Guest K & A Skrevet November 28, 2005 Rapporter Skrevet November 28, 2005 Vidste ikke rigtig hvor indlægget skulle være,men jeg spørger her så :)) Er der nogen som bor i Bulltofta og som kan fortælle lidt om stedet. Vi skal flytte derhen næste år i marts måned og er meget interesserede i hvad der er i bulltofta da man ikke kan finde særlig meget på nettet,ikke andet end motionscenter,flyveplads,manøvrebane o.s.v :)) På forhånd tak
Guest Palle... Besvaret November 28, 2005 Rapporter Besvaret November 28, 2005 Flyvepladsen er vist lukket for mange år siden. Dog står kontroltårnet der stadig.... Og, så er der SINDSYGT mange mennsker i Bulltofta hver søndag. Svenskerne er jo bindegale med IKEA
Guest K & A Besvaret November 28, 2005 Rapporter Besvaret November 28, 2005 Hej Palle Ja det er den,men der står stadig meget om den på nettet :) Ja IKEA var også det eneste vi så da vi var over og kigge på rækkehuset,heheh,men det bliver vist kedeligt i længden hvis det er kun den der er der :)
Gio Besvaret November 29, 2005 Rapporter Besvaret November 29, 2005 Ligger "Danska Vägen" egentlig ikke ude omkring Bulltofta-området?...meget a propos :) På den ligger der ihvertfald ganske hyggelige ens-lignende huse á la dem-vi-kender-fra-Danmark. Men primært, så er Bulltofta vel industri-område!? (...må vist hellere lige få kigget på et kort igen...I'll be back!) Edit 01:31: Nå...jeg har vist set meget lidt af Bulltofta, må jeg erkende. Men det må jeg så rode bod på ved lejlighed :) http://www.malmo.se/download/18.18feca11047307262c8000561/bulltofta+rekreation+internet_pdf2.pdf Men egentlig, ifølge Malmö Stadskarta, så ligger Bulltofta Rekreationsområde (http://www.malmo.se/sportfritid/anlaggningar/bulltoftarekreationsomrade.4.33aee30d103b8f15916800082998.html ) nærmere på Riseberga. *hmm*.... Nå men...hvorom alting ér, så kan jeg nok ikke bidrage med det store omkring området. Så jeg hummer mig, og lader andre komme til *s*
Guest bengt gilbert Besvaret November 29, 2005 Rapporter Besvaret November 29, 2005 Bulltofta Det är för lite svensker som deltager i den här debatten. För att klara ut det här med Bulltofta: Området heter Bulltofta, Där låg en gång en flygplats, för 30 år sen ungefär, men där låg också en samling små rara hus byggda på 20-30 talet och en del småindustrier. Sen byggde man nytt på hela gamla flygplatsen, bl.a. IKEA och en motorväg på gamla landningsbanan. Men också en del radhus på 70-80 talet. De ligger bl.a på Danska vägen! Flygplatsområdet var stort så där var plats till både småhus, småindustrier, ett rekreationsområde med belyst skidspår! på vintern, och IKEA! Trevligt område att bo i, både de gamla och det nya Bulltofta, kanske lite långt från centrum av Malmö men nära skolor och parker. Hör gärna ev er om ni vill ha mer info om Malmö och Skåne. Bengt Gilbert
Sanni Besvaret November 29, 2005 Rapporter Besvaret November 29, 2005 Bulltofta Hej Vi boede ved Bulltofta i halvandet års tid. Vi boede i Höja, som ligger en kilometers penge fra IKEA. Vi brugte meget området, og ikke bare den gamle flyveplads, men også villakvartererne til at gå lange ture i. Der er rigtig, rigtig hyggeligt, og selvom det ligger godt i udkanten af byen, så er der nær til alting. Den offentlige transport sucker lidt - der var kun, den der i dag hedder bus 6, da vi færdedes der - og så var der en 21'er, som var ubrugelig. Jeg tror stadig det er slidt sløjt med off. transport, men jeg ved det ikke med sikkerhed - og hvis man har bil, er der jo i hvert fald ikke noget problem. For mig at se, et rigtig fint sted at slå sig ned. Villakvartererne er generelt set gamle og attraktive... så investeringsmæssigt tror jeg heller ikke, ideen er så ærgerlig endda... :) Sanni
Guest K & A Besvaret November 29, 2005 Rapporter Besvaret November 29, 2005 Hejsa alle Tako for jeres svar :) Ja jeg tror også at vi får det godt i Bulltofta. Nu har vi så vores egen bil,så vi kommer ikke til at bruge det offentlige så meget,men det vil da ikke være dårligt hvis det fungerede også :) Er der nogen der ved hvor lang tid det tager at komme til malmø centrum i bil?? Og jeg tænker på sådan noget som indkøb,er der noget i nærheden,altså i selve Bulltofta,så man kan handle ind :) På forhånd tak
Sanni Besvaret November 30, 2005 Rapporter Besvaret November 30, 2005 Der er mange små "centre" i forstadsmråderne. Det er små samlinger af butikker, der ligger i enklaver med et par kilometers mellemrum. Vi brugte ikke den i Bulltofta, så ved ikke, hvor den ligger, men der var to i Höja-området. Bulltofta ligger dog meget nær Rosengården og dermed Rosengårdscentret, hvor der er City Gross og flere andre butikker. Hvad angår transporttid til centrum ville jeg regne med 10-12 min. - mindre til Värnhem. :) Sanni
Guest K & A Besvaret November 30, 2005 Rapporter Besvaret November 30, 2005 Hej Sanni Tak for dit svar,det trøster lidt at vide at der er inkøbsmuligheder :) Nu bor vi meget centralt,så det vil måske blive lidt svært at vænne sig til det at man ikke bare kan smutte ud og handle :)
Persille Besvaret November 30, 2005 Rapporter Besvaret November 30, 2005 Hejsa, tværtimod - det bliver meget nemmere at få købt ind ;) Bor selv forholdsvis tæt på Bulltofta og har inden for 5 minutters gangafstand ikke færre end 3 rimelige supermarkeder hvoraf i hvert fald det ene har åbent fra 8-22 alle dage og et udmærket varesortiment fuldt på højde med Brugsen i Odense. Sætter jeg mig på cyklen er der yderligere 2 lidt større supermarkeder inden for 10 minutter og så har jeg Jägersro Center med Coop Forum (de har alt, tror jeg), Rosengård Centrum, ICA Maxi og Värnhemstorget inden for rækkevidde på 20 minutter. De fleste af de store supermarkeder har åbent til kl. 21 på hverdage og mindst til kl. 17 eller 18 lørdag og søndag, så jeg synes det er blevet meget nemmere at få købt ind! Som en bonus kan jeg oplyse at både bus nr. 6 og nr. 33 kører fra Bulltofta (ved Ikea) ind til Värnhem, 6'eren fortsætter ind til centrum og 3'eren og 7'eren kører fra Värnhem til centrum. Som I vel kan regne ud har jeg ikke prøvet at have bil i Malmö endnu men det kommer...
Smølfine Besvaret November 30, 2005 Rapporter Besvaret November 30, 2005 Hej K & A. Velkommen til. Min kæreste og jeg bor også i Bulltofta i det store rækkehusområde der nærmest ligger i Johanneslust. Det er et super skønt område med masser af grønne arealer tæt omkring. Indkøbsmuligheder mangler der ikke. Der ligger Lidl og ICA ved Sallerupsvägen og kører man 5 min videre ad Sallerupsvägen ligger Värnhemstorget, med bl.a. Hemköp, AG's og Netto, så når man har bil er alt indenfor rækkevidde. Mht. offentlige transportmidler - så sværger jeg selv til min bil, men jeg prøvede i sidste uge at tage det offentlige hele vejen hjem fra KBH's Hovedbanegård. Det gik super nemt med tog og bus (linie 7) og tog kun 1 time incl. gåturen fra stoppestedet (som ligger lidt langt væk..) og hjem. :th2: Håber I finder jer til rette herover.. :)
Guest K & A Besvaret December 2, 2005 Rapporter Besvaret December 2, 2005 Hej igen Hvor er det dejligt at høre,for jeg var virkelig bange for at det er et sted hvor der intet er,og det ville jo være syndt,for vi kan helt vildt godt lide rækkehuset :) jeg tror gaden hedder Møllendalsgatan eller noget i den stil,det er de der rækkehuse fra 1993,og også rigtig flot med grønne områder osv :) Glæder os i hvert fald meget :)
TheMustangMan Besvaret December 3, 2005 Rapporter Besvaret December 3, 2005 Hvor er det dejligt at høre' date='for jeg var virkelig bange for at det er et sted hvor der intet er,og det ville jo være syndt,for vi kan helt vildt godt lide rækkehuset :) jeg tror gaden hedder Møllendalsgatan eller noget i den stil,det er de der rækkehuse fra 1993,og også rigtig flot med grønne områder osv :) Glæder os i hvert fald meget :)[/quote'] Hej! Jeg flytter ind i Mölledalsgatan 154 den 16. dec.! Hvad nr. skal i bo i?
Guest K & A Besvaret December 3, 2005 Rapporter Besvaret December 3, 2005 Vi skal bo i nr. 114,men kan først overtage rækkehuset d.1.3.05 :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu