Guest Bøf Skrevet October 13, 2005 Rapporter Skrevet October 13, 2005 Har brug for en billig mobil som bare kører på kontantkort. Har tabt min egen. Vil ikke have abonnement eller lign. Kan man med fordel købe sådan brugt? Findes der en butik i Malmö der sælger brugte mobiler? Hvad skal man passe på hvis man køber brugt? Som en de få i denne verden har jeg ikke en skid check på mobiltelefoner, så bær lige over med mig hvis spørgsmålet er for tumpet.
Guest Trine Besvaret October 13, 2005 Rapporter Besvaret October 13, 2005 Der er nogle gange brugte tilsalg på blocket eller den blå avis. Og ja du skal altid passe på med at købe brugt. Oftest er batteriet dødt og bare sådan et koster let 300-400 kr. Mit bedste bud er at købe en via telmore.dk eller cbb.dk de sælger uden abonnement. Koster mere end en brugt men så er den sprit ny og med nyt batteri og garanti. Du kan søge efter priser på www.mobilpriser.dk der kan du vælge kun at søge på modeller uden abonnement.
Gio Besvaret October 13, 2005 Rapporter Besvaret October 13, 2005 http://www.kjell.com/ har billige u-originale batterier til de mest gængse telefoner. Originale samme sted koster omkring 400,-
Guest Bøf Besvaret October 13, 2005 Rapporter Besvaret October 13, 2005 Tak for hurtig respons Hvorfor købe i DK ? Er det billigere at ringe med et dansk kontantkort? Primært opkald fra S til DK.
Guest Bøf Besvaret October 13, 2005 Rapporter Besvaret October 13, 2005 Og hvis man køber i Dk følger der så et dansk tlf nr med?
Guest Bøf Besvaret October 13, 2005 Rapporter Besvaret October 13, 2005 Nå men gad vide om jeg har forstået det korrekt. hvis jeg anskaffer en Telmore i Dk og ringer med den fra S til Dk er det disse priser der gældende http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/abonnement/udland/udland_til_dk/priser_uden_feriemodul/index.jsp?ComponentID=29270&SourcePageID=42334 Taletrafik Opkald fra telefonen til Danmark Udenlandsk operatørs opkaldsafgift 0,00 kr. 0,00 kr. Fastnet, normaltid 6,10 kr. 6,35 kr. Fastnet, øvrig tid 3,45 kr. 3,84 kr. Mobilnet, normaltid 6,10 kr. 6,35 kr. Mobilnet, øvrig tid 3,45 kr. 3,84 kr. Normaltid Man-fre kl. 7-20 Man-fre kl. 7-19 Opkald modtaget på telefonen i Sverige Modtaget, normaltid (plus opkaldsafgift, 1,00 kr.) 2,50 kr. 2,50 kr. Modtaget, øvrig tid (plus opkaldsafgift, 1,00 kr.) 2,50 kr. 2,50 kr. Normaltid (Dansk tid) Alle dage kl. 00-24 Alle dage kl. 00-24
Guest Trine Besvaret October 13, 2005 Rapporter Besvaret October 13, 2005 Og hvis man køber i Dk følger der så et dansk tlf nr med? Du ville jo købe uden abonnement, også er der ingen forskel på at købe en telefon i Sverige eller en telefon i Danmark. Jegt kender ikke rigtigt til priser på mobiltelefoner i Sverige. Udover telefonen skal du købe et kontantkort med tilhørende nummer. Mobiltelefoni over sundet er generelt dyrt ligemeget hvilken vej du ringer. Hvis du skal bruge den som alm telefon så bliver det hurtigt rigtig dyrt da du betaler for at modtage opkald på en dansk mobil i udlandet, plus betaler overpris for såvel opkald som sms. (undtagen 3 mobil se under IT tråden omkring dem) www.djuice.se er billige i Sverige www.telmore.dk og www.cbb.dk er billige i Danmark.
Guest Trine Besvaret October 13, 2005 Rapporter Besvaret October 13, 2005 Nå men gad vide om jeg har forstået det korrekt. hvis jeg anskaffer en Telmore i Dk og ringer med den fra S til Dk er det disse priser der gældende http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/abonnement/udland/udland_til_dk/priser_uden_feriemodul/index.jsp?ComponentID=29270&SourcePageID=42334 Taletrafik Opkald fra telefonen til Danmark Udenlandsk operatørs opkaldsafgift 0,00 kr. 0,00 kr. Fastnet, normaltid 6,10 kr. 6,35 kr. Fastnet, øvrig tid 3,45 kr. 3,84 kr. Mobilnet, normaltid 6,10 kr. 6,35 kr. Mobilnet, øvrig tid 3,45 kr. 3,84 kr. Normaltid Man-fre kl. 7-20 Man-fre kl. 7-19 Opkald modtaget på telefonen i Sverige Modtaget, normaltid (plus opkaldsafgift, 1,00 kr.) 2,50 kr. 2,50 kr. Modtaget, øvrig tid (plus opkaldsafgift, 1,00 kr.) 2,50 kr. 2,50 kr. Normaltid (Dansk tid) Alle dage kl. 00-24 Alle dage kl. 00-24 Ja det ser tilpas dyrt ud til at det er rigtigt. Helt vildt latterligt, samme regler for Telia og Sonofon. Eneste alternativ er 3 , der ringer du til normal dansk takst fra de svenske 3 net og modtager opkald gratis. Tilgengæld må du leve med udfald ved netværksskift og lign. Mit umiddelbare indtryk er at 3 generelt er mere ustabilt end andre, men tilpas billigere til at jeg må leve med det.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu