Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Så har man hørt det med. Jeg har modtaget et brev hvor de svenske priser vil stige med 2.5% pr 1Jan2006, fordi den svenske krone er faldet i forhold til den danske. Jeg forventer stærkt at de sætter prisen ned skulle kronen i tilfælde stige igen. Eller det er måske kun mig som synes det er noget underligt noget?

Besvaret

Jeg har modtaget samme brev (på svensk, selvom jeg betaler min regning i danske kroner). Jeg tror det ligger alle frit for at ændre "betalings-land", så at sige. Det er bare et opkald til Öresundsbron´s kontor i DK. Så umiddelbart er jeg ikke berørt...men lidt "frækt" at de sætter prisen op kun på den svenske side.

Besvaret
jeg mener at jeg betaler 2550 DKK eller noget i den retning.........
Johan din knaldert..du har sgu da ikke læst tråden... om igen:) I DKK er prisen 2590,- i 2005 det er den forsat i 2006 I SEK stiger prisen fra 3160 SEK i 2005 til 3240 SEK i 2006. Kilde: www.oeresundsbron.com
Besvaret
På den anden side........kursen er ca. 0' date='80, og det giver DKK 2592,- , så det er vel egentlig rimeligt nok.[/quote'] Ja helt sikkert, men problemet ligger jo i at de ikke sætter den ned igen når kursen stiger til kurs 0,82. Så sætter de istedet den danske pris op for at matche den svenske....
Besvaret
Ja helt sikkert' date=' men problemet ligger jo i at de ikke sætter den ned igen når kursen stiger til kurs 0,82. Så sætter de istedet den danske pris op for at matche den svenske....[/quote'] Ja, smart ikke :) En prisstignin uden at man kan lægge mærke til, eller give nogen skylden for.
Besvaret

Men samtidig står der også at der vil komme mere flexible ordninger for pendlere fra 2 kvartal 2006. Spändende ! Blir det ligefrem sådan at vi kan tjekke hvor mange gange vi har kört på vores brobizz. Har man flerturskort kan man tjekke det idag. Man behöver ikke at have sin brobizz med hvis man er alm brobizz kunde men bare bropasset. Er man alm. kunde kan man låne sin brobizz ud til naboen og selv köre over samtidig på passet.Men som pendler kan du ikke anvende bropasset hvis man har väret så uheldig at tage brobizzen ud,men må pänt betale fuldt belöb, og så slås med dem bagefter. Pendler bizzen er også stadig tilknyttet bil reg. Det tjekker de godt nok ikke,men alligevel. Tiden er vist inde til en pendlerforening ! Sådan en findes vist ikke ?

Besvaret

Det må godt nok være et primitivt system de sidder med.... hvem har ikke prøvet at ringe til dem for at høre hvor mange klip der er brugt - og man så i røret kan høre dem sidde og tælle 1....2....3...4...5... ;o) Det kunne være dejligt hvis de med et nyere system kunne administrerer en ordning, hvor man kunne overføre klip fra én måned til én anden, f.eks. når man tager på ferie...

Besvaret

Jeg forslog dem at lave en ny alternativ "fastkunde" pendlerordning. Man indbetaler 3 måneders periode hvis man er interesseret, og har istedet 150 ture flydende over et kvartal. Så kan man bedre planlægge på ferie og overarbejde, og undgår bortkastede ture den ene måned, og ekstra betaling den anden. Alene de rentepenge de får på denne ordning, som også komme pendlerens økonomi til gode, burde kunne opveje deres administrative problemer med at lukke et kvartalsregnskab istedet for månedligt. Og et årsregnskab er vel et årsregnskab er det ikke, såfremt det lukker på samme dato? På min model med kvartalsafregning burde man kunne mødes på halvvejen. Faktisk burde de også kunne lukke regnskaberne månedsvis, men med en debit/kredit status på måneds sedlen. I mange andre brancher kan dette lade sig gøre. Specielt da de er en branche hvor der ikke er en "fysisk lagervare" som udgør en investering, og binder kapital. Det er groft set kun en statestik som det vigtigste - de får jo deres penge uanset hvad. Grunden til jeg ville vælge forudbetaling istedet for bagudregning på kvartalsregnskabet er at så giver man noget, og man får noget igen selv om det er mange penge. Men det kan jo styres via PBS. Men jeg tror de benhårdt går efter de dyre ekstrature. For de svarede mig iskoldt at de havde vurderet at de havde beregnet brobizz antallet udfra gennemsnitligt 22 arbejdsdage, og så 3 dagsrejser privat. Og det mener de bør dække rigeligt ind. Det er da udemærket set fra den betragtning, at man er funktionær i en virksomhed uden overarbejde, og ikke har familie på den anden side. Der er vist ikke ret mange af os der rammer i den forudfattede kategori vel? Har indtryk af at de fleste pendlere herinde er uadvendte familiemenesker med mange personlige kontakter, selvstændige, og en masse har overarbejde, flere jobs og arbejdsrelaterede vagtordninger m.v. Kommenter den endeligt... vi kunne indsende det som forslag hvis i syntes?

Guest michaelbo
Besvaret

Thomas jeg synes det lyder som et et godt forslag, men jeg tror ikke de er med på noget som helst der kan nedsætte den fortjeneste de har på extra turene; alt taget i betragtning er det jo en favorabel pris vi har hvis man sammenligner med storebæltspriserne

Besvaret

Thomas, nu er jeg personligt mest til tog, måske også på grund af Øresundsbroens prispolitik, men det, der psykologisk virker dårligt er, som du også er inde på, at Øresundsbroen hele tiden skal lukrere på, at man enten kører for lidt eller for meget. Hvis Øresundsbroen ønsker tilfredse kunder, så burde "den" ikke udsætte dem for hver måned at ærgre sig over, at de enten ikke fik udnyttet, hvad de har betalt for, eller ærgre sig over straffeturene. Kun dem, der rammer 24 har grund til at være tilfredse. Det vil sige, at i løbet af to måneder har Øresundsbroen gjort alle sine kunder utilfredse. Et koncept som kun et monopol overvåget af Poul Schlüter kan tillade sig i året 2005. :eek: Men dit system ændrer jo ikke ved det. Der bliver bare tre måneder imellem ærgrelserne - til gengæld bliver de tre gange større. Hvis der lige ryger fem ugers ferie ind, eller man bare ikke har noget at gøre i København et par uger, så bliver man jo bare tredobbelt flået. Og man kan godt forstå, hvis Øresundsbroen ikke synes det er en god ide med så store udeståender, for de vil skulle erstatte uudnyttede kort på en eller anden måde. Og hvordan kan man kræve af folk, at de skal betale tre måneder forud, betale enkeltture til ågerpris eller rådne på den anden side. Er det ikke lidt asocialt? Det, der ville gøre kunderne glade, er et fleksibelt system, hvor frequent travellers belønnes i stedet for hver måned at blive straffet. Jeg kunne forestille mig, at man starter sin karriere som pendler med en brobizz og betaler sine første famlende bropassager på et niveau, der ligner bropasset, men over et halvt år eller et helt år opbygger man sin status som frequent traveller. Ved hvert månedsskifte ved man, hvad prisen er pr. passage i den næste måned på baggrund af antallet af passager de seneste seks-ni-tolv måneder - hvad der nu er smart. Så kan man starte med at købe en bropasbrobizz til 220 kroner, når man skal over for at kigge på bolig, og når det så bliver alvor, kan man fortsætte i det samme spor og få billigere og billigere rejser ud fra ens historik. Så er der ingen, der bliver kede af det, men alle bliver glade. Hvis det er et mål. :)

Besvaret

Det du her er lidt inde på Niels er en slags dynamisk pris, hvor storforbrug giver billigere ture? Så man eks siger inden for nogle antalrammer, der ligger et forskelligt prisleje, faldende i takt med stigende forbrug? Det var som jeg forstod det med din frequent traveller. Ret mig endeligt hvis jeg misforstod den. Hmmmm.... ikk så tosset. Flere gode? Vi kunne jo prøve at brainstorme lidt her, for så kunne man jo sende dem konkrete forslag istedet for bare at maile dem med brok.

Niels: Et koncept som kun et monopol overvåget af Poul Schlüter kan tillade sig i året 2005.
Det er sgu skræmmende når nu man lige tænker lidt over det. De har et alt for stort ansvar for udviklingen i hele Øresundsregionen.
Besvaret

Frequent Traveller=person, der rejser ofte. Det jeg foreslår er faktisk netop IKKE dynamisk pris. Det nuværende system har dynamisk pris, eller mere præcist evigt skiftende, uforudsigelig og ofte alt for høj pris. Øresundsmonopolbroen bruger ikke "dynamikken" til at gøre kunderne glade og belønne trofasthed - man bruger den til at straffe kunder, der ikke passer i 24-12-kasserne - det vil sige alle. :rolleye: Jeg forestiller mig netop, at man altid ved, hvad det koster at passere, for det er afhængigt af, hvor meget man har rejst i lad os sige det sidste halve år. Hvor mange "gear", der skal være, ved jeg ikke, men det skal ikke være milliongear - måske ti, måske fire-fem niveauer, måske færre. :) Endnu en fordel er, at det er et superenkelt system, hvor der kun er et system, der gælder, når man har anskaffet sig en bizz. :)

Besvaret
Det, der ville gøre kunderne glade, er et fleksibelt system, hvor frequent travellers belønnes i stedet for hver måned at blive straffet.
Frequent travellers bliver også belønnet. Man skal bare have lidt flere passager end det man som normal pendler benytter sig af. Visse transport firmaer har forhandlet sig til fordelagtige priser i forhold til listepris grundet et større antal passager, og prisen bestemmes vist politisk, så man skal som pendler ikke forvente bedre priser end de nuværende.
Guest Supermule
Besvaret

Hvad med at vi laver en pendlerforening der har rabatter som mål nr 1 på Øresundsbroen??? Hvis vi går sammen 100 personer, så kan vi mønstre ca 4000 passager om måneden og det er der vist ikke mange firmaer der kan.... ;)

Besvaret

Kunden mister penge på både at kører for lidt og for meget. Alt er til deres fordel. Hvis jeg en dag flytter fra sverige, så bliver det kun på grund af bropriserne. Jeg finder dem slet ikke attraktivt.

Besvaret

Jeg er ganske enig i at prisen er for høj og at det nuværende system ikke er særligt fleksibelt. Tilgengæld ser jeg at der hele tiden tales om en forening, ligeså snart der er et problem. Det skulle ikke være nødvendigt at danne en forening for hvert problem. Mit forslag er at der laves en afstemning bland forumets brugere om hvorvidt den skal dannes og om man har lyst til at være med i en sådan forening. I så fald at resultatet bliver positivt dvs. en vis procentdel af medlemmer der ønsker at være med, så skal der gøres noget ved det. Foreningen skal stiftes og formålet vil da være at varetage medlemernes økonomiske interesser. Her tænkes på diverse rabatordninger, alt lige fra benzin,forsikringer, bropas og alt det som kunne være interessant. Så vidt jeg er orienteret så er der vel omkring 500 medlemmer, så hvis man kunne komme op på et fornuftigt antal så vil man stå ualmindeligt stærkt overfor firmaer man ønsker at få rabat fra. Forstil jer man ringer til et forsikringsselskab og siger vi vil gerne have et tilbud ud til 300 medlemmer. :fight:

Besvaret
Hvad med at vi laver en pendlerforening der har rabatter som mål nr 1 på Øresundsbroen??? Hvis vi går sammen 100 personer, så kan vi mønstre ca 4000 passager om måneden og det er der vist ikke mange firmaer der kan.... ;)
... og vi fortæller dem, at hvis vi ikke får en bedre ordning, så bruger vi færgerne mellem Helsingborg-Helsingør i stedet :rolleyes: De vognmænd, der har forhandlet sig til rabatter, kører sikkert mellem Danmark og resten af Sverige (altså længere end til Skåne) og har derfor færgerne som et reelt alternativ. Jeg tror ikke at mange af os fra Syd-Skåne vil så meget som overveje at anvende færgerne som et alternativ til at komme til Københavnsområdet - og det ved de da udmærket godt hos Øresundsbron. Må jeg foreslå, at "vi" venter på Øresundsbrons udspil i 2. kvartal 2006, og at vi venter med at støbe kugler til vi ved, hvad ændringerne går ud på. Tag ikke fejl - jeg ville da også gerne have en billigere ordning. Men - tænk, hvis vi skulle betale priser som på Storebælt :eek:
Besvaret
Så vidt jeg er orienteret så er der vel omkring 500 medlemmer' date=' så hvis man kunne komme op på et fornuftigt antal så vil man stå ualmindeligt stærkt overfor firmaer man ønsker at få rabat fra. [b']Forstil jer man ringer til et forsikringsselskab og siger vi vil gerne have et tilbud ud til 300 medlemmer.
Forestil dig at du ringer til Øresundsbro Konsortiet, og siger du har stiftet en forening med 300 næb, og om de vil give et tilbud til foreningen... De vil skrige af grin, og skide foreningen et stykke. De har ligesom monopol, og ved udemærket godt, at alle 300 mand/kvinder alligevel skal over den god damn bro for at komme på arbejde, uanset om der er rabat eller ej - så der bliver ingen rabat ordning.. Idéen med en forening er fin nok, men jeg tror desværre ikke man ikke man skal satse alt for meget på et resultat mod et monopol - som netop Øresundsbroen :( Øresundsbro Konsortiet kører suverænt deres eget monopol show, til glæde for.....INGEN! Til gengæld til irritation for.....ALLE brugere! Jeg kan ikke huske der er nogen herinde der nogensinde har skrevet en succes historie, efter at de har været i kontakt med Øresundsbro Konsortiets kundeservice, tvært imod.. Bare spørg dem som kører på MC over broen..
Besvaret
Jeg kan ikke huske der er nogen herinde der nogensinde har skrevet en succes historie' date=' efter at de har været i kontakt med Øresundsbro Konsortiets kundeservice, tvært imod.. Bare spørg dem som kører på MC over broen..[/quote'] Kan kun give Toft ret.... De nye priser for broen har absolut intet ændret for os der kører mc. Stadig det samme gamle bulls*** .... Dog vil jeg sige at jeg en enkelt kan har haft "succes" med deres kundeservice. Jeg fik penge retur fordi de havde solgt mig et produkt jeg ikke havde bedt om...flot nok :eek:
Besvaret

Jeg tror heller ikke der er opbakning nok til en forening (med 300) sorry! Jeg prøver allerede at skaffe folk og km nok til at forhandle nogle gode brændstofpriser igennem. Indtil videre er der kun 9 fra dette forum der syntes det ville være sjovt at spare lidt håndører. Så fra 9 til 300 medlemer skal man vist ikke have den store ledvogter eksamen for at se det er for 291 for lidt. Men med færgerne kan jeg oplyse at der her er fede rabatter at hente ved mange garanterede overgange. For at skulle få ekstra procenter i et forsikringsselskab skal der også rigtigt mange medlemmer til. For slet ikke at snakke om at det er nemt nok at give procenter hvis bare udgangsprisen er høj nok!

Besvaret

Nej man behöver ikke at danne en forening til alt.Men i dette tilfälde er man nöd til at have en kommite`så vi bliver hörte. Färgerne havde en prndler forening. Bornholms trafikken har og de bliver hört. Jeg bliver irriteret når dem med alm. brobizz eller klippekort bliver bedre behandlet end os. Jeg bliver irriteret når der er 18 ture tilovers sidst på måneden og man intet får tilbage. Men samtidig er der en ekstra regning på samme måned for vi har haft en anhänger med. Skal vi lave den pendler forening eller ? Jeg stiller gerne op.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...