Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er lidt på udkig efter noget navigation til Audien, og har hørt fra andre at Ebay er stedet hvor det skal købes. Det er imidlertid nærmest umuligt at finde ud af hvad der reelt skal til for at lortet også virker i ens egen bil. Jeg ved fra før i tiden at bilmodel, til/fra periode og serienr skulle gå op i en højere enhed. Det som jeg har fundet ud af nu, er at man skal have et så højt bogstav som muligt (nu ligger de vist fra E til H) Men hvad kræver det af den bil man har, mht stik ? Et det bare universal plug-n-play

Besvaret

CAN-bus, GALA osv osv osv...er udtryk du kommer til at høre en del til, i den forbindelse. Jeg kan kun anbefale dig at hoppe på www.audiclub.dk, og videre ind på deres forum. Dér er dit spørgsmål, så vidt jeg erindrer, blevet stillet en del gange. (Du kan både læse og poste derinde, selvom du ikke er medlem af Audi Club Danmark)

Besvaret

Plesner, først og fremmest skal du gøre op med dig selv hvilke behov du har. Der findes et hav af muligheder indenfor navigation. Skal du bare bruge et anlæg der skal vise vejen fra A-B, så kan du bruge tomtom,HP ,garmin osv. Disse systemer kræver ingen særskilt form for ledningsførelse. Nogle af dem kører på batterier, mens andre har et stik til cigarettænderen. Hvis det er et af de større systemer du vil have, eksempelvis VDO, så får du et kanon produkt med mange mulighedder.det er førs og fremmest din tegnebog der sætter grænsen. Personligt bruger jeg VDO's C-IQ system. Her er der en del ledninger der skal bruges, men det er absolut ikke sværrere end at man selv kan sætte det hele op, hvis man bare ikke er farveblind og har lidt flair for gør det selv arbejde. Hvis du har spørgsmål så bare skriv. Jeg har selv sat flere systemer op, det eneste man skal være påpasselig med er at finde den rigtige ledning til hastighedsimpulsen, men dette er noget man kan finde på nettet. En god side, som sikkert kan besvare en masse af dine spørgsmål er www.geo24.de/forum/

Besvaret
Glemte lige at nævne at det jeg er er ude efter er Audi's egen navigation som skal bygges ind i konsollen
Så er det "stykke af kage" at få til at spille. Så længe du køber et Navi der passer til din model, så er det nærmest plug & play. Navi Plus er niiiice....og ville klart være mit valg også.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...