Malene Skrevet November 9, 2005 Rapporter Skrevet November 9, 2005 Det er jo helt farligt at bo i sverige :p http://politiken.dk/visArtikel.iasp?PageID=406955
Nils Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Det er jo helt farligt at bo i sverige :p http://politiken.dk/visArtikel.iasp?PageID=406955 Ikke fordi den ikke er sjov, den er rigtig sjov, men hvor er den bare TYPISK for de yderst sjældent forekommende svenske historier i danske medier. Noget sjovt noget med elge "HINSIDAN!!!" (yrrk ), så er en historie bare selvskrevet til eksport. Ikke et ondt ord om elge. Nogle af mine bedste venner er elge, men hvor er de dog bare rimeligt meget KLICHÉ. :)
Peter H. Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Vi er tit oppe i skånedyrepark og der går nogle stykker , et stort flot dyr :):)
Guest ThomasO Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Mja... problemet er bare når dette prægtige store dyr bliver drukket (spist) dum, og vil lege rigtig mandfolketagfat i en koger... så syntes jeg det virker liiiiige stort nok. Hvadeh Niels, hvor tæt kommer de på deroppe? Altså i normal tilstand, kan man klappe dem?
Nils Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Mja... problemet er bare når dette prægtige store dyr bliver drukket (spist) dum' date= og vil lege rigtig mandfolketagfat i en koger... så syntes jeg det virker liiiiige stort nok. Hvadeh Niels, hvor tæt kommer de på deroppe? Altså i normal tilstand, kan man klappe dem? Det er jo vilde dyr, som hader uro, og er ret så sky. De - eller i hvert fald én - har været i haven for at spise nedfaldsæbler - et kæmpe klovaftryk lige ved siden af trappestenen. Jeg ser dem jævnligt i min egen lille skov eller i nabolaget. Jo mere vinter det bliver, jo tættere på huset kommer de, men hvis man vil klappe dem, skal man til Skånes Djurpark. Som andre magiske dyr, skal de helst opleves på afstand, synes jeg. :)
Guest carspar Besvaret November 10, 2005 Rapporter Besvaret November 10, 2005 Ja der er kanont godt at gå i skåne dyrepark, ved i at man betaler kun en gang pr säson og så er resten af det år gratis for denne person.
Jette Besvaret November 10, 2005 Rapporter Besvaret November 10, 2005 Skåne Dyrpark øh - hvor ligger Skåne Dyrpark Det lyder som om det er en udflugt værd, har de evt. en hjemmeside? Jette
ulmus Besvaret November 10, 2005 Rapporter Besvaret November 10, 2005 Ja, og børn under 16 år går gratis ind. Jeg tror det er sådan her: www.skanedjurpark.se Det er bestemt en udfluft værd - et pragtfuldt sted, som ligger ved Höör.
Malene Besvaret November 10, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret November 10, 2005 Ja, og børn under 16 år går gratis ind. Jeg tror det er sådan her:www.skanedjurpark.se Prøv denne i stedet http://www.skanesdjurpark.se/sprak/dansk.html
Jette Besvaret November 10, 2005 Rapporter Besvaret November 10, 2005 Mange tak Det var meget fint at få link. Tak for det. Kombinationen af dyr og vandrutchebane lyder som en success :th2: Jette
Homer Besvaret November 10, 2005 Rapporter Besvaret November 10, 2005 Det var meget fint at få link. Tak for det. Kombinationen af dyr og vandrutchebane lyder som en success :th2: Jette Ja, medmindre det er vandrutchebanen der er dyr!! Vi var derude i sommer, og dyreparken er fin, men vandrutchebanen er begrænset morsom.. For lidt fart og for mange børn er ingen god kombination.. ret kedelig, faktisk!' Husk madpakken hjemmefra - maden er elendig!!
Jette Besvaret November 10, 2005 Rapporter Besvaret November 10, 2005 Der er nu ikke noget som at overtage direkte erfaring - endnu en gang tak :th2: Vi sørger for mad hjemmefra. Jette
elpedro Besvaret November 11, 2005 Rapporter Besvaret November 11, 2005 Citat Nils: "Som andre magiske dyr, skal de helst opleves på afstand, synes jeg. " Og her var jeg af den opfattelse at elge var helt normale dyr... Det beviser bare mit manglende kendskab til det svenske. Havde ikke drømt om at elge var i kategori med enhjørninge, hippogriffer, drager og andet godt... Jeg har endnu ikke hørt om dem i Harry Potter, men det kan jo være det kommer i den sidste bog... Arh, sorry, men jeg kunne altså ikke lade være...
Nils Besvaret November 11, 2005 Rapporter Besvaret November 11, 2005 Citat Nils: "Som andre magiske dyr, skal de helst opleves på afstand, synes jeg. " Og her var jeg af den opfattelse at elge var helt normale dyr... Det beviser bare mit manglende kendskab til det svenske. Havde ikke drømt om at elge var i kategori med enhjørninge, hippogriffer, drager og andet godt... Jeg har endnu ikke hørt om dem i Harry Potter, men det kan jo være det kommer i den sidste bog... Arh, sorry, men jeg kunne altså ikke lade være... De væsener, du nævner der, er fabeldyr, altså dyr der tilhører fantasiens verden. En elg er naturligvis ikke et fabeldyr, men et dyr, der for mig har en særlig bjergtagende udstråling, som man bedst kan beskrive som magisk. Andre dyr med magisk udstråling her i reservatet er kongeørnen, ravnen og tranerne. :)
ulmus Besvaret November 11, 2005 Rapporter Besvaret November 11, 2005 Åh nej, Nils, nu er vi igen enige - hvad skal det dog ikke ende med. Elgen er efter min mening det mest fascinerende dyr i Sverige skarpt efterfulgt af lossen, jærven og bjørnen. Tænk at bo i et land, hvor det er muligt at komme "tæt" på sådanne dyr ude i naturen - har prøvet det :) Spændende er også kongeørnen og havørnen, som jeg har set flere gange ude i naturen. Men min yndlingsfugl er nu den røde glente, som er ufattelig smuk og yndefuld. Der er mange i Tomelilla-egnen/Fyledalen, men også ved Skånes Djurpark "sejler" de rundt i luften. Prøv at lægge mærke til dem. Det er dem, der har en kløftet hale.
elpedro Besvaret November 11, 2005 Rapporter Besvaret November 11, 2005 Jaja Nils... Men jeg glæder mig nu selv rigtig meget til at opleve den svenske natur. Var lige 1 måned i British Columbia og Alberta, og blev fuldstændig overvældet af dyrelivet. Caribou, moose, sortbjørne, bald eagles, sæler, søløver, laks, ørreder er bare nogen af dem jeg så... Desværre ingen grizzlies eller ulve... I mit hovede er der ingen tvivl om at det "nordlige" dyreliv er mindst ligeså spændende som det tropiske.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu