Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

På sunddirekt.com står:¨ "Den danske indkomstskat består af: - Kommuneskat, amtsskat og statsskat. - Medlemmer af den danske folkekirke betaler desuden kirkeskat." Og på folkekirken.dk står: "Du bevarer dit medlemskab af folkekirken, hvis du flytter til udlandet. Ønsker du, at dit medlemskab skal ophøre, efter at du er flyttet til udlandet, skal du melde dig ud." Jeg opdagede pludselig at vi ikke længere betalte kirkeskat og ringede til skatøresund, hvor jeg fik afvide at det var fordi vi ikke kunne være medlem af folkekirken når vi var flyttet ud af landet. Er der nogen der har en god forklaring??? For jeg har ikke meldt mig ud.

Besvaret

Du er og forbliver medlem af folkekirken til den dag du melder dig ud. Vi fik forklaringen at det ikke administrativt kan lade sig gøre at opkræve kirkeskat, når man er bosat i udlandet. Hvad den præcise forklaring til er dette, og om den er god eller ej aner jeg ikke. Men det er SkatØresund, (igen!!!) der ikke helt har styr på detaljerne.

Besvaret
Fint nok. Jeg syntes nemlig ikke de bare kunne smide os ud.
LOL, du skal nok komme i indviet jord til en god pris når det er tid:)
Besvaret

Den korrekte forklaring på hvorfor begrænset skattepligtige ikke betaler kirkeskat er, at der skal være hjemmel i loven til at opkræve kirkeskat for begrænset skattepligtige, dvs. det skal stå et eller andet sted. Men da det ikke står nogen steder, skal begrænset skattepligtige ikke betale kirkeskat. Men man er medlem af folkekirken, med mindre man melder sig ud.

Besvaret

Vi meldte os skriftligt ud da vi flyttede (mest fordi vi ikke anede vi ikke ville blive opkrævet) og meldte os så ind i den svenske. Det gjorde vi så til gengæld fordi vi gerne ville giftes i den kirke der ligger i vores by. Vores børn er så også blevet døbt der. I Sverige betaler man kirkeskat efter ens indkomst. En eller anden pris per tusind kroner man tjener. Og da vi ikke har noget indkomst i Sverige............guess what - vi har endnu ikke set en opkrævning - ganske som med ejendomsskatten. Og jeg rykker altså ikke :-)

Besvaret
Vi meldte os skriftligt ud da vi flyttede (mest fordi vi ikke anede vi ikke ville blive opkrævet) og meldte os så ind i den svenske. Det gjorde vi så til gengæld fordi vi gerne ville giftes i den kirke der ligger i vores by. Vores børn er så også blevet døbt der. I Sverige betaler man kirkeskat efter ens indkomst. En eller anden pris per tusind kroner man tjener. Og da vi ikke har noget indkomst i Sverige............guess what - vi har endnu ikke set en opkrævning - ganske som med ejendomsskatten. Og jeg rykker altså ikke :-)
Hvor er det man melder sig ind henne?
Besvaret

Ja men äder de ikke Gedeköd!!!!!!!!!!!!!! Adrrrrrrrrrrrrrrrr. Eller kan man få färdigstegte stegeben fra Sverige med sig i Valhalla, så kommer jeg også.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...