junespice Skrevet December 7, 2005 Rapporter Skrevet December 7, 2005 Hej på sitet Har et sprøgsmål om fastforrentede lån. Findes der nogen mulighed for at få danske eller svenske boliglån med faste renter (eks. 4 %) i 30 år, som man kender det fra Danmark? Nogle danske banker vil ikke låne til boliger i "udlandet", og svenske banker har kun fast rente i op til 8 år, så vidt jeg ved. Er det korrekt? Håber nogen kan svare på spørgssmålet.
Nils Besvaret December 7, 2005 Rapporter Besvaret December 7, 2005 Hej på sitet Har et sprøgsmål om fastforrentede lån. Findes der nogen mulighed for at få danske eller svenske boliglån med faste renter (eks. 4 %) i 30 år, som man kender det fra Danmark? Nogle danske banker vil ikke låne til boliger i "udlandet", og svenske banker har kun fast rente i op til 8 år, så vidt jeg ved. Er det korrekt? Håber nogen kan svare på spørgssmålet. Det er nemlig rigtigt. Måske kan du finde et svensk lån med fast rente i 10 år, men ikke 30 år som det er normen i Danmark. Danske banker og kreditforeninger kan ikke tage pant i en udenlands bolig, og derfor kan de ikke give nogle ordentlige vilkår, så man skal låne i det land, hvor boligen ligger. :)
mrode Besvaret December 7, 2005 Rapporter Besvaret December 7, 2005 På mit arbejde er vi ved at køre en prøvesag med et realkreditinstitut hvor vi prøver at se om de kan få lov til at finansiere en svensk ejendom. Hvis der gives tilladelse til dette (og på hvilke forhold ved jeg ikke endnu) kan det være det senere vil blive ført over til private og ikke kun erhverv.
junespice Besvaret December 8, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret December 8, 2005 Tak for jeres svar. Og Mikkel, det lyder spændende med jeres fodarbejde.. Jeg håber, du vender tilbage her til siden, hvis der åbner sig en mulighed for realkreditlån til private... :)
Malezar Besvaret December 8, 2005 Rapporter Besvaret December 8, 2005 Sbab giver 10år. http://www.sbab.se/sbab/jsp/Crosslink.jsp?p=sbab&d=115&a=112
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu