Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Har læst på forumet et eller andet sted at der tales om en nedsættelse af vejafgift for nye dieselbiler med partikkelfilter der opfylder 2005 miljøkrav. Er der nogle der har hør noget mere. Vil afgiften kun blive nedsat i 3 år, for derefter at komme op på fuld pris, eller????

Besvaret
Har læst på forumet et eller andet sted at der tales om en nedsættelse af vejafgift for nye dieselbiler med partikkelfilter der opfylder 2005 miljøkrav. Er der nogle der har hør noget mere. Vil afgiften kun blive nedsat i 3 år' date=' for derefter at komme op på fuld pris, eller????[/quote'] Hele systemet for opkrævningen af fordonsskatt bliver lavet om til næste år og en dieselbil, der opfylder miljöklass 2005 bliver lidt billigere i skat, men dieselbilerne bliver stadig beskattet hårdere end benzinere for slet ikke at tale om :love: MILJÖÖÖ-BIIIILARRRRNAA, :tongue2: som det fremgår af forslaget, som sosserne vedtager sammen med museale marxist-leninister og militante minkkrammere http://www.regeringen.se/sb/d/3485/a/45555 :)
Besvaret

Ja det betyder for mig fölgende. Bil Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 110 hk med partikelfilter (miljöklasse 2005). CO2 udledning 138 gram/km Nuvärende vejskat = 5770 kr / år Ny vejskat grundsats 360 kr CO2 sats = (138-100)*15 = 570 Ialt disse 2 = 930 kr 930 skal så ganges med 3,5 = 3255 kr/år Det vil (så vidt jeg kan beregne) sige at jeg sparer 2515 kr pr år og det er da i orden.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...