Morten K Skrevet December 4, 2005 Rapporter Skrevet December 4, 2005 Hej, Min kæreste vil gerne have kørekort og i den forbindelse tænkte vi på om det var muligt at tage kørekortet i sverige? Hvis ja, kan det overhovedet kan betale sig, altså er det er billigere? Skal man have svensk CPR nummer for at tage kortet der? Tager det lige så lang tid som i DK eller kan det gøres hurtigere end de der ca 3 måneder? På forhånd mange tak! /Morten
BS Besvaret December 4, 2005 Rapporter Besvaret December 4, 2005 Nu skriver du jo ikke om i bor i sverige eller ej. Hvis i bor i dk kan hun kun tage kortet i dk. hvis i bor i sverige kan hun kun tage kortet i sverige.
Morten K Besvaret December 4, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret December 4, 2005 Javel. Vi bor i DK pt, men jeg flytter til Februar til de nye bebyggelser i Annestad. Hun flytter muligvis med på et senere tidspunkt (eller ihvertfald får adresse hos mig). Men hvad med pris og sådan?
Guest Supermule Besvaret December 5, 2005 Rapporter Besvaret December 5, 2005 Lad hende tage kortet i dk. Det er det nemmeste og hurtigste...
BS Besvaret December 5, 2005 Rapporter Besvaret December 5, 2005 Javel. Vi bor i DK pt, men jeg flytter til Februar til de nye bebyggelser i Annestad. Hun flytter muligvis med på et senere tidspunkt (eller ihvertfald får adresse hos mig). Men hvad med pris og sådan? Har ingen personlige erfaringer med priser men vil mene de er billigere i se. Specielt hvis du kan finde nogen der kan give hende køretimer privat hvilket er lovligt hvis man ansøger og bliver godkendt.
Guest Palle... Besvaret December 5, 2005 Rapporter Besvaret December 5, 2005 Idag, i den svenske udgave af Metro, stod der at kørekort ville blive betydelig dyrere. Helt op til 17.000 SEK ! Ta' kortet i DK, det skulle vist også være betydelig lettere.
Guest jxhab Besvaret December 5, 2005 Rapporter Besvaret December 5, 2005 Idag, i den svenske udgave af Metro, stod der at kørekort ville blive betydelig dyrere. Helt op til 17.000 SEK ! Ta' kortet i DK, det skulle vist også være betydelig lettere. Ja det skulle eftersigende også være betydelige sværere at tage kortet i Sverige? Jeg har ellers også hørt at den der regel med at man kan øve sig sammen med en bilist, er noget man vil afskaffe pga. for mange uheld ? Nogen der ved det mere præcist?
Nils Besvaret December 5, 2005 Rapporter Besvaret December 5, 2005 Jeg har ellers også hørt at den der regel med at man kan øve sig sammen med en bilist, er noget man vil afskaffe pga. for mange uheld ? Nogen der ved det mere præcist? Jeg tror ikke, man vil afskaffe det, men fra nytår skal man gennemgå et kursus for at være vejleder. Det koster altsammen - tid og penge. :)
Nils Besvaret December 5, 2005 Rapporter Besvaret December 5, 2005 Ifølge artiklen i Metro koster det under 5.000 at tage kortet plus køretimerne, (a 420 kr.) men dem kan man jo begrænse stærkt (eliminere?) ved at övningskøre. Det virker da overkommeligt, selv med de nye regler. :)
Morten K Besvaret December 8, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret December 8, 2005 Mange tak for svarene, jeg tror konklusionen bliver at hun tager det i Sverige når jeg er blevet godkendt som "instruktør" eller hva f... det hedder. Så sparer man ihvertfald mange penge på køretimer.
Guest Palle... Besvaret December 8, 2005 Rapporter Besvaret December 8, 2005 Mange tak for svarene' date=' jeg tror konklusionen bliver at hun tager det i Sverige når jeg er blevet godkendt som "instruktør" eller hva f... det hedder. Så sparer man ihvertfald mange penge på køretimer.[/quote'] Uden at jeg er 100% sikker, så mener jeg man skal ha' haft svensk kørekort i min. 5 år ??? Correct me if i'm wrong....
Guest Køreglæde Besvaret December 8, 2005 Rapporter Besvaret December 8, 2005 Kørekort i Sverige Hej, Man kan ikke tage kørekort i Danmark når man bor (har adresse) i Sverige. Venlig hilsen Jette
Guest Palle... Besvaret December 8, 2005 Rapporter Besvaret December 8, 2005 Hej, Man kan ikke tage kørekort i Danmark når man bor (har adresse) i Sverige. Venlig hilsen Jette Nope, det kan man naturligvis ikke. Læs andre svar herinde....
Nils Besvaret December 8, 2005 Rapporter Besvaret December 8, 2005 Uden at jeg er 100% sikker' date=' så mener jeg man skal ha' haft svensk kørekort i min. 5 år ??? Correct me if i'm wrong....[/quote'] Jeg tror ikke, man kan diskriminere folk kørekort fra andre EU-lande på den måde, men correct me if I'm wrong... :)
Nils Besvaret December 8, 2005 Rapporter Besvaret December 8, 2005 Jeg havde fanme ret igen. Det skal bare være et EU-kort. Alt om betingelserne for övningskörning findes her, men der er så nye bestemmelser lige rundt om hjørnet http://www.vv.se/templates/page3____230.aspx :)
Guest Palle... Besvaret December 8, 2005 Rapporter Besvaret December 8, 2005 Jeg havde fanme ret igen. Det skal bare være et EU-kort. Alt om betingelserne for övningskörning findes her' date=' men der er så nye bestemmelser lige rundt om hjørnet [url']http://www.vv.se/templates/page3____230.aspx :) Det er jo helt perfekt :D Der må være penge at tjene for en "amatør-kørelærer" ....
Nils Besvaret December 8, 2005 Rapporter Besvaret December 8, 2005 Det er jo helt perfekt :D Der må være penge at tjene for en "amatør-kørelærer" .... Ja sparet er jo tjent som bekendt, 420 kr. i timen i snit. :p
BS Besvaret December 8, 2005 Rapporter Besvaret December 8, 2005 Det er jo helt perfekt :D Der må være penge at tjene for en "amatør-kørelærer" .... Ja. Nogen der vil lave lidt mønt på at give mc "køretimer" til næste efterår?? :D
Guest Palle... Besvaret December 8, 2005 Rapporter Besvaret December 8, 2005 Ja. Nogen der vil lave lidt mønt på at give mc "køretimer" til næste efterår?? :D Har du mc ?? Ellers skal man jo sidde bagpå.....
BS Besvaret December 8, 2005 Rapporter Besvaret December 8, 2005 Kunne godt forestille mig at MC øvnings køre timer skal foregå på 1 cykel men ved ikke med sikkerhed.
Guest Palle... Besvaret December 8, 2005 Rapporter Besvaret December 8, 2005 Kunne godt forestille mig at MC øvnings køre timer skal foregå på 1 cykel men ved ikke med sikkerhed. Du skal nok også være særdeles heldig hvis du finder en der vil: 1. Udlåne sin mc til dig. 2. Sidde bagpå en total nybegynder. Ellers kender jeg en der har en Ducati billigt til salg :o)
BS Besvaret December 8, 2005 Rapporter Besvaret December 8, 2005 Havde godt luret på din cykel men den er nok liige overkill nok som en begynder cykel men har muligvis mulighed for at låne en dansk mc. Men den tid den glæde. Ellers må jeg betale en kørelærer.
Guest Palle... Besvaret December 8, 2005 Rapporter Besvaret December 8, 2005 Havde godt luret på din cykel men den er nok liige overkill nok som en begynder cykel men har muligvis mulighed for at låne en dansk mc. Hvordan ligger landet med forsikringen på en DK maskine ? Jeg er ikke sikker på den dækker hvis du ikke har kørekort.
BS Besvaret December 8, 2005 Rapporter Besvaret December 8, 2005 Hvordan ligger landet med forsikringen på en DK maskine ? Jeg er ikke sikker på den dækker hvis du ikke har kørekort. Ja der var nok noget der, der lige skulle undersøges.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu