Johan Skrevet October 24, 2005 Rapporter Skrevet October 24, 2005 Hej Alle, Jeg er ved at kaste min computer ud af vinduet, hvis jeg spiller et spil der kræver lidt af grafikkortet er det begyndt at lave grafikfejl også genstarter computeren. Jeg troede at det var CPU'en der ikke fik køling nok men den ligger på kun 46 C. Jeg har kigget og køleren køre på grafikkortet og jeg har sat en køler ekstra der blæser ned på bagsiden af kortet. Er der nogen der har et gæt på hvad det kunne være galt?? Det er et Asus ATI Radeon 9800 PRO(128mb) Mvh. Johan
Gio Besvaret October 24, 2005 Rapporter Besvaret October 24, 2005 Hvis maskinen genstarter, så kan det også sagtens være en driver-fejl. Men den burde jo ikke "pludselig" dukke op, men være begyndt da du opdaterede din grafikkortdriver sidste gang. Har du prøvet at afinstalleret driveren TOTALT, derefter ind i fejlsikret tilstand og rydde op med eks. Driver Cleaner . Derefter genstarter du dyret, og beder Windows om IKKE at installere automatisk. Du henter (eller har gjort det allerede, inden du begyndte) den seneste driver fra ATi eller alternativt Omega´s version, som i nogle øjne er betydeligt bedre. En anden ting du kunne prøve, var at tjekke din AGP-hastighed i BIOS, og prøve at ændre den, og se om det gør en forskel. Og endelig skal du prøve at undgå at have ting som "Fast Write" o.l. enablet i softwaren. En sidste ting: Din "AGP Aperture Size" i BIOS kan du også prøve at lege lidt med. Sæt den dog ikke under 64MB, da du så disabler AGP Texture Acceleration under DirectX.
Malezar Besvaret October 24, 2005 Rapporter Besvaret October 24, 2005 Hvis der er grafik kort på motheboardet, kan du afinstallere dit ATI og tage det ud. Brug motherboard kortet. Evt check om dit spil kan kører på det eller om det også booter. Hvis ikke sæt dit ATI tilbage i, check at det sidder ordentligt, installer drivers fra Gio's post.
Johan Besvaret October 24, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 24, 2005 Jeg kigger på det men ellers har jeg lige købt et Gforce 6600 GT til en 1000,- kr så må det holde end til jeg får det andet tilbage fra Rep. Tak for hjælpen.....
Guest jxhab Besvaret October 25, 2005 Rapporter Besvaret October 25, 2005 Hej Alle, Jeg er ved at kaste min computer ud af vinduet, hvis jeg spiller et spil der kræver lidt af grafikkortet er det begyndt at lave grafikfejl også genstarter computeren. Jeg troede at det var CPU'en der ikke fik køling nok men den ligger på kun 46 C. Jeg har kigget og køleren køre på grafikkortet og jeg har sat en køler ekstra der blæser ned på bagsiden af kortet. Er der nogen der har et gæt på hvad det kunne være galt?? Det er et Asus ATI Radeon 9800 PRO(128mb) Mvh. Johan Hvilken Størmforsyning sidder der i din PC?
Johan Besvaret October 25, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 25, 2005 360 V. Men jeg har ikke haft nogle problemer før, jeg har alligevel brugt den hverdag det sidste 1,5 år.
Guest jxhab Besvaret October 25, 2005 Rapporter Besvaret October 25, 2005 360 V. Men jeg har ikke haft nogle problemer før' date=' jeg har alligevel brugt den hverdag det sidste 1,5 år.[/quote'] Nah det burde også kunne trække det, men jeg forstod du havde købt nyt gfx kort eller misforstod jeg det helt. For nyere kort trækker jo lidt mere strøm end ældre kort osv osv.. Men 360 burde være ok.
Johan Besvaret October 25, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 25, 2005 Ja jeg har købt et nyt, og det nye skal faktisk bruge en 400 w strømforsyning. Meeeen det er noget jeg køber på et tidspunkt
Guest jxhab Besvaret October 25, 2005 Rapporter Besvaret October 25, 2005 Ja jeg har købt et nyt' date=' og det nye skal faktisk bruge en 400 w strømforsyning. Meeeen det er noget jeg køber på et tidspunkt[/quote'] Ok. .Men du skal bare være opmærksom på det. Et af symptomerne er at maskinen tilfældigt rebooter osv.. Det er typisk fordi den mangler strøm.
Johan Besvaret October 25, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 25, 2005 Yes, yes, det har jeg fået at vide. Men det er også "ok" på det nye kort men det gamle skulle meget gerne have Juice nok. Men jeg skal hjem i aften og kigge alt det igennem som Gio skrev
Guest Trinity Besvaret October 28, 2005 Rapporter Besvaret October 28, 2005 Tjek også lige dine temperaturer..... Det kan sagtens være din CPU eller dit GFX der bliver for varmt.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu