Plesner Skrevet November 8, 2005 Rapporter Skrevet November 8, 2005 Så skulle det være muligt at få bredbånd via telejacket i bunkeflostrand, men hvad jeg har kunnet nå frem til så er det indtil videre kun 8 mbit de kan levere og ikke de 24mbit der er muligt. er der nogen som har fundet en anden mulighed i bunkeflo, som kan levere mere end 8mbit?
Guest ThomasO Besvaret November 8, 2005 Rapporter Besvaret November 8, 2005 Hvor i Bunkeflo bor du, er det i nybyggeriet eller det gamle kvarter? En af mine venner bor i det gamle kvarter nede ved tanken, og han han nemlig kun få en skod 512 fra Telia. Som for det ikke er løgn ikke har virket ordenligt i 1 år.
Plesner Besvaret November 9, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret November 9, 2005 Trollsländegatan, så det er i det nyere område. Hvis ham din makker har Canal Digital Kabel, så kan han få 2mbit over det for ca. 400 skr om md. Det har jeg pt. og det kører uåklageligt
BS Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Omvendt kan man så spørge. Hvor tit kan man udnytte mere end 8 mbit? Med min 10 mbit havde jeg reelt aldrig mere end 8 mbit og yderst sjældent at den kunne udnyttes op til. Men nej kender ikke til andre muligheder for mere end 8 mbit
Guest ThomasO Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Plesner: Det er fordi han har en dejlig 50.000 kr server stående som han ikke kan bruge til sit firma, da han hænger på en Telia ADSL med dialin, så når linien ryger skal han vente på hans linie "timer ud efter 15 min" inden han kan connecte igen. Selv om det er sat op i routeren, og det er jo ikke det bedste grundlag for et forretnings server. Produkt og linie sucks bigtime. Og naturligtvis kigger Telia stadigt på sagen med stor alvor. Så det han er ude efter er en FastIP line, men måske han kan bruge en som din, og software forwarde domænet til sin PC istedet for. Brizz: Hiver du da aldrig po**' fil* ...øh... jeg mener virkeligt store og mange filer ned fra nettet, det gør vi andre da... Jeg skal nok få udnyttet en 24Mbit flat out.... :D
willerup Besvaret November 10, 2005 Rapporter Besvaret November 10, 2005 Omvendt kan man så spørge. Hvor tit kan man udnytte mere end 8 mbit? Med min 10 mbit havde jeg reelt aldrig mere end 8 mbit og yderst sjældent at den kunne udnyttes op til. Men nej kender ikke til andre muligheder for mere end 8 mbit Freenet + VOIP == INET > 24Mbit
Plesner Besvaret November 10, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret November 10, 2005 ja hvis man har en dyn. IP så kan man altid benytte forwards som dyndns osv.
Plesner Besvaret November 10, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret November 10, 2005 Brizz: Mht. udnyttelse af en 24 mbit, så mener jeg at det er en forældet tankegang at snakke om at man kan "udnytte" sin linie fuldt ud. Jeg mener aldrig at man kan få båndbredde nok, og det er ikke fordi jeg vil leeche amok. Derimod mener jeg at det er et spørgsmål om hvad man stiller af krav til internetadgangen. Hvorfor skal det tage 20 sekunder at åbne en pdf fil. hvorfor vente på at en hjemmeside overhovedet hentes. hvorfor bør information på nettet ikke være tilgængelig asap, uanset hvilken form det findes i ?
BS Besvaret November 10, 2005 Rapporter Besvaret November 10, 2005 Brizz: Mht. udnyttelse af en 24 mbit' date=' så mener jeg at det er en forældet tankegang at snakke om at man kan "udnytte" sin linie fuldt ud. Jeg mener aldrig at man kan få båndbredde nok, og det er ikke fordi jeg vil leeche amok. Derimod mener jeg at det er et spørgsmål om hvad man stiller af krav til internetadgangen. Hvorfor skal det tage 20 sekunder at åbne en pdf fil. hvorfor vente på at en hjemmeside overhovedet hentes. hvorfor bør information på nettet ikke være tilgængelig asap, uanset hvilken form det findes i ?[/quote'] Hvis det tager 20 sec at åbne en pdf fil så er det ikke din internet forbindelse men din puter den er gal med i 9 ud af 10 tilfælde vil du aldrig mærke forskel på en 8 eler 24 mbit
Plesner Besvaret November 11, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret November 11, 2005 Det er så også typer som dig der bliver stående i den samme kø i supermarkedet selvom der åbner en kasse mere ved siden af som er helt fri :-) Og hvis du mener at der ikke er nogen forskel på 8 og 24 mbit, så mener du vel heller ikke at der er nogen forskel på 2 2/3 mbit og 8 mbit forholdet er jo det samme...
Guest jxhab Besvaret November 13, 2005 Rapporter Besvaret November 13, 2005 Det er så også typer som dig der bliver stående i den samme kø i supermarkedet selvom der åbner en kasse mere ved siden af som er helt fri :-) Og hvis du mener at der ikke er nogen forskel på 8 og 24 mbit, så mener du vel heller ikke at der er nogen forskel på 2 2/3 mbit og 8 mbit forholdet er jo det samme... Fordelen ved en større internet forbindelse, viser sig kun når du henter store ting. Hvis du loader f.eks www.sunddebat.com, så er det tvivlsomt du mærker den store forskel på 4, 8 eller 24mbit. De fleste hjemmesider, med mindre det er streaming eller store flash film, fylder få antal hundrede kilobyte og det kan du ikke mærke forskel på. Måske hvis du sidder og måler milisekunder. Henter du derimod store filer, så er det et spørgsmål om hvor hurtigt din linie er, men også hvor hurtig afsenderens upstream er. Har du 24mbit og afsenderen har 256kbit, så kommer du alligevel ikke til at udnytte mere end 256kbit. Nu har jeg haft 8 mbit i nogle dage og jeg kan ikke mærke den store forskel, med mindre jeg henter store filer, men jo større båndbrede du har, jo mere skuffet vil du blive over hvor få sites som egentlig lukker op for sluserne når der skal hentes store ting. Hvis det tager lang tid at åbne pdf filer, så er det ikke internet linien men din computer der er flaskehalsen og specielt pdf'er har ry for at være langsomme, hvilket også er derfor Adobe har lavet en "forbedret" loade tid i deres nye Acrobat Reader Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du henter og hvor du surfer, men surfer du på alm. hjemmesider som indeholder grafik og tekst så er alt over 128kbit fint.. .
Guest ThomasO Besvaret November 13, 2005 Rapporter Besvaret November 13, 2005 Hvem er det du svarer? Hvis det tager lang tid at åbne pdf filer, så er det ikke internet linien men din computer der er flaskehalsen og specielt pdf'er har ry for at være langsomme, hvilket også er derfor Adobe har lavet en "forbedret" loade tid i deres nye Acrobat Reader Det er simpelthen ikke rigtigt. Så ville vedkommende have så mange andre problemer med hastigheden på PCen at adobe ikke udskiller sig særligt. Dokumenterne fra Adobe tager som regel lidt tid at hente ned. Iøvrigt har Adobe skidt i nælderne ret kraftigt, fordi de i deres tidligere versioner ikke tog højde for at der var noget der hed copyright på fonts. Det tager den nye Adobe 7 højde for. Dvs at har du ikke de fonts installeret som adobe skal godkende, kan du risikere enten at der indsættes default fonts, eller også kommer der ren maskinkode.... Men nu er det jo ikke alt PDF der bliver genereret i Adobes produkter (AcrobatCreator, Destillerserver, m.fl.) der findes et hav af pdf serverløsninger på markedet. Så forleden en virksomhed der anvendte 50 linier perlscript til at generere pdf. Så fra v.7 og fremad - skal der nok gå kludder i nogle ting. Hvad kan man så gøre ved det? Beholde en installationsfil med v.6 eller 5 hvis man handler med mellemøsten og fjernøsten, da de har et yderst afslappet forhold til licenser og copyright, og tit sender PDF herop der er ulæselige i de nye readere. (Løste faktisk sådan en sag i Fredags ) Vedr de hurtige linier.... gu kan man da udnytte dem. Den almindelige surfer er jo slet ikke i betragtning her. Det er fremtidsikring af en linie hvor man allerede kan begynde at købe film m.v. over internettet. 24Mbit har intet med surf at gøre. Til privat netværk kan de dog godt udnyttes, da mange har private servere der står rundt omkring, og det er dejligt at kunne hente en backup lidt hurtigt. For nyligt sad jeg hjemme og installerede adskillige Microsoft SMS programpakker, på min bærbare fra firmaet over VPN.
Guest jxhab Besvaret November 13, 2005 Rapporter Besvaret November 13, 2005 Hvem er det du svarer? Det er simpelthen ikke rigtigt. Så ville vedkommende have så mange andre problemer med hastigheden på PCen at adobe ikke udskiller sig særligt. Dokumenterne fra Adobe tager som regel lidt tid at hente ned. Iøvrigt har Adobe skidt i nælderne ret kraftigt, fordi de i deres tidligere versioner ikke tog højde for at der var noget der hed copyright på fonts. Det tager den nye Adobe 7 højde for. Dvs at har du ikke de fonts installeret som adobe skal godkende, kan du risikere enten at der indsættes default fonts, eller også kommer der ren maskinkode.... Men nu er det jo ikke alt PDF der bliver genereret i Adobes produkter (AcrobatCreator, Destillerserver, m.fl.) der findes et hav af pdf serverløsninger på markedet. Så forleden en virksomhed der anvendte 50 linier perlscript til at generere pdf. Så fra v.7 og fremad - skal der nok gå kludder i nogle ting. Hvad kan man så gøre ved det? Beholde en installationsfil med v.6 eller 5 hvis man handler med mellemøsten og fjernøsten, da de har et yderst afslappet forhold til licenser og copyright, og tit sender PDF herop der er ulæselige i de nye readere. (Løste faktisk sådan en sag i Fredags ) Vedr de hurtige linier.... gu kan man da udnytte dem. Den almindelige surfer er jo slet ikke i betragtning her. Det er fremtidsikring af en linie hvor man allerede kan begynde at købe film m.v. over internettet. 24Mbit har intet med surf at gøre. Til privat netværk kan de dog godt udnyttes, da mange har private servere der står rundt omkring, og det er dejligt at kunne hente en backup lidt hurtigt. For nyligt sad jeg hjemme og installerede adskillige Microsoft SMS programpakker, på min bærbare fra firmaet over VPN. Nu snakkede jeg generelt om loade tiden af en PDF som var hentet ned, men som jeg også skrev og som du selv skriver så har Adobe haft load problemer. men nok om det. Jeg er helt enig omkring det andet og som jeg skrev så ved jeg ikke hvad vedkommende bruger sin linie til. Men man skal bare huske at det gør ingen forskel om man har en milliard megabit i downstream hvis afsenderen sidder med et modem og det var egentlig min pointe. Til film streaming (som jeg også nævnte) så er det noget helt andet, så er 10-11mbit helt fint til DVD kvalitet, så vidt jeg husker og så er det jo en fordel at have stor båndbrede. Til arbejsbrug som installering af SMS, udrulning af MSI osv så er det da også en fordel at have en stor linie. Vel og mærket hvis din arbejdsplads kan følge med f.eks. Nu er jeg slet ikke klar over hvad man har i upstream ved en 24mbit?
Guest jxhab Besvaret November 13, 2005 Rapporter Besvaret November 13, 2005 Hvem er det du svarer? Det er simpelthen ikke rigtigt. Så ville vedkommende have så mange andre problemer med hastigheden på PCen at adobe ikke udskiller sig særligt. Dokumenterne fra Adobe tager som regel lidt tid at hente ned. Iøvrigt har Adobe skidt i nælderne ret kraftigt, fordi de i deres tidligere versioner ikke tog højde for at der var noget der hed copyright på fonts. Det tager den nye Adobe 7 højde for. Dvs at har du ikke de fonts installeret som adobe skal godkende, kan du risikere enten at der indsættes default fonts, eller også kommer der ren maskinkode.... Men nu er det jo ikke alt PDF der bliver genereret i Adobes produkter (AcrobatCreator, Destillerserver, m.fl.) der findes et hav af pdf serverløsninger på markedet. Så forleden en virksomhed der anvendte 50 linier perlscript til at generere pdf. Så fra v.7 og fremad - skal der nok gå kludder i nogle ting. Hvad kan man så gøre ved det? Beholde en installationsfil med v.6 eller 5 hvis man handler med mellemøsten og fjernøsten, da de har et yderst afslappet forhold til licenser og copyright, og tit sender PDF herop der er ulæselige i de nye readere. (Løste faktisk sådan en sag i Fredags ) Udover det her bredbåndssnak, så er det egenlig en ret interessant ting du beskriver. Det er i hvert fald noteret, hvis jeg støder på det. Jeg synes dog at v7 har det bedre med downloadtider, men det kommer an på hvad jeg henter. Hvis jeg sidder og læser firewall whitepapers på flere hundrede sider, så er den stadig lidt tung.
Gio Besvaret November 13, 2005 Rapporter Besvaret November 13, 2005 Nu er jeg slet ikke klar over hvad man har i upstream ved en 24mbit?Et gæt: 24mbit!? ;) (Hvis forbindelsen er synkron, vel at mærke)
Guest jxhab Besvaret November 13, 2005 Rapporter Besvaret November 13, 2005 Et gæt: 24mbit!? ;) (Hvis forbindelsen er synkron' date=' vel at mærke)[/quote'] Nu var jeg lige inde og kigge på www.telia.se, det kunne jeg jo have gjort fra starten af.. =) "Upp till 24 Mbit/s nedströms och upp till 1 Mbit/s uppströms. Den hastighet du kommer upp till vid varje enskilt surftillfälle varierar" .. og på 8Mbit/s er det 0,8Mbit/s upstream.. Så det er altså adsl og ikke sdsl, hvilket ikke undrer mig til de priser..
Plesner Besvaret November 13, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret November 13, 2005 Da den 24 mbit er en ADSL linie er den Asynkron, og teknologien undertøtter teoretisk set ikke over 768 kbit i upload. Men sådan er der jo så meget. 56 kflex modemet havde også et teoretisk max på 28.000 baud, men med lidt matematik kan man jo trylle. Hvordan de kan love 1 mbit i upstream kan ved jeg ikke, men måske nogen kan forklare...
willerup Besvaret November 13, 2005 Rapporter Besvaret November 13, 2005 ...Hvordan de kan love 1 mbit i upstream kan ved jeg ikke' date=' men måske nogen kan forklare...[/quote'] Det gør de heller ikke. De lover op til 1Mbit i upstream... Lidt det samme som "priser fra...", så man skal være meget heldig for at komme op på teoritisk max:-)
Guest jxhab Besvaret November 13, 2005 Rapporter Besvaret November 13, 2005 Det gør de heller ikke. De lover op til 1Mbit i upstream... Lidt det samme som "priser fra...", så man skal være meget heldig for at komme op på teoritisk max:-) Ja der er altid noget overhead, så man kommer nok aldrig op på hvad man køber men indtil videre er jeg ganske tilfreds med mine 8mbit.. Men hvem ved måske skulle man overveje 24mbit når Telia kan levere til December..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu