nerland Skrevet November 9, 2005 Rapporter Skrevet November 9, 2005 Er der nogen der kan være behjælpelige med hvordan reglerne for övningskör er??? Jeg er ved at tage mig sammen til at tage kørekort i Sverige. Det kunne være rart at køre rundt sammen med en man kender for at få en fornemmelse af hvad det handler om. Det er min kæreste der skal godkendes til det, han er dansker bor i Sverige, har haft kørekort i 6 år. Håber nogen kan hjælpe!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vh Tina
tommy_h Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Det kan være du kan finde dit svar her http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=2807&highlight=%F6vningsk%F6r
BS Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Men kan oplyse dig om din kæreste IKKE kan godkendes til det da han SKAL være svensk statsborger iflg www.vv.se
Nils Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Men kan oplyse dig om din kæreste IKKE kan godkendes til det da han SKAL være svensk statsborger iflg www.vv.se Sådan nogle krav kan de svenske myndigheder ikke lægge ind i lovgivningen, så det vil jeg tillade mig at betvivle. Bopæl i Sverige måske, men ikke et bestemt statsborgerskab. :)
Guest Trine Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Sådan nogle krav kan de svenske myndigheder ikke lægge ind i lovgivningen' date=' så det vil jeg tillade mig at betvivle. Bopæl i Sverige måske, men ikke et bestemt statsborgerskab. :)[/quote'] Nej, men mon ikke det er den gængse misfortolkning af ordet "medborgere".. om det er statsborger eller folkebogført:) Jeg kan kun tro de mener folkebogført og endda måske med svensk kørekort..
Kim H Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Må jeg foreslå at gætterier standser og at der læses her: http://www.vv.se/templates/page3____230.aspx
BS Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Det med at ansøge er en ny regel der er kommet og er 99% sikker på der stod at man skulle være svensk statsborger. Læste nemlig op på det tidligere i anden forbindelse. Og nej var ikke i tvivl om at der mentes statsborger i det tilfælde.
skallstorp Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Man har skulle ansöge om det i en del år.Min sön övnings körte med mig og min mand for 8 år siden. Vi er ikke Svenske statsborgere,men det var ingen problem. Vi sendte en kopi af vores Danske körekort ind. Men så vidt jeg opfatter hende der spörg her,så bor hun ikke i Sveige og så kan hun ikke.
nerland Besvaret November 9, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret November 9, 2005 jeg kan oplyse at jeg bor i sverige, ellers var der ingen grund til at stille spørgsmålet. Tak for de svar der er kommet, det er helt sikkert noget jeg kan bruge. Vh Tina
Ingrid Besvaret November 11, 2005 Rapporter Besvaret November 11, 2005 Jeg kan oplyse, at min bror, der er dansker med dansk kørekort, men bosiddende i Sverige er blevet godkendt som "lærer" for min søn, som for tiden er ved at tage kørekort her i Sverige. Han skulle ansøge om det, og da han var blevet godkendt, kunne han købe et "övningskör"-skilt på en tankstation. Sådan er reglerne altså. Venlig hilsen Ingrid Juul
Gio Besvaret November 11, 2005 Rapporter Besvaret November 11, 2005 Jeg kan oplyse, at min bror, der er dansker med dansk kørekort, men bosiddende i Sverige er blevet godkendt som "lærer" for min søn, som for tiden er ved at tage kørekort her i Sverige. Han skulle ansøge om det, og da han var blevet godkendt, kunne han købe et "övningskör"-skilt på en tankstation. Sådan er reglerne altså. Venlig hilsen Ingrid JuulSå fik vi slået det sidste søm i dén tråd :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu