Gio Skrevet November 10, 2005 Rapporter Skrevet November 10, 2005 Der er fundet fejl i nye modeller af S80 og XC90, meddeler Volvo. Fejlen kan udløse brand. Volvo har besluttet, at 20.000 biler skal på værkstedsbesøg for at have udbedret en fejl, der kan udløse brand i motoren. Torsdag meddelte Volvo, at det drejer sig om sekscylindrede S80 og XC90-modeller fra årgang 2005 og 2006. Af de 20.000 biler kører 300 i Sverige og 10.300 i USA. Resten er spredt på andre markeder. Det er et såkaldt B-kabel, som i visse modeller er placeret på en måde, der kan udløse en kortslutning. Det kan føre til, at kablet overophedes og udløser brand. Volvo siger dog, at der endnu ikke er rapporteret om tilfælde af brand. Volvos pressechef, Christer Gustafsson, siger, at ejerne af bilerne vil blive kontaktet om et værkstedsbesøg, og at det tager en halv time at udbedre fejlen. Kilde: http://www.berlingske.dk/bilen/artikel:aid=654210/
Guest carspar Besvaret November 11, 2005 Rapporter Besvaret November 11, 2005 Det er da positivt at den kan brände af sig selv så udbetales forsikringen da. Generelt har S80 et meget dårligt rygte, det vidste jeg ikke för jeg selv har haft en, den er soglt igen. Der var så mange fejl at jeg aldrig köber Volvo igen föj for en bil Hos Bilia måtte jeg hjälpe med at finde fejl ellers skiftede de bare reservedele som jeg skulle betale uanset om de havde ramt fejlen eller ej.. Det var en S80 T6 til interesserede.
Guest ThomasO Besvaret November 12, 2005 Rapporter Besvaret November 12, 2005 He he he... det lyder næsten som Mercedes, der var det bare ejeren der altid var en idiot når man fejlmeldte.... deres biler kunne jo ikke fejle noget... milde måne et skodmærke..
Anna Besvaret November 13, 2005 Rapporter Besvaret November 13, 2005 Det er da positivt at den kan brände af sig selv så udbetales forsikringen da. Generelt har S80 et meget dårligt rygte, det vidste jeg ikke för jeg selv har haft en, den er soglt igen. Der var så mange fejl at jeg aldrig köber Volvo igen föj for en bil Hos Bilia måtte jeg hjälpe med at finde fejl ellers skiftede de bare reservedele som jeg skulle betale uanset om de havde ramt fejlen eller ej.. Det var en S80 T6 til interesserede. Har selv en S80, og har haft den i snart 3 år, den har aldrig fejlet noget :) , dog er det ikke en T6´er. Vi har endda været så tilfredse med Volvo at vores anden bil også blev en Volvo, nemlig en XC 90 og den er vi også meget glade for, så jeg kan slet ikke genkende dine erfaringer. Anna
Peter H. Besvaret November 13, 2005 Rapporter Besvaret November 13, 2005 Carspar: der nu nok flere citroner :):) der er brändt ind andre märker..Og volvo tar det, inden nogle af dem går op i rög..Hvorimod de franske biler skal ha 10-20 brände för de gör noget ved det ..:(
Guest Palle... Besvaret November 13, 2005 Rapporter Besvaret November 13, 2005 Carspar: der nu nok flere citroner :):) der er brändt ind andre märker..Og volvo tar det' date=' inden nogle af dem går op i rög..Hvorimod de franske biler skal ha 10-20 brände för de gör noget ved det ..:([/quote'] Det ved jeg da ellers ikke... der brændte da nogle volvo'er i løbet af denne sommer, bl.a. en V70 med hestetrailer efter. De måtte sætte hesten fri så skidtet ikke også brændte (som den kvikke sikkert allerede HAR fanget, så er det hesten der omtales som "skidtet", ikke volvo'en eller traileren)
Guest carspar Besvaret November 16, 2005 Rapporter Besvaret November 16, 2005 Nej men nu er Citroen en man bare sötter sig ind i og körer det er forskellen mellem den og Volvoen. Til Anna det var en S80 T6 fra 1999 og det var den förste årgang af den. Generelt regnes S80 som en dårlig bil i Sverige det er bare ikke noget man taler så höjt om da den er (var) Svensk. De andre S60 V70 S40 V50 er det vist ikke noget i vejen med, men jeg har haft tilsträkkeligt med Volvo i dette liv.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu