Guest ThomasO Skrevet November 8, 2005 Rapporter Skrevet November 8, 2005 Er der nogen af jer der anvender Tips.dk med hensyn til onlinespil. Faktisk har jeg overvejet at prøve, men jeg bor jo faktisk i andet land end Danmark, Grønland eller Færøerne. Se nedenstående fra deres vikår: ____________________________________________________________ 1. Identitet og adgangskode Registrering som spiller hos Tipstjenesten kan kun foretages af en person, som er bosat i Danmark, Grønland eller på Færøerne, har dansk (herunder grønlandsk) eller færøsk CPR-nummer, er fyldt 18 år, (dog er aldersgrænsen 16 år ved bestilling af Spilkort) ikke er erklæret personligt konkurs og ikke er umyndiggjort eller sat under lavværgemål ____________________________________________________________ Endnu engang bliver vi diskrimineret af gammeldags lovgivning, der bare ikke kan håndtere nogen nytænkning. Linie 1 er jo klokkeklar, tror jeg nok. Jeg prøvede at ringe ind, og fik aldrig nogensinde et reelt svar, kun en sludder om tolkning og at de betød ikke så meget, jeg skulle bare opgive en co/adresse. (det fik jeg jo mundligt) Surt at hive en god 7èr hjem, og så få at vide den ikke gælder fordi man bor 22km for langt fra København. Hvad mon så med en lynlotto, der står jo ikke med fede typer - ADVARSEL -at den kun gælder for danskere med personnummer og bopæl i Riget. Hmmm...... har ikke rigtigt tænkt på det før nu.
BS Besvaret November 8, 2005 Rapporter Besvaret November 8, 2005 Gælder de samme regler da ved lynlotto?
Guest ThomasO Besvaret November 8, 2005 Rapporter Besvaret November 8, 2005 Det er jo det.... don?t know? Der står jo ikke rigtigt noget gør der?
BS Besvaret November 8, 2005 Rapporter Besvaret November 8, 2005 Ud fra det du citerer der vil jeg mene det kun er deres internet del der gælder de regler der.
Ronal Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 hmm.. Jeg er tilmeldt tips.dk, og der har ikke været nogle problemer endnu når de skulle udbetale gevinst, men man ved jo aldrig, hvis det er i mill. klassen...
Guest Trine Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Hejsa, jeg undersøgte det da vi flyttede da vi allerede der var tilmeldt tips.dk. Jeg fik følgende svar at havde jeg dansk cpr nummer og en dansk bankkonto, så skulle jeg bare udfylde adresse med en c/o adresse i DK så var det ikke et problem. Kan ikke lige finde mailen fra dengang med prøver lige at støve den op som dokumentation... Og pøj pøj iøvrigt
spinner Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Hejsa... Jeg har netop sendt en mail til Dansk Tipstjeneste for en lille måned siden, omkring netop det samme ... Efter sigende er det fordi de har en aftale landende imellem (code of conduct, kalder de det), om at det er ens bopælsadresse der er afgørende for hvilket land man må spille i. Fik også at vide, at hvis jeg havde en c/o adresse i danmark var det ikke et problem. Men fandt efterfølgende ud af, at en sådan adresse er noget formelt noget man får registreret i Folkeregisteret. Og det vil nok ikke harmonere særlig godt med mine bilplaner ;) Fik envidere at vide, at der er intet i vejen for at købe en fysisk kupon i Danmark.
Peter H. Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Thomas: jeg har bare reg min mor som bruger :):) så er der ikke noget at komme efter når de 22 mill skal ind på kontoen :):)
Nils Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Thomas: jeg har bare reg min mor som bruger så er der ikke noget at komme efter når de 22 mill skal ind på kontoen :):) Problemet bliver bare at få dem ud igen...
Guest ThomasO Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Peter: Når din mor ser de der 22 mill gå ind ...kender hun sgu da pludseligt overhovedet ikke til nogen der hedder Peter fra Sverige Jeg prøver at sende dem en mail, hvis de bekræfter det med /co adressen, så er mailen jo et juridisk bindende dokument. Altså hvis nu..... man kan jo blive paranoid af at tænke på det ikk? Det er jo det samme med Telmore, de ville bare have en co/ adresse hos et dansk bosat familiemedlem da jeg skulle beholde abb. der da jeg flyttede. Tror Moerke er tættest på noget konkret.
Guest Trine Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Jeg kan sgu ette finde den mail, desværre. Pisse irriterende. Men vi har opgivet forældreadresse som c/o og en dansk bankkonto. Iøvrigt kan jeg informere at man kan spille via svenskaspel.se. Der er millionerne flere (også omregnet i DKK) og det fungerer næsten ligesom tips.dk. Kan godt se #den lange# ikke er det samme men for Lotto er det vel ligefedt.
spinner Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Well, så kan jeg da lige poste den mail jeg fik fra tips.dk: --- Hej Frank Tak for din mail. Reglerne spilleselskaberne imellem bygger på et såkaldt code of conduct, som foreskriver at det er bopælsadressen, der er afgørende for hvilket land du må spille i. Vi er klar over, at reglerne er generende for danskere som opholder sig i udlandet, men har du en dansk c/o adresse i Danmark, vil det stadig være muligt at oprette en spilleaftale/spilkonto. Med venlig hilsen J***** S******* SvarCenter Dansk Tipstjeneste A/S Korsdalsvej 135 2605 Brøndby Telefon 36 37 19 99 kontakt@tips.dk --- Så det kommer vel an på hvad man lægger i c/o-adresse.
Guest Trine Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Nu sidder jeg og overvejer konceptet "code of conduct".... det betyder vel at dansk tipstjeneste har indgået en aftale med Svenska Spel om ikke at markedsføre sig i "deres område"= karteldannelse? Eller hvad?
spinner Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Samme diskution har vi haft :) Men eftersom Tips i forvejen har monopol i DK, så er reglerne sikkert i orden :(
Guest ThomasO Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Hmmm tak for svarene, så ka man jo godt oprette sig. Det er noget skod at finde gamle lottokuponer når man støvsuger bilen ikk....er et kvaj til det, nettjenesten er noget nemmere :D
thsk Besvaret November 10, 2005 Rapporter Besvaret November 10, 2005 Ja, men pas lige lidt på. Han skriver jo bare at man godt kan blive oprettet, men nævner ikke om du har ret til at få pengene udbetalt uden problemer hvis du reelt bor i Sverige og er fraflyttet folkeregistret. Det kunne jo fx. tænkes at Svenskerne ser et millionoverskud fra tips.dk som en indtægt som du skal betale skat af på trods af at det er beskattet i DK. Man ved aldrig. Jeg synes at svensk tipstjænst lyder som et bedre alternativ for svanskerne.
Miriam Besvaret November 10, 2005 Rapporter Besvaret November 10, 2005 Jeg har en kilde hos tips som jeg har spurgt og her er hans svar. Hvis du er dansk statsborger, har et dansk cpr nummer og en dansk bankkonto som du kan bruge som spillekonto kan du kaste dig ud i spillelidenskabens glæder her hos os på tips.dk
Guest ThomasO Besvaret November 10, 2005 Rapporter Besvaret November 10, 2005 Miriam: Du er da også kilden til alt fra BMW tuning til insiderviden.... Thnx... ;) thsk: Hvem kalder du en SVANSker
Miriam Besvaret November 10, 2005 Rapporter Besvaret November 10, 2005 Ja, det er altid godt med lidt kontakter :-)
Futz Besvaret June 11, 2006 Rapporter Besvaret June 11, 2006 I forlængelse af ovenstående tænker jeg lidt over beskatningsreglerne. - Hvis en dansker med bopæl i SE vinder i Viking lotto - nu Onsdags lotto (hvor kuponen er købt i danmark) er der så svaret skat af genvinsten. - Hvis en dansker med bopæl i SE vinder i Viking lotto - nu Onsdags lotto (hvor kuponen er købt i Sverige) skal der så svares skat af genvinsten selvom det jo intet har med arbejde i DK at gøre ? I begge tilfælde er der tale om en dansker der arbejder og beskattes i DK
Guest jxhab Besvaret June 12, 2006 Rapporter Besvaret June 12, 2006 I forlængelse af ovenstående tænker jeg lidt over beskatningsreglerne. - Hvis en dansker med bopæl i SE vinder i Viking lotto - nu Onsdags lotto (hvor kuponen er købt i danmark) er der så svaret skat af genvinsten. - Hvis en dansker med bopæl i SE vinder i Viking lotto - nu Onsdags lotto (hvor kuponen er købt i Sverige) skal der så svares skat af genvinsten selvom det jo intet har med arbejde i DK at gøre ? I begge tilfælde er der tale om en dansker der arbejder og beskattes i DK Det har været lidt oppe og vende før, men jeg synes du skal tage fat i de respektive tipstjenester og høre dem om forholdene.
Guest ThomasO Besvaret June 12, 2006 Rapporter Besvaret June 12, 2006 Hej Frank Tak for din mail. Reglerne spilleselskaberne imellem bygger på et såkaldt code of conduct, som foreskriver at det er bopælsadressen, der er afgørende for hvilket land du må spille i. Vi er klar over, at reglerne er generende for danskere som opholder sig i udlandet, men har du en dansk c/o adresse i Danmark, vil det stadig være muligt at oprette en spilleaftale/spilkonto. Med venlig hilsen J***** S******* SvarCenter Dansk Tipstjeneste A/S Korsdalsvej 135 2605 Brøndby Telefon 36 37 19 99 kontakt@tips.dk Futz: hvorfor læser du ikke hvad der står her, i den besvarelse Spinner har lagt ind. Iøvrigt har jeg allerede vundet lidt småbeløb uden problemer overhovedet via tips.dk. Hvis de har godkendt dig - jammen så har de godkendt dig. Specielt denne sætning vi nu alle har på skrift: Vi er klar over, at reglerne er generende for danskere som opholder sig i udlandet, men har du en dansk c/o adresse i Danmark, vil det stadig være muligt at oprette en spilleaftale/spilkonto.
Guest Trine Besvaret June 12, 2006 Rapporter Besvaret June 12, 2006 Futz: hvorfor læser du ikke hvad der står her, i den besvarelse Spinner har lagt ind. Iøvrigt har jeg allerede vundet lidt småbeløb uden problemer overhovedet via tips.dk. Hvis de har godkendt dig - jammen så har de godkendt dig. Specielt denne sætning vi nu alle har på skrift: Vi er klar over, at reglerne er generende for danskere som opholder sig i udlandet, men har du en dansk c/o adresse i Danmark, vil det stadig være muligt at oprette en spilleaftale/spilkonto. Nu er det jo ikke det der spørges til, men beskatningsreglerne ved udbetaling.... hvorfor læser du ikke Futz spørgsmål? Jeg kender ikke svaret, men kan bestemt huske en sag hvor konklusionen var at man skulle købe sine Viking lotto kuponer i Sverige fordi det var en mere attraktiv beskatning... En svensker der vinder samme spil får mere udbetalt.. Hvordan man i praksis vil gøre det aner jeg ikke, har endnu ikke vundet den store gevinst:)
Guest ThomasO Besvaret June 12, 2006 Rapporter Besvaret June 12, 2006 Moerke: Keep it simple.... ref spørgsmål: - Hvis en dansker med bopæl i SE vinder i Viking lotto - nu Onsdags lotto (hvor kuponen er købt i danmark) er der så svaret skat af genvinsten. Det er nu det jeg mener er indlysende via tips.dk. Og mener dermed jeg har svaret på 50% af hans spørgsmål. Har man en "godkendelse til spil" må man da forudsætte man opfylder kravet de har sat på lige fod med alle andre godkendte, og dermed betragtes som dansk vinder, hvor skatten er betalt ved gevinsten. Skal man koge den mere ned, skal den nok domstol afprøves.... ;) At købe en svensk lodseddel vil jeg ikke svare på, det aner jeg bare ikke noget om. Skattespekulation i penge premier kender jeg heller ikke noget til. Men hvis målet er bare at være home safe med en gevinst, så burde dette række ved brug af tips.dk.
Miriam Besvaret June 12, 2006 Rapporter Besvaret June 12, 2006 Nå jeg har jo som tidl nævnt en insider hos tips og har sendt Futz's spg til ham, så ser vi hvad der kommer ud af det !
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu