Cat og Mar Skrevet December 3, 2005 Rapporter Skrevet December 3, 2005 Hej. Nu bor vi i Malmø og min mand skal til at tage kørekort... Så tænkte vi bare lige... Kan han tage kørekort i Danmark, når vi har svensk adresse??? Hilsen Cat.
thomas_lund Besvaret December 3, 2005 Rapporter Besvaret December 3, 2005 Jeg er ret sikker på, at de ikke kan give dig et dansk kørekort med adresse i S.
BS Besvaret December 3, 2005 Rapporter Besvaret December 3, 2005 Nej med adresse i sverige kan i IKKE tage kortet i DK.
Cat og Mar Besvaret December 3, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret December 3, 2005 Nej med adresse i sverige kan i IKKE tage kortet i DK. Er det noget du er fuldstændig sikker på?
Guest Trine Besvaret December 3, 2005 Rapporter Besvaret December 3, 2005 Er det noget du er fuldstændig sikker på? Ja, det er helt sikkert at du ikke kan tage et kørekort i DK med bopæl i Sverige.
Pakwhan Besvaret December 3, 2005 Rapporter Besvaret December 3, 2005 Kørekort Jeg mistede mit Kørekort da jeg boede i Sverige, Jeg havde ingen problemer med at få lavet et nyt Kørekort hos Politiet I Danmark. Under adresse Kom der så til at stå Sverige og det står der stadig væk HE HE :)
Guest Trine Besvaret December 3, 2005 Rapporter Besvaret December 3, 2005 Jeg mistede mit Kørekort da jeg boede i Sverige, Jeg havde ingen problemer med at få lavet et nyt Kørekort hos Politiet I Danmark. Under adresse Kom der så til at stå Sverige og det står der stadig væk HE HE :) Ja få lavet et nyt, men sgu ette hvis du får det frakendt eller skal tage det hos en kørelærer...
BS Besvaret December 4, 2005 Rapporter Besvaret December 4, 2005 Jeg mistede mit Kørekort da jeg boede i Sverige, Jeg havde ingen problemer med at få lavet et nyt Kørekort hos Politiet I Danmark. Under adresse Kom der så til at stå Sverige og det står der stadig væk HE HE :) Men spørgsmålet lyder nu også om man kan tage det i DK, som jeg tolker om man kan tage undervisning+prøve i DK.
Thomas Besvaret December 4, 2005 Rapporter Besvaret December 4, 2005 Der står en hel del herinde om samme spørgsmål! Og svaret er stadig det samme... Man kan ikke tage kørekort i Dk, når man bor uden for danmark. Men det danske politi kan ikke svare på hvorfor, andet end sådan er reglerne!!!
Guest Palle... Besvaret December 4, 2005 Rapporter Besvaret December 4, 2005 Der står en hel del herinde om samme spørgsmål! Og svaret er stadig det samme... Man kan ikke tage kørekort i Dk, når man bor uden for danmark. Men det danske politi kan ikke svare på hvorfor, andet end sådan er reglerne!!! Jamen, så kan jeg da hjælpe dig lidt på vej. Naturligvis skal det ta's i det land du bor i. Forestil dig, at du er statsborger fra Uganda (eksempel) men bor i Sverige. I Uganda kan du få kørekort ved at kører lidt frem og tilbage og iøvrigt vide hvad bagagrum er..... Den går nok ikke i Sverige, det er de nok ikke helt tilfredse med, og derfor har man bestemt at alle der vil erhvere kørtkort skal gøre det efter lokale regler. Dog kan man oftest bytte kørekort i det land man bor i (i dette tilfælde Sverige) hvis myndighederne skønner at ens kørekort er lige så godt som et andet lands. Der er dog eksempler på folk fra "uganda" som ikke får deres kørekort byttet.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu