Guest Mogens Skrevet November 2, 2005 Rapporter Skrevet November 2, 2005 Jeg bor i DK og har købt en bil Tyskland. Den skal jeg have med mig, når jeg flytter til Sverige ultimo december 2005. For at være på forkant med denne flytning, ønsker jeg at få en synstid således, at jeg har bilen på svenske plader fra day one. Imidlertid vil de offentlige myndigheder ikke svare mig på, om bilen er at betragte som flyttegods eller importvogn - der er tilsyneladende forskel jvf. web-siden fra Bilprovningen/Vägverket? Træls - måske jeg skulle skaffe mig en stråmand...
Miriam Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 Til at starte med så kan du ikke få en synstid uden et svenskperson nr. Og det du skal have er en indregistreringstid til en importbil.
Gio Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 Biler kan ikke kategoriseres som flyttegods, desværre. Så det er ren eksport ud af DK (penge tilbage fra T&S), og så import ind i Sverige. Her skal du så betale skrotnings-avgift m.m. Så er du kørende. Det der tager tid, er at få den værdi-fastsat i DK. Du skal ihvertfald igang nu, hvis du skal have bilen med til december!
boysen Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 Det kræver rigtig god tålmodighed at vente på værdifastsættelsen.... Jeg har p.t. ventet 2 måneder på en faststættelse...... Hvis man ringer og rykker dem, får man bare at vide at de intet kan se... de dukker bare op fra vuderingsfolkene løbende Men sidst jeg talte med dem mente de dog at det brude ske noget inden for et par uger..... Så december kan du vist godt glemme!
Miriam Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 Hmm som jeg forstå ham så er den ikke på plader i DK? Hvis den er på plader skal du regne med en mdr, før du har den endelig vurdering, vi har lige været igennem det. Og det var kun fordi vi rykkede!
macman Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 Intet personnr. Jeg havde ellers håbet på at lave samme finte, dog uden bil pt. da jeg er igang med at støve en VW Touran 2.0 TDI Highline DSG op i Tyskland og havde regnet med at købe den, lade den stå i Tyskland og tage ned og hente den dagen før jeg flytter til Malmö (1.dec.) og så få den synet samme dag (og i forvejen have bestilt tid). Men det går jo ikke hvis jeg første får mit svenske personnr. den 1. dec..... Nogen der har andre gode idéer til hvordan det skal fixes.
Guest Mogens Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 Hmm som jeg forstå ham så er den ikke på plader i DK? Hvis den er på plader skal du regne med en mdr, før du har den endelig vurdering, vi har lige været igennem det. Og det var kun fordi vi rykkede! Jeg ved alt om import og export - bilen er ikke dansk (skriver jeg faktisk). http://bilimport.tkrath.dk (server nede idag dfen 2/11) Nuvel - jeg må vel vente på mit svenske personnummer medmindre, jeg finder en "svensk" stråmand, der kan hyre en tid?
Miriam Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 Undskyld men hvis du ved alt om det, hvorfor fanden spørg du så ??
thomas_lund Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 Hehe - ikke så spydig Miriam ;-)
Gio Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 Undskyld men hvis du ved alt om det' date=' hvorfor fanden spørg du så ??[/quote']/me undrer sig også lidt...*hmm*
Guest Mogens Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 /me undrer sig også lidt...*hmm* Fordi folk bevæger sig over i et andet emne, der omhandler udførsel af en dansk bil til Sverige - skriver jeg jo netop ikke noget om :)
Peter H. Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 Mogens: jeg kan godt hjälpe dig... Ring imorgen og vi finder ud af noget :):)
Gio Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 Normalt befinder bilen sig jo sammen med sin ejer... Men så udtryk dig lidt mere specifikt næste gang, din gøjser! ;)
Guest Mogens Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 /me undrer sig også lidt...*hmm* Debatten afsporedes til at omhandle en dansk bil, der flyttedes til Sverige - og dét er der jo ikke tale om :) Jeg har købt en tysk bil, der flytter med til Sverige, når jég flytter. Og den skal såmænd blot igennem et svensk syn således, at jeg er flyvende fra dag eet. Løsningen er at trimme processen således, at jeg får folkeregisteret til at udarbejde mit internordiske flyttebevis - så jeg kan få et svensk personnummer og dermed en synsdato...
Guest Mogens Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 Mogens: jeg kan godt hjälpe dig... Ring imorgen og vi finder ud af noget :):) OK - thanx
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu