Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Ja, så er jeg rendt ind i et problem, her i min nye, ellers dejlige lelighed. Vi skal have hele gulvet brudt op, og er nødt til at flytte i en midlertidig lejlighed for en 10 dages tid. Jeg bor ude i Annestad, og selskabet der har bygget dem sørger for det hele. Men byggeformanden sagde at i Sverige, har man ret til erstatning når man kommer ud for sådan en ting med en nybygget lejlighed. Er der nogen der har været ude for noget lignende før, og ved hvordan man skal forholde sig? Hvad skal erstatning har man ret til, og i så fald hvor meget? Skal et erstatningskrav være udstedt igennem en advokat, eller kan det ordnes i mindelighed? Kunne godt bruge et par gode råd eller mange i denne sag :-)

Besvaret

Nu er der jo ikke tale om en forsinkelse af et byggeri, da boligen er afleveret. Overvej om I gider bruge krudt på at køre en sag. I bliver jo kompenseret med en lejlighed i reparationsperioden, som er ganske kort. Har I nogen ekstraudgifter, der kan dokumenteres? Det er nok en dårlig ide at sætte et brancheankenævn eller en kommunal konsumentrådgivare i gang, før man har talt færdig med leverandøren/modparten. Og altså... almindelig ærgrelse får man nok ikke så meget for. :)

Besvaret

Det er jo lige det. Det er vel noget man kan løse ved at sætte sig ned og snakke om det. Byggeformanden nævte dog, at man have ret til en erstatning. Da den lejlighed vi havde købt, jo ikke er iorden. Sådan mente han reglerne var. Men vi må jo bare skrive til dem, og se hvad der sker.

Besvaret

Nu må jeg så lige spørge dumt (jeg har brugt søgefunktionen, og kunne ikke finde svaret) ;) Byggeformanden, som siger i kan få erstatning, er det så egentlig ikke ham I skal "køre en sag mod"? Jeg mener, et hvert byggeri har vel en byggeformand som er ansvarlig for byggeriet. Det kan så godt være en byggeformand på svensk er noget andet end på dansk, men altså uanset hvad, så må denne byggeformand da kunne være jer lidt behjælpelige i den uheldige situation, andet end at han bare siger I kan få lidt erstatning? Godt det trods alt kun er 10 dage det drejer sig om.. Held og lykke med det :)

Besvaret

Well, han siger det er firmaet som er bygherre, man skal snakke med. Han er ikke ansvarlig for at forhandle om erstatning. Men han er i hvert fald den som er chefen på byggepladsen:-) En rigtig flink fyr. Jo, det er kun 10 dage. Men hvis har krav på det efter lovgivningen, så skal vi vel også søge om det. Det er jo en stress faktor, da min kæreste jo også er gravid. Men det kommer nok til at gå, og hvis de ikke vil give erstatning, så er der jo heller ikke noget at gøre ved det. Det er som Niels siger, i hvert fald ikke værd at gøre en større sag ud af det. Tak for svarene alle sammen. Det er rart at man kan "bruge" af andres erfaringer og meninger.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...