vrid i hoften af det hvis man sidder lige i bilen. Den er bedst når den får tæv og man har fødderne på speeder og kobling, men så snart man skal cruise er det en rigtig skodbil. Iøvrigt gasser jeg tit ved et uheld når jeg træder på bremsen, det har jeg aldrig oplevet med andre biler. En skæg bil, men ikke en langtursbil... langt fra.

Besvaret
Lars: Husk nu da du sattet dig ind i min 320èr. Der er en del mindre plads. Det som er mest skod ved 3 serien' date= det er de ikke er så brede nede i bunden ved pedalerne, ind imod kadanboksen. Bremsen sidder næsten til venste for midten på en E46. Man får et mærkeligt vrid i hoften af det hvis man sidder lige i bilen. Den er bedst når den får tæv og man har fødderne på speeder og kobling, men så snart man skal cruise er det en rigtig skodbil. Iøvrigt gasser jeg tit ved et uheld når jeg træder på bremsen, det har jeg aldrig oplevet med andre biler. En skæg bil, men ikke en langtursbil... langt fra.
Ja det er helt rigtigt! Spørgsmålet kan være, om det mon er blevet "forbedret" i e90'eren. Men du har ret - det skal man altså lige være OBS på! Muligvis hvis man kører meget motorvej+fartpilot er problemet mindre da man så ikke behøver at have foden på speederen? Men derudover - så skifter vi nok ikke lige vores e39 lige med det samme :)
Besvaret

Man får et mærkeligt vrid i hoften af det hvis man sidder lige i bilen. Den er bedst når den får tæv og man har fødderne på speeder og kobling, men så snart man skal cruise er det en rigtig skodbil. Måske du skulle lette lidt på koblingen : :rolleye: Så vil du finde ud af det er en ganske udmærket langturs bil. Mvh en med lige ben og små fødder :laugh:

Besvaret
Lars: Husk nu da du sattet dig ind i min 320èr. Der er en del mindre plads. Det som er mest skod ved 3 serien' date= det er de ikke er så brede nede i bunden ved pedalerne, ind imod kadanboksen. Bremsen sidder næsten til venste for midten på en E46. Man får et mærkeligt vrid i hoften af det hvis man sidder lige i bilen. Den er bedst når den får tæv og man har fødderne på speeder og kobling, men så snart man skal cruise er det en rigtig skodbil. Iøvrigt gasser jeg tit ved et uheld når jeg træder på bremsen, det har jeg aldrig oplevet med andre biler. En skæg bil, men ikke en langtursbil... langt fra.
Nu stopper du :):)... Tror du ikke det er fordi du har kämpe föder ...Smil
Besvaret

Nix: JEG GIVER JER IKKE RET. Hvis du sidder i hvileposition. Kigger ned... så er speederen længere mod midten (ratstammen altså) end koblingen. Raket, hvis du har std sæder i mærker du jo heller ikke hvis du sidder lidt skævt, det gør du omgående med sportsæder. Hvad har du? Spøjst at mine ben pludseligt bliver skæve af at sætte sig ind i en E46? En 46 er skabt til sjove veje og lyder fed i motoren, men sikke noget herrelort på motorvejen. Ikke at den ikke er sjov at køre for det er den, men det er jo som at køre gokart i forhold til en 5èr eller lign større bil. Småhopper lidt og derudad det går... man får lyst til at køre stærkt... men bilferie til Italien i sådan en uden fartpilot - nej tak.... Jeg kan godt lide BMW, men er ikke mærkeluder, de laver også skod ting nogen steder. Holst, kan du huske da jeg hoppede ind i den diesel audi du havde oppe i butiken, hvor jeg jublede over man sad lige med fødderne. Det vidste du alt om den dag. Volvo og MB har jeg heller ikke et problem med.

Besvaret

Lars: Jeg har ikke fartpilot i den, jeg leder stadigt efter den. Pokkers til forhandlere... det stod ellers på salgsopstillingen at den skulle være der.... ;) hmm hmm hmm ....host host ... jeg har nok bare skæve øjne også og store fødder.... Da jeg så din 530 var jeg helt solgt, den er liiiiige det der større i det. Vi kan da godt bytte, jeg vil gerne have sådan en.

Besvaret
Lars: Jeg har ikke fartpilot i den' date= jeg leder stadigt efter den. Pokkers til forhandlere... det stod ellers på salgsopstillingen at den skulle være der.... ;) hmm hmm hmm ....host host ... jeg har nok bare skæve øjne også og store fødder.... Da jeg så din 530 var jeg helt solgt, den er liiiiige det der større i det. Vi kan da godt bytte, jeg vil gerne have sådan en.
Aiii.. Jeg vil da ikke bytte.. hehe... Kan man ikke eftermontere en original fartpilot i den? Eller det koster måske en milliard!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...