Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

FYI Så står de gud hjælpe mig og deler girokort ud ved strandvejen.... (Højresving forbudt :rolleye::rolleye: ) Er det alle de cyklister som kommer gennem tunnelen man satser på at beskytte! Jeg mener vi havde en snak om at en eller anden skulle fræse det skilt ned! Kom frisk... Jeg giver en kasse bajere. ( :fight: Tårnby Polisen)

Besvaret
FYI Så står de gud hjælpe mig og deler girokort ud ved strandvejen.... (Højresving forbudt :rolleye::rolleye: ) Er det alle de cyklister som kommer gennem tunnelen man satser på at beskytte! Jeg mener vi havde en snak om at en eller anden skulle fræse det skilt ned! Kom frisk... Jeg giver en kasse bajere. ( :fight: Tårnby Polisen)
Det er et kæmpe mysterium, hvorfor det højresving er forbudt. Nu har jeg boet på Amager i over 4 år og jeg har aldrig forstået det..
Besvaret

Nu er kriminaliten i kbh jo ikke særlig stor. Der bliver ik skudt me pistol på åben gade, solgt stoffer, voldtaget folk eller noget. Så derfor kan policen jo bruge tid på at hive penge ind fra folk som drejer til højre hvor man ikke må osv. Så kan skatten jo sænkes når de alligevel er en selvfinanserende instans.. Eller noget...

Besvaret
Det er et kæmpe mysterium' date=' hvorfor det højresving er forbudt. Nu har jeg boet på Amager i over 4 år og jeg har aldrig forstået det..[/quote'] Det er en beslutning som Tårnby Kommune i sin tid fik gennemtrumfet. Borgmesteren/politikerne i denne kommune har nogle helt særlige meninger om trafik. Det gælder ikke om at lave fremkommelighed for bilister - snarere det modsatte. Der foreligger bl.a. en plan om at lukke Amager Strandvej - så vidt jeg husker nogenlunde tæt på kommunegrænsen mod København. Den såkaldte Kystvej fra Lufthavnen til Dragør var ønsket at Dragør Kommune, Københavns Amt og Lufthavnen i længere tid - men den skulle jo gå igennem Tårnby Kommune. Selvfølgelig ville Tårnby Kommune ikke være med til det. Efter meget lang tids tovtrækning blev vejen alligevel etableret - til stor glæde for trafikanter til og fra Dragør. En ekstra til- og frakørselsmulighed til Lufthavnsmotorvejen - til aflastning af "18" Tårnby - var oprindelig aftalt mellem Tårnby og København. Der blev lavet en del forberedende arbejde (ved Finderupvej i Tårnby). Nu er sagen imidlertid gået i udvalg - og har været det i flere år - og trafikanterne fra Vestamager må enten køre til Englandsvej eller Sjællandsbroen for at komme på motorvejen.
Besvaret
Det er en beslutning som Tårnby Kommune i sin tid fik gennemtrumfet. Borgmesteren/politikerne i denne kommune har nogle helt særlige meninger om trafik. Det gælder ikke om at lave fremkommelighed for bilister - snarere det modsatte. Der foreligger bl.a. en plan om at lukke Amager Strandvej - så vidt jeg husker nogenlunde tæt på kommunegrænsen mod København. Den såkaldte Kystvej fra Lufthavnen til Dragør var ønsket at Dragør Kommune, Københavns Amt og Lufthavnen i længere tid - men den skulle jo gå igennem Tårnby Kommune. Selvfølgelig ville Tårnby Kommune ikke være med til det. Efter meget lang tids tovtrækning blev vejen alligevel etableret - til stor glæde for trafikanter til og fra Dragør. En ekstra til- og frakørselsmulighed til Lufthavnsmotorvejen - til aflastning af "18" Tårnby - var oprindelig aftalt mellem Tårnby og København. Der blev lavet en del forberedende arbejde (ved Finderupvej i Tårnby). Nu er sagen imidlertid gået i udvalg - og har været det i flere år - og trafikanterne fra Vestamager må enten køre til Englandsvej eller Sjællandsbroen for at komme på motorvejen.
Tak for info. Hmm Amager Standvej er også tæt trafik om sommeren, især efter de åbnede standparken. Nu bor jeg på i nærheden af holmsbladsgade og når jeg skal til lufthavnen eller til Sverige, plejede det at være en god vej men for pokker der er mange biler og folk der vader på vejen..
Besvaret

De var der igen.... For at det ikke skal være løgn så stod de der igen i går omkring kl. 17.00 og hyggede sig med at straffe de voldsomme overtrædelser..... - at dreje til højre :confused: Især hvis man så sætter det i kontrast til at der på ca. samme tid var opbygget en kø på 18 km på en af motorvejene (mener det var holbæk) hvor en glarmester lige havde tabt en omgang glas i et af sporene.... Da de over radioen for anden gang informerede om det en halv time efter det var sket, kunne de meddele at politiet nu var på vej for at få ryddet op...... Flot prioritering af færdsels politiet.... :fight:

Besvaret
Trafikanterne skal bare malkes....
.. Ja det skal de jo så ikke hvis de overholder loven .. Ja undskyld jeg kunne ikke lade være :tongue2:
Guest Palle...
Besvaret
Kan ikke finde noget....
Du skal soege i det dokument der kommer frem, altsa.... du skal soge 'paa denne' side og ikke i Taarnby's kommunes soegemaskine.,., Damn, det forstod jeg vist ikke engang selv...sig til hvis det lykkedes
Besvaret

Det er et sygt sted lige der ved höjre sving forbudt,en ting er at det er som för omtalt forbudt at dreje til höjre,men jeg kan ikke se systemet i hvornår der er grönt.Man holder der länge og så: yes,der er grönt i ca 3 sek. Hvorfor skal man staffes for at komme fra Sverige ?

Besvaret
Og så tror de at trafikken mindskes på Strandvejen? Hvis man SKAL til Kastrup' date= så kører man jo bare ned i rundkørslen og vender, spild af tid....:rolleye: Nu er området omkring Københavns Lufthavn jo heller ikke særlig trafikeret, så "thumbs up" for at man prøver på at få trafiken til at glide så glat så muligt :sick:
Det hele hænger jo ligesom sammen.. Kommer man fra Amager Strandvej, og skal hjem, så skal man også ned og vende i rundkørslen

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...