Nif Skrevet December 2, 2005 Rapporter Skrevet December 2, 2005 Ville høre om nogen kendte til beskatning af sit eget arbejde her i Sverige. Ved heller ikke lige hvordan det virker i DK. Men mener at når man er prof. Elektriker, mure, vvs osv. Og man bygger sit eget hus, skal man betale skat af sit eget arbejdte!!!!
Nils Besvaret December 2, 2005 Rapporter Besvaret December 2, 2005 Ville høre om nogen kendte til beskatning af sit eget arbejde her i Sverige. Ved heller ikke lige hvordan det virker i DK. Men mener at når man er prof. Elektriker, mure, vvs osv. Og man bygger sit eget hus, skal man betale skat af sit eget arbejdte!!!! Nu ved jeg ikke, hvilket omfang, du forestiller dig - gør det selv-arbejde er (endnu ikke) forbudt i Sverige, og der er vel grænser for, hvad man skal belemre offentlige myndigheder med. Du kan jo tænke på, at du ved at udføre arbejdet selv får ringere muligheder for at nedbringe din kapitalgevinstskat, når du sælger, og at du også mister muligheden (formentlig kun teoretisk) for ROT-avdrag, så du betaler lidt til samfundet ad den vej. :)
thsk Besvaret December 2, 2005 Rapporter Besvaret December 2, 2005 Er det ikke sådan at man skønsmæssigt fastsætter arbejdsudgiften ved gør det selv arbejdet, så at det rent faktisk ikke har den store betydning i henhold til ROT-avdraget, som Nils nævner?
Nif Besvaret December 2, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret December 2, 2005 Ja jeg tænke på et det omfang at jeg bygger et nyt hus selv. Men da jeg har en uddandelse som elektrikker ville jeg i DK blive beskattet at lige det stykke arbejde. Det ville jo ikke være sjovt at lave fx. over 100.000 i El og så blive taget af den svenske skattefar :o(
Nils Besvaret December 2, 2005 Rapporter Besvaret December 2, 2005 Er det ikke sådan at man skønsmæssigt fastsætter arbejdsudgiften ved gør det selv arbejdet' date=' så at det rent faktisk ikke har den store betydning i henhold til ROT-avdraget, som Nils nævner?[/quote'] Det går ikke at trække gør-det-selv-arbejde fra som ROT-avdrag - det skal være rigtige håndværkere med f-skatt. Jeg tror, Skatteverket vil være meget tilbageholdende med at godkende en sådan helt virtuel udgift. Og hvor højt skal man sætte timelønnen? For nogen vil den skulle være negativ... :D
Nils Besvaret December 2, 2005 Rapporter Besvaret December 2, 2005 Ja jeg tænke på et det omfang at jeg bygger et nyt hus selv. Men da jeg har en uddandelse som elektrikker ville jeg i DK blive beskattet at lige det stykke arbejde. Det ville jo ikke være sjovt at lave fx. over 100.000 i El og så blive taget af den svenske skattefar :o( Ja så kan det godt være, de begynder at røre på sig. Send en mail til Skatteverkets servicejour og spør. :) Link til Skatteverkets servicejour
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu