Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Igår på vej hjem med toget, kom det evige spørgsmål op igen. Der kommer en person ind i toget, finder den plads som han har pladsresevation til, får den person som sidder der til at flytte sig. Da der er andre i toget som gør indsigelser om at resevationen først gælder fra malmö central, bliver togpersonalet spugt til råds. Her er det så det danske personale som siger.. "tjae, vi får af vide at resevationen kun gælder fra malmö central, men vores svenske kolegaer får af vide at den gælder fra københavn.. forklaringen er at toget fra Danmark kører som regionaltog, men på den svenske side kører som IC3 tog, derfor opstår der det her kaos, men sigten var at der skulle laves fælles regler om hvad som gælder. tsk tsk.. Derfor kommer det nok an på hvilket personale som er med toget dansk/svensk for om man bliver smidt væk fra sin plads eller ej. om det hjælper noget at nægte at flytte sig ved jeg så ikke om giver anlæg til en bøde?

Besvaret

Jag har hört att reservationen inte gäller mellan Malmö och Köpenhamn. Man kan alltså inte kräva att folk ska flytta sig om man tex stiger på i Kastrup, och ska till Helsingborg. Då får man vänta tills man kommer till Malmö. Samma sak om man ska på andra hållet, då gäller den inte förrän efter Köpenhamn. Det har alltså med att göra åt vilket håll man reser!

Besvaret
Igår på vej hjem med toget, kom det evige spørgsmål op igen. Der kommer en person ind i toget, finder den plads som han har pladsresevation til, får den person som sidder der til at flytte sig.
Jeg har endu ikke oplevet at blive smidt væk, men jeg har da set det. Men står der ikke hvor denne pladsbillet gælder fra? Hvis der står Kastrup på pladsbilletten, og ikke kun på billetten, så er det vel Kastrup?
Da der er andre i toget som gør indsigelser om at resevationen først gælder fra malmö central, bliver togpersonalet spugt til råds. Her er det så det danske personale som siger.. "tjae, vi får af vide at resevationen kun gælder fra malmö central, men vores svenske kolegaer får af vide at den gælder fra københavn.. forklaringen er at toget fra Danmark kører som regionaltog, men på den svenske side kører som IC3 tog, derfor opstår der det her kaos, men sigten var at der skulle laves fælles regler om hvad som gælder. tsk tsk.. Derfor kommer det nok an på hvilket personale som er med toget dansk/svensk for om man bliver smidt væk fra sin plads eller ej. om det hjælper noget at nægte at flytte sig ved jeg så ikke om giver anlæg til en bøde?
Du får vel ikke en bøde, men det vil nok være en god idé at medbringe nogle kraftige headphones der kan overdøve den støj der kommer når du bliver siddende:-)) Anyway, jeg ved det som sagt ikke. Har ikke prøvet det endnu:-)
Besvaret

jeg mener fra hvad jeg har hørt i toget at på billetten står der fra københavn -> (et sted i sverige.. hvor de nu skal hen). Så afrejse er fra københavn, derfor er det jo også ret misvisende og kan kun give anledning til nogle konfrontationer i toget.

Besvaret
jeg mener fra hvad jeg har hørt i toget at på billetten står der fra københavn -> (et sted i sverige.. hvor de nu skal hen). Så afrejse er fra københavn' date=' derfor er det jo også ret misvisende og kan kun give anledning til nogle konfrontationer i toget.[/quote'] Er det billetten? Eller pladsbilletten? Det er jo to forskellige ting:-)
Besvaret

På Skånetrafikens hjemmeside stå der at der ikke kan reseveres plads på rejser over Øresund. Jeg har spurgt hos Skånetrafiken på Malmö Central og der siger de mellem Kastrup og Malmö C. Jeg har selv hårdnakket nægtet at flytte mig flere gange, og en enkelt gang truet med "et par flade" - dog kun indtil jeg rejste mig op... (205cm høj, skaldet og i fuld uniform incl. håndjern, Maglite mm) så kunne han sgu ikke nå op til mine kinder alligevel... Og med valget mellem at "blive revet rundt" eller forsvinde, så luskede han af. Jeg ville sgu ellers gerne ha´lavet en "midterskildning" på han med Magliten.........

Besvaret
På Skånetrafikens hjemmeside stå der at der ikke kan reseveres plads på rejser over Øresund. Jeg har spurgt hos Skånetrafiken på Malmö Central og der siger de mellem Kastrup og Malmö C. Jeg har selv hårdnakket nægtet at flytte mig flere gange, og en enkelt gang truet med "et par flade" - dog kun indtil jeg rejste mig op... (205cm høj, skaldet og i fuld uniform incl. håndjern, Maglite mm) så kunne han sgu ikke nå op til mine kinder alligevel... Og med valget mellem at "blive revet rundt" eller forsvinde, så luskede han af. Jeg ville sgu ellers gerne ha´lavet en "midterskildning" på han med Magliten.........
Tjah, så kan det jo godt være som både birkster1977 og Mohlin siger. Man kan reservere fra Kbh. H -> Malmö C, men ikke fra Malmö C -> Kbh. H? Som Moerke siger... Meget mærkeligt firma...
Besvaret

Den seneste forklaring, jeg har fået af en dansk togfører er, at hvis pladsreservationen/billetten er udstedt i Sverige, så gælder den fra f.eks. København, men hvis den er udstedt i Danmark gælder den først fra Malmö. Svenskerne kan "kun" udstede 20 pladsbilletter afgang, men de gælder altså hele den strækning, som de er udstedt til. Danskerne har forsøgt at få ens regler, men svenskerne er p.... stædige. :confused::sick:

Besvaret

PS: Jeg nægter at rejse mig, med mindre man bærer mig væk (det får de meget svært ved!!). Det må sq da være nok, at man hver morgen er nødt til at stå op, fordi toget er fyldt totalt op allerede i Malmö. :thumbdown Vi der står på i Svågertorp betaler da samme takst, som dem fra Malmö C.

Besvaret

Jeg vil nok også sige at svågertorp er rimlig presset om morgenen, men har fundet ud af at hvis man stiger ind på midten af togsættet så er der næsten altid pladser at finde, de gange jeg tager med som er delvist 6:51 og 7:51. Antallet af passagere er også steget kraftigt i de par år jeg har boet i malmö, men togsættet er ikke blevet længere af den grund?!. Er der i grunden nogen som ved om der i forbindelse med city-tunnelen bliver indsat hurtig-tog til DK? (jeg syntes jeg overhørte en samtale om det den anden dag).

Besvaret
i skal da bare tage med den jeg er med. Der er masser af pladser... der 5:42
:D Jeg er glad for jeg langt om længere har fået købt mig en bil, til at pendle i. For var der endelig plads en morgen på svågetorp, ja så var toget 30 minutter forsinket, ved ankomsten.
Besvaret

Dalbjerg, hvor langt ind mod byen skal du om morgenen? Jeg har flere gange oplevet, at DSB (eller hvem det er) ikke har været i stand til at få mig frem til tiden een eneste gang i en hel uge - Lige nu er jeg ved at lave et rekordforsøg, hvor vi indtil videre er oppe på 7 arbejdsdage i træk, uden at komme frem til tiden. (Umiddelbart en fordel at ens chef er med samme tog - så kan man spare en del på forklaringerne ;)) Derfor overvejer jeg kraftigt at begynde at køre fra starten af det nye år. Jeg gruer bare for hvor længe jeg kommer til at holde på R3, da jeg skal op til afkørsel 17 (Charlottenlund). Jeg vil dog mene at det må kunne gøres på en times tid fra Svågertorp til Charlottenlund. Hvor lang tid bruger i i bilen om morgenen (og aften)?

Besvaret

Ok .. Så vil det passe meget godt med ca. 1t15 om morgenen. Syntes at kunne fornemme at trafikken løsner sig omkring hvor jeg kører af ... Så vil jeg kunne spare over 1 time om dagen, og være noget mere sikker på at nå frem til tiden. Desuden koster 1 mnds brobizz kun et par hundreder mere end et 1:a klass togkort, til gengæld er fradraget væsenligt større ... Selvfølgelig kunne jeg nøjes med et 2:a klass togkort og så bare sætte mig på 1:a klass alligevel - det lader til at være alm. accepteret. Nå, det var vist ikke det tråden handlede om i første omgang. ;)

Besvaret
Dalbjerg, hvor langt ind mod byen skal du om morgenen? Jeg har flere gange oplevet, at DSB (eller hvem det er) ikke har været i stand til at få mig frem til tiden een eneste gang i en hel uge - Lige nu er jeg ved at lave et rekordforsøg, hvor vi indtil videre er oppe på 7 arbejdsdage i træk, uden at komme frem til tiden. (Umiddelbart en fordel at ens chef er med samme tog - så kan man spare en del på forklaringerne ;)) Derfor overvejer jeg kraftigt at begynde at køre fra starten af det nye år. Jeg gruer bare for hvor længe jeg kommer til at holde på R3, da jeg skal op til afkørsel 17 (Charlottenlund). Jeg vil dog mene at det må kunne gøres på en times tid fra Svågertorp til Charlottenlund. Hvor lang tid bruger i i bilen om morgenen (og aften)?
Jeg kører selv op af M3, til Lyngby. Det passer meget godt med en lille times tid. Belastende med det vejarbejde, men hvad, de er jo allerede færdige i 2008 :sick:
Besvaret

Well, 9 days and counting... I dag var rekorden ... tog hjemme fra 7:50 (Nydala) - var i Charlottenlund 9:50. Godt nok er vi jyder vant til at tingene ikke går så stærkt, meeeen... Så der er nok ikke så meget tvivl om, at det bliver bilen fremover...

Besvaret

Hejsa, som togfører samt salgsmedarbejder kan jeg bekræfte , at svenskerne ikke kan reservere plads på strækningen København - Malmø (på papir JA, men praksis NEJ), men det skal siges at reglerne er ved at blive lavet om, så nogle direkte afgange (Kh-Gøteborg/Kh-Kalmar) bliver med plads reservation, så os pendlere venter os endnu dårlige tider, altså at skulle afgive plads mellem den strækning bliver meget normalt i fremtiden. Vi kan så håbe på flere afgange på den strækning og forholdene bliver desværre værre og værre, TOG TIL TIDEN må vente endnu.

Besvaret

Ulmus> I dag var jeg med tog ... De 9 er antallet af dage hvor jeg ikke er nået frem til forventet tid, ud af ... 9 dage :( Dog kom jeg rent faktisk hjem til tiden i dag ... Der går desværre lidt tid før jeg kan begynde at køre på arbejde ... Har lige solgt bilen, og skal ha fundet det rigtige først... Men et eller andet sted passer en diesel og cabriolet ikke sammen... :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...