Persille Skrevet October 15, 2005 Rapporter Skrevet October 15, 2005 Hej folkens, tænkte at jeg lige - til glæde for andre der overvejer at flytte - ville uddele lidt af mine førstehåndsindtryk. Der var ingen problemer med overtagelsen af huset, og her var gjort fint rent, og den søde bankdame var også nøjagtig lige så behjælpelig som vi regnede med. Herligt. Straks efter overtagelsen kørte vi herud for at male de småting, der skulle ordnes i første omgang, og så kom flyttelæsset dagen efter, og pyyh - så har vi nærmest bare knoklet i 14 dage! De vigtigste rum tog kun et par dage at få klar, men mit kontor og gæsteværelset ligner fortsat pulterrum med mange kasser i. I går kom vores modem endelig (det tog altså kun 14 dage at få internet!) og det virker, mangler bare lige en router så vi kan have flere computere og telefonen på samtidig... Husie er en stor bydel og jeg har efterhånden kørt det meste tyndt på cykel - eneste transportmiddel indtil vi 1. får pengene fra vores solgte lejlighed og 2. jeg får et job (blev fyret på den sidste dag i min prøvetid, hvor uheldig kan man være) 100 m henne ad gaden ligger et pizzeria og et udmærket konditori, der er også en lille nærkøbmand, og så har jeg en Coop nära på gangafstand, en Konsum på cykelafstand, og under 15 min. på cykel til Jägersro Center, så jeg klager ikke. I dag har jeg også vovet mig i Netto inde ved Värnhemstorget, og det var bestemt heller ikke håbløst! I forhold til de historier jeg har hørt synes jeg vi har fået en fantastisk venlig modtagelse. Der gik jo en lille uge før vi havde personnumre, og selv uden dem lod det sig gøre at tegne forsikring og at få lånerkort på vores lille lokale bibliotek. Både på biblioteket og på Medborgarkontoret har de været meget søde til at udlåne pc med internetforbindelse også i længere tid end de 30 minutter man egentlig må sidde der, og de har i det hele taget været rigtig venlige. Den eneste der var lidt kort for hovedet var ham fyren inde på skatteverket der skulle tage sig af immigranter *G* men okay, han møder jo nok også mange besværlige mennesker. Vores søde bankrådgiver har også været så venlig at skrive under på vores ansøgning om ID-kort, og gutten på postekspeditionen bad faktisk ikke engang om ID da jeg hentede vores modem, så vi har ikke haft de store besværligheder. Og selv postbuddet har sagt "velkommen til kvarteret" :) Naboerne har også været søde - de 3 vi deler "gård" med er allesammen pensionerede ægtepar, men der er vist også flere herude der er under de 80 ;) Regner med at holde et eller andet åbent-hus-arrangement om et par uger så de omkringboende kan se hvad vi er for nogle giraffer men jeg skal altså lige være lidt mere færdig med at pakke ud først og så ville jeg jo gerne have et job at prale med også! Som kronen på værket har moar meldt sin ankomst i morgen for at inspicere hygiejnestandarden, så jeg må hellere dyrke en lille nullermands-eliminerings-runde her til aften
Jette Besvaret October 15, 2005 Rapporter Besvaret October 15, 2005 Til lykke :rose: Hej Pernille, Til lykke med flytningen og at de første 2 uger er gået godt. Dejligt at høre, at I føler I har fået en god modtagelse. Held og lykke med det hele og bedste ønsker for at du får job. Vi er ikke selv så langt i processen, men det er rart at du deler jeres erfaringer :th2: med os. Bedste hilsener Jette
larscph Besvaret October 15, 2005 Rapporter Besvaret October 15, 2005 Hej Pernille - ja - rigtig meget tillykke med flytningen. Vi oplevede også en rigtig god modtagelse, lige med undtagelse af skatteverket altså ;)
BS Besvaret October 15, 2005 Rapporter Besvaret October 15, 2005 Et kæmpe tillykke skal der da lyde. Det er altid spændende at se hvordan det går med flytning og hvad dertil hører. Så velkomna hinsidan.
Guest Supermule Besvaret October 15, 2005 Rapporter Besvaret October 15, 2005 Hej du! Velkommen herover... Skal du bruge et job, har jeg et til dig... ;) Håber i falder godt til...
Vivisamba Besvaret October 16, 2005 Rapporter Besvaret October 16, 2005 Lad "hinsidan" dø! Hej supermule jeg vil da gerne have et job! Eller er det kun nyinflyttede skåne-danskere, der kan få det tilbudt? Og Brizz og alle andre, kan vi ikke snart eliminere den der brug af "hinsidan", i hvert fald her på siten - det er ikke et svensk ord og har aldrig været det. Hvis man endelig skal sige noget, man mener er et svensk citat, hedder det "hinsides". Men det bruger svensksprogede stort set aldrig selv. /Vivianna
Guest Supermule Besvaret October 16, 2005 Rapporter Besvaret October 16, 2005 Kan du sælge og samtidig dokumentere det, så er jeg da frisk på en samtale....:)
Vivisamba Besvaret October 16, 2005 Rapporter Besvaret October 16, 2005 æv æv jeg troede at det var et job hvor man skulle lave meget lidt og tjene masser af penge, det var nu mere sådan et jeg havde i tankerne.... men sig endelig til hvis I får brug for en afdelingsleder
Guest Supermule Besvaret October 16, 2005 Rapporter Besvaret October 16, 2005 Det gør vi nok ikke foreløbig... :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu