Vejgaard Skrevet October 17, 2005 Rapporter Skrevet October 17, 2005 Hejsa, Jeg er ny her på forum og har lige et enkelt spørgsmål. Kan det betale sig at købe briller i Sverige? Kan man få taget synsprøve og får lavet briller på én dag, eller skal som i Dnamrk rende til optikkeren flere gange for at få ordnet det her? Det skal lige siges at jeg bor på Sjælland, lidt udenfor Kbh., og derfor skal transport også indregnes i den samlede kalkulation. :o Jeg håber at nogen kan kaste lys over land mvh Vejgaard
Guest Trine Besvaret October 17, 2005 Rapporter Besvaret October 17, 2005 Hej Jeg bruger ikke selv briller, men min far købte et par briller i Helsingborg som han selv siger han sparede over 2000 DKK på. (30% ca.) Det var specielt slibningen af glasset der var markant billigere så vidt jeg husker. Han skulle over ad 2 omgange. En gang til prøve og valg af brille og en til afhentning.
Jette Besvaret October 17, 2005 Rapporter Besvaret October 17, 2005 Hej, Der ligger fx. en Synoptik i Mobilia indkøbscenter, dem kan du evt. kontakte for at høre om deres priser og betingelser. Skal du alligevel over bron så husk at checke de øvrige butikker der. Der er andre besparelser at hente. Held og lykke. Jette
Vejgaard Besvaret October 17, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 17, 2005 Skal du alligevel over bron så husk at checke de øvrige butikker der. Der er andre besparelser at hente. Held og lykke. Jette Kan du uddybe hvad du mener med det her
Jette Besvaret October 17, 2005 Rapporter Besvaret October 17, 2005 Kan du uddybe hvad du mener med det her De andre butikker i Mobilia, fx. er der fødevarer som det kan betale sig at købe med hjem, nu du er derovre. Ligeledes har jeg købt bøger på engelsk og visse helsekost ting. Kender du lidt til priserne i DK kan du med det samme se hvor meget der er at spare. Held og lykke. Jette
Vejgaard Besvaret October 18, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 18, 2005 De andre butikker i Mobilia' date=' fx. er der fødevarer som det kan betale sig at købe med hjem, nu du er derovre. Ligeledes har jeg købt bøger på engelsk og visse helsekost ting. Kender du lidt til priserne i DK kan du med det samme se hvor meget der er at spare. Held og lykke. Jette [/quote'] Man skal så bare lige tage højde for prisen på køres + broafgift om det overhoved økonomisk kan betale sig, og jeg vil sig at skal jeg til optikkeren i Sverige 2 = 4 gange broafgift + Benzin, så vil jeg da sige at fortjenesten næsten er kørt op og dermed er besparelsen væk, samtidig med at to dage er brugt, så jeg tror nu ikke at det kan betale sig med brillekøb i Sverige, med mindre man er der oppe i anden anledning men tak for de konstruktive svar
Malene Besvaret October 18, 2005 Rapporter Besvaret October 18, 2005 Man kan altså også få billige briller i DK :p Prøv Louis Nielsen (www.louisnielsen.dk) Synsprøve + finde briller = 1. besøg Hente de færdige briller = 2. besøg (eller du kan også bare bede dem om at sende brillerne til dig og så kan du nøjes med et besøg) :th2:
dan Besvaret October 19, 2005 Rapporter Besvaret October 19, 2005 Briller skal vistnok købes på nettet. Der var et indslag i rabatten, hvor det var svinende billigt. Man får en synsprøve hos en almindelig butik, og så mailer man hende kvinden der havde firmaet (som var optiker) Der var tusinder at spare. Måske rabattens hjemmeside på DR stadig har hjemmesidens navn hvis den ikke dukker op på google.
Heidi Besvaret October 20, 2005 Rapporter Besvaret October 20, 2005 Jeg holder med Marlene... Louis Nielsen i DK.. billigere fås det nok ikke, priser der starter på 288 kr. og der er brugbare stel i den prisklasse... Synsprøven koster godt nok 110 kr, så første bille kommer til at koste små 400 kr.
Mic Besvaret October 20, 2005 Rapporter Besvaret October 20, 2005 Jeg sparede ca 500 dkk ved at købe et par almindelige briller i en svensk Synoptik i stedet for i en dansk.
Vejgaard Besvaret October 21, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 21, 2005 Jeg sparede ca 500 dkk ved at købe et par almindelige briller i en svensk Synoptik i stedet for i en dansk. Der er bare ikke ret meget ved at spare 500 Dkr. på brillerne, hvis det koster et tilsvanrende beløb i transport + den forbrugte tid. Men tak alligevel ;)
Vejgaard Besvaret October 21, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 21, 2005 Prøv Louis Nielsen (www.louisnielsen.dk) Jeg vil satse på denne her .. det virker, altså udfra det i fortæller, til at være et fornuftigt sted og handle
ulmus Besvaret October 21, 2005 Rapporter Besvaret October 21, 2005 Jeg købte mine seneste briller hos Synoptik i Mobilia og sparede ca. 3000 Dkr. :th2:
dan Besvaret October 24, 2005 Rapporter Besvaret October 24, 2005 Her er et link til DR's Rabattens indlæg om dette emne. http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/ditsparetip.htm?&gbCmd=showSearchResult&query="briller"
Guest Mie Besvaret October 24, 2005 Rapporter Besvaret October 24, 2005 Der er ikke noget nyt i mit indlæg i denne tråd, men jeg må lige ud med det alligevel. Talte med en kollega i fredags, som havde den lækstre Chanel-brille. Hun fortalte, den var købt i Malmø til halv pris af, hvad den kostede i Dk. Jeg giver dog også andre ret i LouisNielsen i Dk - der har jeg min egen brille fra, som jeg selv synes er super flot, selvom den ikke er et kendt mærke :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu