sohl Skrevet November 7, 2005 Rapporter Skrevet November 7, 2005 Har snart læst alle sider på dette forum, for at hitte ud af hvem der tilbyder Internet til dem der ikke har et ”fungere” fastnetsnummer i hjemment, men kun stikket til telefonen i væggen (altså ikke et LAN stik (RJ45)). Er der nogle der kan hjælpe med en udbyder der tilbyder sin tjeneste i 212 11 Malmö området. Per
Gio Besvaret November 7, 2005 Rapporter Besvaret November 7, 2005 "Stikket i væggen" er jo normalt noget din forening administrerer, da det ofte er et lokalt natværk i fastigheten/bygningen. Der har sikkert været noget engang, og derfor ender dine kabler nu nede i et skummelt kælderrum, hvor de ikke er termineret i andet end spindelvæv ;) Det er et muligt scenarie, ihvertfald...men din forening må kunne svare dig på hvad det har været brugt til. Jeg går ud fra at du har tjekket op på, om foreningen rent faktisk tilbyder bredbånd!? Hvis de ikke gør det, så skal du nok over og have noget ADSL-snask over dit telefon-kobber. Og dér kan de fleste store udbydere være behjælpelige. Og det er jo ikke længere nødvendigt med fastnet-nummer hos Telia, for at få ADSL. Så det er bare at komme igang med at undersøge mulighederne.
bluee Besvaret November 8, 2005 Rapporter Besvaret November 8, 2005 Gio hvor ser du det med Telia? Er det ikke bare de har fået en dom om at de ikke kræve fastnet-nummer men at de blot har valgt at anke den?
Guest Trine Besvaret November 8, 2005 Rapporter Besvaret November 8, 2005 Gio hvor ser du det med Telia? Er det ikke bare de har fået en dom om at de ikke kræve fastnet-nummer men at de blot har valgt at anke den? Jo men nu har de accepteret den. Mod at kunne kræve en mindre ekstrakostnad for leje af kobber (80 sek tror jeg). Men det er absolut ikke noget de skilter med. Jeg har fået ADSL gennem Telia (tidl Bo-Lina kunde) og selvom de har forsøgt, er det ikke lykkedes dem at tvinge mig til at oprette fastnet. Venter dog stadig på den første regning for at se den endelige kostnad.
sohl Besvaret November 9, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret November 9, 2005 Tak for hjælpen Jeps min ejendom tilbyder ikke ADSL! Så ejg må i gang med Telia.. har skrevet en e-mail til dem.. men den svare de ikke på.. så der er nok kun en vej. At ringe! Snaks
Gio Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Jeps min ejendom tilbyder ikke ADSL! Så ejg må i gang med Telia.. har skrevet en e-mail til dem.. men den svare de ikke på.. så der er nok kun en vej. At ringe!Nu er det nok de færreste foreninger der tilbyder ADSL til deres beboere - men snarere et LAN-produkt koblet op mod en internet-udbyder(ISP). Derfor dit netværks-stik i væggen (RJ45). Men det er nok det samme du mener...at de ikke tilbyder noget internet overhovedet.(?)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu